Deze vraag heb ik ook elders gesteld...
Het gaat dus om een 140
wat is "het probleem"? Ik mis het "bijterige" op hogere snelheden, of anders, ik wil wat later kunnen remmen
Wat al gedaan? Op dit moment heb ik voor en achter geperforeerde schijven ( http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic, ... #msg102114 ) met de daarbij geleverde blokken, merk moet ik even zoeken... Het remt naar mijn idee wat beter dan voorheen, maar, heb ook een eerder commentaar van iemand ontvangen die met een 140 raced en die geeft aan de standaard remmen te gebruiken en er prima mee overweg kan...
Op zich is de boel goed gangbaar, geen trekken naar links of rechts, geen overmatige restdruk (goed te merken bij het laatste stukje uitrollen) Ik wil nog wel zien wat de rembank laat zien maar dan moet ik weten wat dit systeem behoort te hebben... (wie weet dat?)
Dan de upgrade, ik zie op sites prachtige Porsche klauwen met adapters voorbij komen, en de voorklauwen met adapters achter, maar ja, centjes... of zoiets.. http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=157618
Wat is dan, als het toch gaat kosten, de juiste weg. Er zijn grenzen, tis een straat auto, geen enorme vermogens (alhoewel ik mezelf wel tot doel heb gesteld minstens naar een compressor te kijken en dan komt een standaard B20A plotseling heel anders uit de hoek... toekomstmuziek..)
Ervaringen met andere remblokken ook welkom..
Verbeteren remmen 140
-
mightyspawn
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Er zijn sets voor de 2 serie. Passen denk ik ook wel op de 1 serie. Zo niet meteen reden om de remmerij van een 2 te pakken. Of is die identiek aan die van de 1? Geeen verstand van de 1 serie.
De set die ik bedoel is van rvs omhulsel. Krijg niet zo snel een link gevonden. Zal nog eens verder zoeken.
De set die ik bedoel is van rvs omhulsel. Krijg niet zo snel een link gevonden. Zal nog eens verder zoeken.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Hoe kan je het verschil zien tussen Girling & ATE? Of is dit alleen aan de typeaanduiding te zien?
Ik dacht dat een 140/160/1800 een zelfde remsysteem hadden? dan zouden de slangen van een 164 toch ook op een 140/1800 passen?
Gr Boele
Ik dacht dat een 140/160/1800 een zelfde remsysteem hadden? dan zouden de slangen van een 164 toch ook op een 140/1800 passen?
Gr Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
B-lennium
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
ik heb een oude set slangen gepakt, de slangaansluitingen heb ik opgemeten (diameter/lengte en mannetje/vrouwtje ) de meneer van goodridge wist toen voldoende. ik heb toen binnen een paar dagen een mooi setje thuis gekregen.
- Jambon
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 31.12.2008 - 12:26
- Locatie: Loon op zand
-
B-lennium
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
ik zal in mn hobbybak eens zoeken naar de factuur, misschien staat daarop welke nippels er gebruikt zijn.
bij de 164 zat er verschil in nippels tussen de verschillende jaartallen. ik durf niet te zeggen dat de 140 serie de zelfde aanlsuitingen gebruikt, lenkte slang is zeker verschillend.
in de webshop van nordicar kun je zien dat er verschil is tussen de slangen (andere nummers)
heb je tinustechniek al een mailtje gestuurd? misschien heeft die ze op een schap liggen.
bij de 164 zat er verschil in nippels tussen de verschillende jaartallen. ik durf niet te zeggen dat de 140 serie de zelfde aanlsuitingen gebruikt, lenkte slang is zeker verschillend.
in de webshop van nordicar kun je zien dat er verschil is tussen de slangen (andere nummers)
heb je tinustechniek al een mailtje gestuurd? misschien heeft die ze op een schap liggen.
-
B-lennium
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Ik heb besteld voor mijn 164E uit 1975 (240 achteras!)
2x 600mm slang met 3/8 unf24 21mm male en 12mm female.
2x 610mm slang met 3/8 unf24 26mm male en 24 male
2x 395mm slang met 3/8 unf24 21mm male en 12mm female.
totale kosten 129,85 inclusief.
let op het male/female gebeuren. ik heb een oude set opgemeten en het bleek dat er op mijn achteras 2x male zit, ik heb dus een remleiding (staal) aangepast om deze set passend te krijgen. dit is afhankelijk van het jaartal.
2x 600mm slang met 3/8 unf24 21mm male en 12mm female.
2x 610mm slang met 3/8 unf24 26mm male en 24 male
2x 395mm slang met 3/8 unf24 21mm male en 12mm female.
totale kosten 129,85 inclusief.
let op het male/female gebeuren. ik heb een oude set opgemeten en het bleek dat er op mijn achteras 2x male zit, ik heb dus een remleiding (staal) aangepast om deze set passend te krijgen. dit is afhankelijk van het jaartal.















