behandelen lekke kop
- Volvov40 rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
- Locatie: dokkum
ben sowieso wel van plan om een v40 van jaar 2003 te gaan rijden ook kwa uiterlijk ed, maar we zien wel, kan ook zijn dat ze de auto wel door de keuring gooien dan kan ik er mischien weer meer voor krijgen.
Volvo V40 1.8i 16v G3 1996
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ik rijd rond de 32.500km p/j. Hiervoor reed ik ook op LPG
-Onderhoudsgevoeliger
-Met een LPG tank (grote achterin = gunstiger actieradius) kofferbak foetsie
-Ringtank = lager actieradius en een reserveband los in je kofferbak
-Actieradius t.o.v diesel is echt VEEL lager
-Je moet altijd benzine blijven tanken.
Ok, wegenbelasting voor LPG is rond de 200e per kwartaal en voor diesel 300 (ik heb een S40 115pk, betaal 100e p/m). Maar ik rij nu wel 1000km op een tank. Ideaal. Daarnaast is het betrouwbaarder dan LPG (niks tegen LPG hoor!).
Voor wat betreft de defecte V40 van je; altijd lastige keuze. Je kunt voor de gein eens peilen wat je ervoor krijg zoals ie nu erbij staat. Laten maken, tsja... Met alle respect, het is een 'oude' auto met 'veel' kilometers op de teller. Wat brengt zo'n wagen op? Max 3500?... Weeg het af tegen de onkosten die het met zich meebrengt om 'm te maken. Een koper zal er denk ik niet veel meerwaarde in zien (qua prijs) dat er een nieuwe koppakking in zit.
Pm Ramon_Ramon eens... Die heeft meestal wel goede indicaties / antwoorden.
-Onderhoudsgevoeliger
-Met een LPG tank (grote achterin = gunstiger actieradius) kofferbak foetsie
-Ringtank = lager actieradius en een reserveband los in je kofferbak
-Actieradius t.o.v diesel is echt VEEL lager
-Je moet altijd benzine blijven tanken.
Ok, wegenbelasting voor LPG is rond de 200e per kwartaal en voor diesel 300 (ik heb een S40 115pk, betaal 100e p/m). Maar ik rij nu wel 1000km op een tank. Ideaal. Daarnaast is het betrouwbaarder dan LPG (niks tegen LPG hoor!).
Voor wat betreft de defecte V40 van je; altijd lastige keuze. Je kunt voor de gein eens peilen wat je ervoor krijg zoals ie nu erbij staat. Laten maken, tsja... Met alle respect, het is een 'oude' auto met 'veel' kilometers op de teller. Wat brengt zo'n wagen op? Max 3500?... Weeg het af tegen de onkosten die het met zich meebrengt om 'm te maken. Een koper zal er denk ik niet veel meerwaarde in zien (qua prijs) dat er een nieuwe koppakking in zit.
Pm Ramon_Ramon eens... Die heeft meestal wel goede indicaties / antwoorden.
- Volvov40 rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
- Locatie: dokkum
oke, maar 20.000 km per jaar kan dat uit met diesel?
en wat betreft de auto zien we wel nieuwe koppakking komt er sowieso niet op.
kwa keus is zijn er meer diesel in aanbod dan g3 dus dat is ook wel weer leuk.
ik ga nog maar eens ff goed rondsnuffelen
en wat betreft de auto zien we wel nieuwe koppakking komt er sowieso niet op.
kwa keus is zijn er meer diesel in aanbod dan g3 dus dat is ook wel weer leuk.
ik ga nog maar eens ff goed rondsnuffelen

Volvo V40 1.8i 16v G3 1996
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Volvov40 rijder schreef:oke ik zie er dus vanaf om te gebruiken, maar hij moet in april voor de keuring en met een lekke kop gaat dat niet lukken,want dan klopt de uitstoot niet hoe kan ik dat dan oplossen, want geld voor een andere of nieuwe kop dat geef ik dan liever uit aan een andere auto.
Vg
je gaat er al vanuit dat hij afgekeurd wordt op een lekke koppaking?
Waar baseer je dat op als ik vragen mag?
Het ligt er maar net aan waar hij lekt.
En doorrijden met een defecte koppakking is al helemaal niet slim natuurlijk.
- Volvov40 rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
- Locatie: dokkum
ik neem aan dat de co2 uitstoot dan niet meer klopt?
en de auto heeft een lekke kop.
en doorrijden is niet slim nee maar heb op het moment geen andere optie ja dat is laten maken maar dat kost ook weer geld en ik vind het de moeite niet meer waard om geld in de auto te steken.
en de auto heeft een lekke kop.
en doorrijden is niet slim nee maar heb op het moment geen andere optie ja dat is laten maken maar dat kost ook weer geld en ik vind het de moeite niet meer waard om geld in de auto te steken.
Volvo V40 1.8i 16v G3 1996
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Dan verkoop je hem toch met een lekke koppakking dan ben je tenminste eerlijk tegenover de koper, en 3500 euro zou je er toch niet voor krijgen denk ik ook al is de koppakking niet lekt.
Een koppakking kan je best zelf vervangen, en of hij gevlakt moet worden kan je zelf beoordelen door een op een glasplaat schuurpapier te plakken en daar met de kop overheen gaan, je ziet dan vanzelf waar en of de kop scheef is. En is het niet zo dat het zelfstellende kleppen zijn?
Huub
Een koppakking kan je best zelf vervangen, en of hij gevlakt moet worden kan je zelf beoordelen door een op een glasplaat schuurpapier te plakken en daar met de kop overheen gaan, je ziet dan vanzelf waar en of de kop scheef is. En is het niet zo dat het zelfstellende kleppen zijn?
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- Volvov40 rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 27.04.2009 - 21:23
- Locatie: dokkum
oke, weet je mischien ook wat de prijsindicatie is van zo'n koppakking?
ben vrijwel beetje technisch dus mischien dat het me zelf lukt om te doen,
wat zijn de benodigheden en hoe te werk te gaan?
Bedankt!
ben vrijwel beetje technisch dus mischien dat het me zelf lukt om te doen,
wat zijn de benodigheden en hoe te werk te gaan?
Bedankt!
Volvo V40 1.8i 16v G3 1996