hallo,
ik heb een volvo 440 van '91
Ik ben vrijdag thuis gekomen van mijn werk en heb op de terug weg geen probleem ondervonden.
Alleen vandaag met het weg rijden, vond ik het sturen erg raar aan voelen.. als ik de stuur een beetje naar rechts draaide, wat ik normaal ook doe om een beetje uit te wijken voor tegemoet komend verkeer.. bleef ik gewoon rechtdoor gaan..
moest dus meer insturen om echt opzij te gaan.
ook het stuur staat bij rechtdoor rijden ineens niet meer recht, wat normaal dus altijd zuiver in het midden staat.
verder heb ik het gevoel dat de auto ook naar links wil als ik langzaam rijd, of op een slecht weg dek rij.. maar dan niet op de manier zoals je normaal naar links zal sturen..
wat kan hier ineens de oorzaak van zijn??
komt dit vaker voor bij de 440? heb geen stoeprand geraakt of iets dergelijks, bandenspanning is ook nog goed en kan mij niet voorstellen dat het daar aan kan liggen.. omdat ik vrijdag er nog geen last van had.
dus als iemand mij enige tips kan geven waaraan dat kan liggen zou ik het zeer op prijs stellen..
mvg
P.
stuur ineens scheef en sturen gaat anders
- dash
- 3rd Gear member
heb je de bandenspanning gemeten, zou dat als eerst doen. een zachte band aan een kant geeft wat tje beschrijft.
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
-
- Starter
klinkt raar maar toch heb ik het ineens, mijn broer had hem vrijdag avond nog gebruikt voor boodschappen doen.. en had hem gevraagd of hij per ongelijk tegen een stoep rand was gegleden.. maar dat is niet zo.
wat je ook hebt trouwens is, als je van stil stand scherp naar rechts stuurt, dus om een cirkel te maken, hij af en toe ineens verschuift naar rechts.. dan schokt hij zeg maar die kant op.. moeilijk uit te leggen dus hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.
zou het niet aan de fusee kogel kunnen liggen?
morgen ga ik sowieso even langs een garage, dan kan hij tenminste even hoog op de brug..
Oh wat ook een raar geval is is het volgende, normaal als je een bocht maakt stuurt de auto zichzelf weer recht... nou deze dus niet meer.. hij blijft door sturen, en als ik de stuur niet vast hou dan stuurt hij juist verder... nog niet gecontroleerd of hij dat beide kanten op doet trouwens.. naar rechts sowieso.. dus je zou denken dat het probleem rechts zit... maar gister in een beetje slechte straat trok hij naar links toe, terwijl de stuur niet bewoog..
dus op een of andere manier lijkt mij de sporing niet meer goed te staan?
als het nou zomer was kroop ik lekker onder de auto, maar vind dat met dit weer niet heel erg prettig.. vandaar maar even naar de garage maandag.. kijken kost niet zo heel veel natuurlijk.
mvg
wat je ook hebt trouwens is, als je van stil stand scherp naar rechts stuurt, dus om een cirkel te maken, hij af en toe ineens verschuift naar rechts.. dan schokt hij zeg maar die kant op.. moeilijk uit te leggen dus hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.
zou het niet aan de fusee kogel kunnen liggen?
morgen ga ik sowieso even langs een garage, dan kan hij tenminste even hoog op de brug..
Oh wat ook een raar geval is is het volgende, normaal als je een bocht maakt stuurt de auto zichzelf weer recht... nou deze dus niet meer.. hij blijft door sturen, en als ik de stuur niet vast hou dan stuurt hij juist verder... nog niet gecontroleerd of hij dat beide kanten op doet trouwens.. naar rechts sowieso.. dus je zou denken dat het probleem rechts zit... maar gister in een beetje slechte straat trok hij naar links toe, terwijl de stuur niet bewoog..
dus op een of andere manier lijkt mij de sporing niet meer goed te staan?
als het nou zomer was kroop ik lekker onder de auto, maar vind dat met dit weer niet heel erg prettig.. vandaar maar even naar de garage maandag.. kijken kost niet zo heel veel natuurlijk.
mvg
- Iroll
- 6th Gear member
Wat weleens wil gebeuren is dat een spoorstang contramoer losloopt waardoor de toe-in helemaal verloopt. Daar lijken je verschijnselen op. Verder idd de fusee kogels checken, zitten de wielmoeren nog goed vast en dat soort dingen