Hallo allemaal,
na vele volvo's te hebben gehad waar ik veel kilometers mee gedraaid heb zonder al te veel problemen stop ik ermee. Deze volvo met al z'n nieuwe snufjes en electronica heeft zoveel ongeluk gebracht dat ik overweeg over te stappen op een ander merk.
na koop
opsomming: airco 451 euro, gasklephuis bijna 900 euro, versnellingsbak flushen 250 euro, versnellingsbak revisie 3770 euro, lambda sonde 458 euro en nu een klep verbrand. Kosten voor revisie, ZONDER GARANTIE tussen de 2150 en 3250 euro.
Ik weet het ik rijd op LPG met een turbo motor.
dik
balen,balen,balen
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Inderdaad, hoeveel pech kun je hebben? Ik kan me voorstellen dat jij een overstap overweegt...
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- Harige Harry
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 28.02.2010 - 20:42
Misschien terug gaan naar een wat oudere volvo?
S60 T5 geartronic, cosmos bleu metalic, zwart leder, 2000. verkocht...
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
jarenlang vele kilometers gemaakt met een volvo, van de 140 serie tot de kleine 440 en daarna weer de 164, de 850 en nu deze
balen
balen
Welles schreef:Inderdaad, hoeveel pech kun je hebben? Ik kan me voorstellen dat jij een overstap overweegt...
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41201
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heeft weinig met Volvo als merk te maken gezien de vele die er gewoon blijven rijden.
Het lijkt me een exemplarisch geval.
Het lijkt me een exemplarisch geval.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
net 100.000 kilometer
Nielz schreef:Dat is idd knap zuur, hoeveel heb je eigenlijk met deze auto gereden?
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
@Ben: natuurlijk, maar dan kan ik me nog goed voorstellen dat 1 iemand met zoveel problemen van het merk afstapt.
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent. Ik heb op dit forum alleen wel vaker gelezen dat bepaalde Volvo (turbo) blokken niet echt geschikt zijn voor LPG ombouw. Dit verhaal bevestigd dat toch wel jammer genoeg.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Vraag Ludo eens om zijn zo gewaardeerde advies
Volvo for life
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Maar 100.000 km gereden, terwijl het een auto is op LPG en deze is geleverd in 2000? Of gaat het om 100.000 km gereden door de TS, en stonden er al wat extra km's op? Het lijkt me wel erge pech als je na 100.000 km ook al aan een versnellingsbakrevisie toe bent...
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
de vraag hoeveel kilometer ik er mee heb gereden. Dat is een kleine 100.0000. toen ik de auto kocht in 2007 was er 130.000 mee gereden
In totaal nu ruim 230.000. Heb er installatie laten inbouwen in 2007 toen ik de auto kocht. Bij vorige volvo's goed gegaan. Nu met een 200 pk turbo niet. Zie dat er wel turbo's zijn die wel veel kilometers halen. Daarom baal ik stevig. Weet nu wel, door schade en schande dat turbo blijkbaar niet samen gaat met LPG. jammer maar waar.
dik
In totaal nu ruim 230.000. Heb er installatie laten inbouwen in 2007 toen ik de auto kocht. Bij vorige volvo's goed gegaan. Nu met een 200 pk turbo niet. Zie dat er wel turbo's zijn die wel veel kilometers halen. Daarom baal ik stevig. Weet nu wel, door schade en schande dat turbo blijkbaar niet samen gaat met LPG. jammer maar waar.
dik
olav schreef:Maar 100.000 km gereden, terwijl het een auto is op LPG en deze is geleverd in 2000? Of gaat het om 100.000 km gereden door de TS, en stonden er al wat extra km's op? Het lijkt me wel erge pech als je na 100.000 km ook al aan een versnellingsbakrevisie toe bent...
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En 100.000km in 10 jaar op gas, wist niet dat dat al de moeite was.
Ik weet nog steeds niet of het nu vreemd is dat je al dit soort kosten hebt na 10 jaar, maar moet zeggen dat ik daar ook geen ervaringen mee heb.
Ik weet nog steeds niet of het nu vreemd is dat je al dit soort kosten hebt na 10 jaar, maar moet zeggen dat ik daar ook geen ervaringen mee heb.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
heb er zelf maar 2.5 jaar in gereden zoals je hebt gelezen. ongeveer 45000 per jaar dus
Paul schreef:En 100.000km in 10 jaar op gas, wist niet dat dat al de moeite was.
Ik weet nog steeds niet of het nu vreemd is dat je al dit soort kosten hebt na 10 jaar, maar moet zeggen dat ik daar ook geen ervaringen mee heb.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Zo, daar komt ie dan: gas is om op te koken!
Door mijn vader zijn bereden: 142 DL, 244 GL (B21A), 740 GL (B23A) en een 940 GL met een twee liter. Allen op LPG met vele vele kilometers totdat de 940 kwam. Na 80.000 km back-fire en de 940 viel ten prooi aan de vlammen. De 940 op LPG heeft vanaf 70.000 problemen gehad met LPG en kleppen, dat was wat je noemt een zeer slecht huwelijk.
Ik heb nu mijn eerste "eigen" Volvo en dat is heel bewust een diesel geworden. Ik heb meerdere auto's gehad die waren voorzien van een LPG installatie maar bijna allemaal, na een ton of iets meer gereden te hebben, de koppakking lek en/of kleppen verbrand.
Dus, dik 999, ga eens denken aan een D5 als vervanger voor de 2.4T. Het is maar een tip.
Door mijn vader zijn bereden: 142 DL, 244 GL (B21A), 740 GL (B23A) en een 940 GL met een twee liter. Allen op LPG met vele vele kilometers totdat de 940 kwam. Na 80.000 km back-fire en de 940 viel ten prooi aan de vlammen. De 940 op LPG heeft vanaf 70.000 problemen gehad met LPG en kleppen, dat was wat je noemt een zeer slecht huwelijk.
Ik heb nu mijn eerste "eigen" Volvo en dat is heel bewust een diesel geworden. Ik heb meerdere auto's gehad die waren voorzien van een LPG installatie maar bijna allemaal, na een ton of iets meer gereden te hebben, de koppakking lek en/of kleppen verbrand.
Dus, dik 999, ga eens denken aan een D5 als vervanger voor de 2.4T. Het is maar een tip.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Gewoon geen LPG meer gaan rijden. Praktisch alle moderne motoren doen het daar niet goed meer mee, omdat de electronica te ingewikkeld is. Een lpg-installatie moet tegenwoordig speciaal voor een bepaalde motor ontwikkeld worden en dat is voor de meeste modellen te kostbaar. Iedereen die er juichverhalen over vertelt, heeft nog een paar duizend kilometer met zoiets gedraaid. En daarna hoor je niks meer van ze. Hoe zou dat nou komen?
Óf je gaat een ouwe Volvo op lpg rijden. Die motoren kunnen er nog wel tegen.
Óf je gaat een ouwe Volvo op lpg rijden. Die motoren kunnen er nog wel tegen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.