Hallo.
Even voorstellen ik ben Wim en rij nu 5 jaar in een V70. Volvo heeft mijn hart gestolen,het zijn heerlijke rijwagens. Hiervoor reed ik jarenlang Audi en Alfa. Mijn vorige Volvo was een V70 uit 2002 met 170Pk, handgeschakeld.
Sinds kort heb ik een D5 ,163Pk Momentum uit 2005 met alle toeters en bellen uit Italië geïmporteerd. Het is fijne auto en een automaat. En daar zit hem een beetje het probleem. Mijn oude handgeschakelde 170 pk v70 was lekker pittig bij het optrekken en in de 2e en 3e versnelling. De automaat in de D5 is erg traag. Ik ben van plan om de 163pk te tunen om meer trekkracht te krijgen. Heeft iemand daar ervaring mee en wat is een goed adres voor een redelijke prijs. Graag wat info.
Groet Wim
Even voorstellen en tunen d5 automaat
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
Ik heb een 2003 automaat laten tunen bij Tunex Automotive (€ 225). Tevens de EGR gereinigd, auto trekt als een beest nu.
Ben van 163 naar ca. 193 pk gegaan en van 340 naar 420 Nm.
Ben van 163 naar ca. 193 pk gegaan en van 340 naar 420 Nm.

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die snap ik even niet, een 163pk diesel is substantieel pittiger dan een 2.4 170pk. ook in 4 en in 5, het toerenbereik is alleen een tikkie anders
- winkijol
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19.03.2010 - 01:41
- Locatie: utrecht
Beste Bart
Het klopt wat je zegt. Maar een 170 pk trekt toch echt sneller weg en heeft een betere tussensprint dan een D5 automaat als je niet direct kick-down wilt. Het heeft dan natuurlijk ook veel te maken met de afstelling van de automaat. Door te tunen hoop ik ik dan ook dat de automaat ook beter wordt afgesteld en meer vermogen is natuurlijk ook niet weg.
Ivo
Hebben ze ook wat aan de afstelling van de automaat gedaan?
Als ik de meeste teksten over goede tuners lees komt Tunex bijna nooit op het forum voorbij.Jij dus wel goede ervaringen.
Het klopt wat je zegt. Maar een 170 pk trekt toch echt sneller weg en heeft een betere tussensprint dan een D5 automaat als je niet direct kick-down wilt. Het heeft dan natuurlijk ook veel te maken met de afstelling van de automaat. Door te tunen hoop ik ik dan ook dat de automaat ook beter wordt afgesteld en meer vermogen is natuurlijk ook niet weg.
Ivo
Hebben ze ook wat aan de afstelling van de automaat gedaan?
Als ik de meeste teksten over goede tuners lees komt Tunex bijna nooit op het forum voorbij.Jij dus wel goede ervaringen.
V70 D5 163PK Titanium Pearl Grey, OZ Superturismo GT Silver, RTI Dolby Surround, Ipod. (9/2005)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
waarom denk je dat er kick downfunctie op een automaat zit?
Volvo for life
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
Voor zover ik weet is er aan de bak niks veranderd, is ook niet nodig vind ik. Had inderdaad hetzelfde als wat jezelf gemerkt hebt. Het toch wat trager optrekken en het niet pittig doortrekken zonder kick-down.
Van beide heb ik geen last meer nu, zoals gezegd, de auto trekt als een beest, ook zonder kick-down.
Welke tuner je neemt is denk ik meer een persoonlijke voorkeur. Op het Ford Mondeo forum is Tunex juist een van de tuners die de hemel ingeprezen wordt. Als ik vrienden uit de racerij moet geloven is Rica het beste en de rest grotendeels gekloond hiervan. Dus kies zelf wat je wilt betalen voor hetzelfde resultaat...
Van beide heb ik geen last meer nu, zoals gezegd, de auto trekt als een beest, ook zonder kick-down.
Welke tuner je neemt is denk ik meer een persoonlijke voorkeur. Op het Ford Mondeo forum is Tunex juist een van de tuners die de hemel ingeprezen wordt. Als ik vrienden uit de racerij moet geloven is Rica het beste en de rest grotendeels gekloond hiervan. Dus kies zelf wat je wilt betalen voor hetzelfde resultaat...

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26.03.2006 - 16:18
- Locatie: Amsterdam / Dronten
Ik heb toch altijd het idee bij chiptuning dat je bij 'de bekende' toch wel wat beter af bent als de goedkope. Kan prima zijn dat ik het mis heb, maar aangezien men toch wel aan de software van je motor met daar ook bij inbegrepen je turbo gaat zitten ben ik toch eerder geneigd bang te zijn dat het mis gaat bij een goedkope.
Volvo S60 // D5 Rica 226 PK // Editon Chrono // Dolby Surround, RTi enz.
- winkijol
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19.03.2010 - 01:41
- Locatie: utrecht
Ok dank je dat idee hd ik ook al.Whiplash schreef:Ik heb toch altijd het idee bij chiptuning dat je bij 'de bekende' toch wel wat beter af bent als de goedkope. Kan prima zijn dat ik het mis heb, maar aangezien men toch wel aan de software van je motor met daar ook bij inbegrepen je turbo gaat zitten ben ik toch eerder geneigd bang te zijn dat het mis gaat bij een goedkope.
Nog iemand ervaring met deze tuner in Maartensdijk
http://www.chiptunen.nl/
is me geadviseerd door de volvo dealer in Utrecht. Ben benieuwd naar de reacties.
V70 D5 163PK Titanium Pearl Grey, OZ Superturismo GT Silver, RTI Dolby Surround, Ipod. (9/2005)