Hallo allemaal,
Ik had een vraagje, ik heb nu een maandje een V40 en zal er ongetwijfeld wat dingen aan hebben. Wat mij op dit moment, niet zo zeer zorgen, bezig houd is de versnellingsbak deze is voor mijn gevoel niet helemaal 100 % meer en vroeg mij af of er iemand was die mijn vraag kan beantwoorden.
De auto heeft op dit moment 223k op de teller, wat voor een volvo prima is. Maar! De versnellingsbak zingt in z'n 4 en in z'n 5 Wat kan dit zijn? Gewoon versleten en vervangen? Daar komt bij dat bij mij soms, als ik niet goed oplet, hem naar z'n 3 schakel in plaats van naar z'n 5, schijnt een bekende volvo kwaal te zijn. Kan iemand mij een prijs indicatie geven en wat te doen?
hartelijk dank voor het lezen!
-Marco
V40 Versnellingsbak
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20779
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Versleten schakelbusjes. Kan haast niet anders.
Even naar de dealer voor nieuwe.
Kost niet al te veel geld.
Even naar de dealer voor nieuwe.
Kost niet al te veel geld.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Voor het 3 ipv 5 schakelen zijn inderdaad de schakelbusjes. Dat is snel en goedkoop opgelost bij je dealer en inderdaad een bekend probleem van de V40.
Dat van het zingen in de 4de en 5de: Doet is dat altijd, of alleen als je hem net in die versnelling hebt gezet? en hoe is je koppeling? Slipt ie door?
Dat van het zingen in de 4de en 5de: Doet is dat altijd, of alleen als je hem net in die versnelling hebt gezet? en hoe is je koppeling? Slipt ie door?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18.03.2010 - 17:30
Okay die schakel is duidelijk. Ik ben mbt auto's geen ervaren rijer en zou ook niet kunnen weten of iets "doorslipt" wat houd het in en wat zou ik moeten merken? Het zingen zit meestal rond een aantal toeren het word aanzienlijk minder als ik harder rij.MDA schreef:Voor het 3 ipv 5 schakelen zijn inderdaad de schakelbusjes. Dat is snel en goedkoop opgelost bij je dealer en inderdaad een bekend probleem van de V40.
Dat van het zingen in de 4de en 5de: Doet is dat altijd, of alleen als je hem net in die versnelling hebt gezet? en hoe is je koppeling? Slipt ie door?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ligt niet aan de busjes. Laat de schakelstang een keer opnieuw afstellen bij de dealer.