Volvoliefhebbers,
Als jongeman ben ik me gaan interesseren voor de grote Volvo-stationwagons van begin jaren '90, meer bepaald de 240 en de 940.
Nu vraag ik me (als Volvo-leek) af waarom de 240 in tweedehands vaak duurder is dan de 940?
Zijn ze kwalitatief beter, duurzamer, betrouwbaarder? Of heeft het te maken met het feit dat de 240 een soort "classic car" is? Of zijn ze gewoon meer gezocht? Graag wat advies van jullie hieromtrent.
Hebben de 240 en de 940 dezelfde motoren? (Tot nu toe ben ik de 2 liter en de 2.3 liter benzine en de 2.4 liter diesel al tegengekomen) Welke motorisatie is meest aangewezen wat betrouwbaarheid, rijcomfort en verbruik betreft? Zijn deze grote stationwagons interessanter met LPG ingebouwd?
Raad en advies welkom.
Groeten,
Simon
vragen over 940 - 240 estate
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Beste Simon,
Voor heel veel informatie over de 200, 700 en 900 serie kijk op mijn web-log.
De 240 is een echte cult-car, een statement. De 940 is "gewoon" een verschikkelijke goede auto, een van de laatste echte Volvo modelen. Hebben beide een verschillend rijkaraker.
De blokken uit de 200, 700 en 900 serie zijn allemaal zeer betrouwbaar, mits onderhouden.
Voor heel veel informatie over de 200, 700 en 900 serie kijk op mijn web-log.
De 240 is een echte cult-car, een statement. De 940 is "gewoon" een verschikkelijke goede auto, een van de laatste echte Volvo modelen. Hebben beide een verschillend rijkaraker.
De blokken uit de 200, 700 en 900 serie zijn allemaal zeer betrouwbaar, mits onderhouden.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Een 240 is een echte VOLVO zonder poespas !...geen storingsmeldingen electronica...stoer...degelijk....betrouwbaar.....ook een verhuiswagen...en ....nou ja kan beter zeggen: Het is een VOLVO..........hb1295 schreef:Een 940 is een echte VOLVO zonder poespas !...geen storingsmeldingen electronica...stoer...degelijk....betrouwbaar.....ook een verhuiswagen...en ....nou ja kan beter zeggen: Het is een VOLVO..........
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- martinuz
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 12.01.2010 - 17:25
- Locatie: Brussel
Voor het kilometervreten zweer ik mijn hele leven al bij diesel, daarom heb ik een 940 TDIC. 480.000 kilometer zonder gezeur. Grof, grommend, luid, zwaar rokend met deze kou, maar een genot om mee te rijden. Nu werk ik graag mee aan een smogalarm in de regio Brussel....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 19:59
- Locatie: zandhoven
Das dus door u dat wij allemaal 90 moeten rijden.martinuz schreef:Voor het kilometervreten zweer ik mijn hele leven al bij diesel, daarom heb ik een 940 TDIC. 480.000 kilometer zonder gezeur. Grof, grommend, luid, zwaar rokend met deze kou, maar een genot om mee te rijden. Nu werk ik graag mee aan een smogalarm in de regio Brussel....


-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28.01.2010 - 14:40
simon vh schreef:Volvoliefhebbers,
Als jongeman ben ik me gaan interesseren voor de grote Volvo-stationwagons van begin jaren '90, meer bepaald de 240 en de 940.
Hebben de 240 en de 940 dezelfde motoren? (Tot nu toe ben ik de 2 liter en de 2.3 liter benzine en de 2.4 liter diesel al tegengekomen) Welke motorisatie is meest aangewezen wat betrouwbaarheid, rijcomfort en verbruik betreft? Zijn deze grote stationwagons interessanter met LPG ingebouwd?
Raad en advies welkom.
Groeten,
Simon
Dit van die motoren vraag ik mijzelf ook wel af.
Zijn bv de onderdelen van een 740 2.3 ook te gebruiken bij een 940 2.3?
Zou je dan bv ook een 740 als donorauto kunnen gebruiken voor een 940?
Of passen de meeste onderdelen niet?
Overigens als beginnende Volvo rijder ( ik ben een leek dus) zie ik ook weinig verschil tussen een 740 en een 940.
Wat mij wel opvalt is het steilere achterraam van de 740 t.o.v de 940.
Misschien dat iemand hier een antwoord op zou willen geven?
Groet, Willem.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
blokken zijn redelijk hetzelfde, en verschillen slechts in details (zoals verdelerkap soms op andere plekken).
De 940 is als het ware een facelift van de 740.
De 940 is als het ware een facelift van de 740.
Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 16.06.2008 - 15:57
- Locatie: Zaandam
[color=#0040FF][i][quote="volvorider"][quote="hb1295"]Een 940 is een echte VOLVO zonder poespas !...geen storingsmeldingen electronica...stoer...degelijk....betrouwbaar.....ook een verhuiswagen...en ....nou ja kan beter zeggen: Het is een VOLVO..........[/quote]
Een 240 is een echte VOLVO zonder poespas !...geen storingsmeldingen electronica...stoer...degelijk....betrouwbaar.....ook een verhuiswagen...en ....nou ja kan beter zeggen: Het is een VOLVO..........
[/quote][/i][/color]
Een 740 is een echtere VOLVO zonder poespas !...geen storingsmeldingen electronica...stoerder...degelijker....betrouwbaarder.....ook een verhuiswagen...en ....nou ja kan beter zeggen: Het is de VOLVO..........
en een facelift, daar knapt niemand van op
Een 240 is een echte VOLVO zonder poespas !...geen storingsmeldingen electronica...stoer...degelijk....betrouwbaar.....ook een verhuiswagen...en ....nou ja kan beter zeggen: Het is een VOLVO..........
Een 740 is een echtere VOLVO zonder poespas !...geen storingsmeldingen electronica...stoerder...degelijker....betrouwbaarder.....ook een verhuiswagen...en ....nou ja kan beter zeggen: Het is de VOLVO..........
en een facelift, daar knapt niemand van op