Nou alles zit erin, dat was een hele toer
Om te beginnen heb ik eerst de middenconsole losgehaald. Dat heb ik gedaan volgens de beschrijving van Volvotech. Handdoeken ertussen gelegd om niets te beschadigen. Mijn idee was om de Video Break in Box aan te sluiten rechtstreeks aan het RTI scherm. Kon nergens vinden dat dat niet kon, leek mij ook makkelijker want dan hoefde ik geen kabels naar achteren te leggen. Nou , doe dat dus NIET want dat gaat niet werken. Ik heb op een gegeven moment BOB van Volvotech maar gebeld. Deze legde mij uit dat als ik hem voorin aansloot de VBB dan precies omgekeerd op de RTI kabel zit. Achterstevoren dus. Dat gaat niet werken. Hij MOET echt aangesloten worden achterop de dvd speler van het RTI systeem. Kon ik dus alsnog een videokabel en een schakeldraad naar achteren leggen.
Op de eerste foto kan je zien dat ik een schakelaartje heb gemaakt in een lege schakelaarhuls die niet gebruikt word. (zie pijl)
De middenconsole ligt eruit. Ik heb de videoverdeler helemaal links achterin weggestopt. Het viel me wel op dat er erg weinig ruimte is om extra kabels weg te stoppen.
Hier zie je hoe ik de dvd speler heb gemonteerd in het dashboard kastje.
Ik heb een gat gemaakt links naast de dvd speler om de bekabeling door te laten. Dit kan niet via de achterkant. Er is namelijk niet genoeg ruimte als het kastje dicht is. Ik heb de beugels aan de dvd speler geschroefd omdat er een uitsparing in het midden is. De dvd speler rust dus op de beugeld middels dubbelzijdig kleefband. Hij is dus niet geschroefd. Ler er ook op dat hij niet te hoog komt want dan kan je en de dvd schijfjes er niet meer in krijgen en het kastje gaat niet meer dicht.
De kabels naar de hoofdsteunen toe heb ik via de middenconsole laten lopen evenals de videokabel naar de kofferbak toe. Als je dit schroefje (zie pijl) een kwartslag draait dan kan je de hele zijkant er zo uitschuiven.
Dan ziet het er zo uit.
De achterkant van de middenconsole heb ik ook losgemaakt. Hier kon ik de videokabel naar de kofferbak doorheen halen, onder de vloerbedekking door. de pijl laat de kabel zien van de hoofdsteunen.
Achterbank eruit gehaald om de videokabel naar achteren te kunnen leggen onder de vloerbedekking door.
De bekleding verwijderd aan de linkerkant van de achterbak. De bovenste pijl geeft de plek aan van de +12 volt aansluiting die ik heb gebruikt voor de VBB. de onderste geeft het massapunt aan die ik heb gebruikt voor de VBB.
Linksonder in beeld zie je de kabel die ik heb gebruikt voor het videosignaal en de schakeldraad.
Ik heb voor het videosignaal en de schakeldraad naar achteren toe een drie aderige kabel gebruikt. Hierop heb ik een tulpstekker gesoldeerd en ik heb 1 ader naar buiten geleid die ik al schakeldraad gebruik voor het schakelen van de VBB. Het andere uiteinde heb ik precies hetzelfde gemaakt.
Als ik nu dus dat schakelaartje op het dashboard aanzet dan gaat het RTI scherm omhoog en kan ik dvd kijken. Als hij al omhoog is tijdens navigatie dan word het beeld omgeschakeld. Zet ik hem uit dan gaat het scherm ook weer naar beneden.
Het was even wat werk, maar het is wel netjes geworden al zeg ik het zelf