Hallo allemaal,
Een goede kennis van me heeft een V70 D5 van iets meer dan twee jaar oud (nog niet het allernieuwste model) Nu heeft hij het volgende probleem:
Ook hij had eerst het probleem van verschillende lucht temperatuur uit de luchtstroomopeningen links t.o.v. rechts. Dit is middels een software update opgelost.
Maar nu, na ongeveer een half uurtje rijden, laat de zool van z'n schoenen vrijwel los door de warmte, terwijl de voorruit gewoon weer bijna bevriest!
Metingen wezen uit:
Onderaan 35 graden, bovenaan tussen de 18 a 20 graden.
Controle aan de computer bij de dealer gaf geen foutmeldingen aan, callibratie en initialisatie gaf geen oplossing en het tempreatuur verschil van 15 graden of meer, zat volgens hen binnen de fabriekstoleranties en derhalve kon men er niets aan doen. Om deze reden wil de leasemaatschappij ook niet verder investeren in onderzoek/reparatie.
Nu heb ik eens voorbij zien komen dat het mogelijk zou zijn dat een stelmotor wat versprongen zou zijn (tandwieltjes of zo) zodat de computer geen foutmelding weergeeft, terwijl de klep toch verkeerd staat. Ook zou een temperatuursensor de boosdoener kunnen zijn. Echter, de interieurtemp. sensor is reeds gecotroleerd door de dealer en werkt goed. Welke sensor zou het dan nog meer kunnen zijn?
Hij kampt hier al 2 jaar mee, en met een vorige D5 had hij nooit problemen, na aanschaf de temp. op 22 graden ingesteld en dit is zo gebleven tot inruil.
Hopelijk weet hier iemand een oplossing, we wachten met spanning af.
Verwarmingsprobleem V70 D5
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Klepsturing nagekeken? Klep vast? Er zijn meer sensors in het systeem, alleen de interieursensor meten is niet voldoende.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- 2001 2.4T
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 03:04
- Locatie: Twente
Zoals ik al aangaf, is niet alleen de sensor bekeken, maar is alles uitgelezen (zonder foutcodes) en zijn de kleppen ook opnieuw gekalibreerd en geïnitialiseerd.
Een vast zittende klep zou echter een mogelijkheid kunnen zijn, maar vraag me dan wel af of dit geen foutcode zou opleveren, tenzij de stuurmotor wel gewoon kan bewegen zonder de klep ook aan te sturen.
Een vast zittende klep zou echter een mogelijkheid kunnen zijn, maar vraag me dan wel af of dit geen foutcode zou opleveren, tenzij de stuurmotor wel gewoon kan bewegen zonder de klep ook aan te sturen.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26.01.2010 - 20:37
Hallo,
Mijn V70 D5 heeft het volgende euvel, als ik de motor heb draaien en de boel is op temperatuur en ook het interieur is behaaglijk dan gaat stopt op een gegeven moment de warmte toevoer en ook blaast de van geen lucht meer in het interieur en ook de voorruit ontwaseming werkt dan niet, volgens de dealer betreft het een regelbare weerstand o.i.d. wat mij een beetje vaag overkomt, wellicht heeft een van jullie eerder met dit probleem te maken gehad.
automaat, met 317.000km
groet
Mijn V70 D5 heeft het volgende euvel, als ik de motor heb draaien en de boel is op temperatuur en ook het interieur is behaaglijk dan gaat stopt op een gegeven moment de warmte toevoer en ook blaast de van geen lucht meer in het interieur en ook de voorruit ontwaseming werkt dan niet, volgens de dealer betreft het een regelbare weerstand o.i.d. wat mij een beetje vaag overkomt, wellicht heeft een van jullie eerder met dit probleem te maken gehad.
automaat, met 317.000km
groet
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Dit ligt het meest voor de hand.2001 2.4T schreef: Een vast zittende klep zou echter een mogelijkheid kunnen zijn, maar vraag me dan wel af of dit geen foutcode zou opleveren, tenzij de stuurmotor wel gewoon kan bewegen zonder de klep ook aan te sturen.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- 2001 2.4T
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 03:04
- Locatie: Twente
Inderdaad een vaag verhaal, maar die instelling van de luchtverdeling is een goede, en ik moet daarop het antwoord ook even schuldig blijven. Ik weet dus niet of dit ook gechecked is. Zal dat eens navragen.
Het hele verhaal is op foutcodes gechecked en volgens de dealer kwam alles overeen met de fabriekswaarden, maar dat zegt misschien niet zoveel over de instellingswaarden.
Overigens werd er bij verteld dat men alleen kon resetten of opnieuw inleren, maar niet dat ook verschillende waarden konden worden ingesteld.
Alvast bedankt voor het meedenken. Als ik meer weet laat ik het 'horen'.
Het hele verhaal is op foutcodes gechecked en volgens de dealer kwam alles overeen met de fabriekswaarden, maar dat zegt misschien niet zoveel over de instellingswaarden.
Overigens werd er bij verteld dat men alleen kon resetten of opnieuw inleren, maar niet dat ook verschillende waarden konden worden ingesteld.
Alvast bedankt voor het meedenken. Als ik meer weet laat ik het 'horen'.