Kleurtemperatuur xenons

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Zenith
3rd Gear member

Hallo,

één van mijn xenonlampen zal binnenkort vervangen moeten worden en volgens mijn dealer is het verstandig om ze ineens allebei te vervangen, waar ik al voor vreesde..

Ik zou normaal gezien voor de originele gaan, maar de blauwige OEM kleurtemperatuur (6000K? edit: 4300K) zou ik ietwat willen afzwakken naar 5000K. Standaard worden in de meeste wagens dacht ik 4300K lampen geïnstalleerd, maar de gele schijn die ze geven vind ik maar niks. 5000K wordt verondersteld wit te zijn met een blauwe schijn en dat lijkt me dan ook de gulden middenweg te zijn...
Om bij de vertrouwde leveranciers (Philips, Osram) te blijven: o.a. Philips heeft deze oplossingen onder de D2R-types:

Philips 85126CM = 4800K ColorMatch
Philips 85126CX = 5000K CrystalVision
Osram ?

Mijn vraag is of iemand weet welk merk en kleurtemperatuur (K) er fabrieks- af wordt geïnstalleerd en of deze 2 hierboven legaal zijn in België (/Nederland?).

Heeft iemand dit überhaupt al geprobeerd in zijn Volvo?

Ik rijd met een V70 MY2007 met originele xenon- koplampen

Alvast bedankt voor de reacties!

Philips 85122CM ColorMatch van type D2S ('kattenoog') @ 4800K:

Afbeelding

standard = 4300K // Colormatch = 4800K // UltraBlue = 6000K

Afbeelding
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)

If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Zenith
3rd Gear member

Ik ben er intussen achter gekomen dat de OEM kleurtemperatuur 4300K is en NIET 6000K!

Versies met ABL (Active Bending Lights) behoeven type D2S- lampen (R, Sport)
Gewone Xenons behoeven D2R- lampen

Welk merk er gebruikt wordt weet ik niet zeker, maar zoiezo Philips of Osram.

FYI:

- Ik zou na wat ik gelezen heb in eerste instantie via ebay en andere verkoopsites je aankoop doen. Scheelt ong. de helft in prijs van wat de dealer aanrekent. Voor moest je zelf een defecte lamp willen vervangen kan je evtl deze handleiding volgen: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... .htm#pg141

- Als je één lamp hebt die stuk is kan je opteren voor de 85126cm Philips ColorMatch lamp (4800K) die net ontworpen is om zich aan te passen aan de 'overlevende' lamp (heeft te maken met colorshift)
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)

If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”