Alarm - Sirene

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
eci
1st Gear member

Beste forumleden,

Ik dacht dat mijn alarm niet meer functioneerde omdat mijn BC de melding geeft "alarm systeem service vereist" ....Volgens de dealer wss te wijten aan een een kapotte sirene. Deze heb ik (nog) niet laten vervangen.
Gisteren en vandaag na het afsluiten van de wagen "wiewiewiewie....." dus blijkbaar toch alarm en geen defecte sirene...
Ik kreeg ook de melding na het starten "alarm actief controleer wagen".

Het alarm gaat wel niet altijd af na het sluiten , maar sporadisch.

Ik heb nu de zekering van de sirene er uitgehaald zodat niet de hele
buurt komt vertellen dat er iets met mijn auto is...

Het slot aan de bestuurders kant hapert ook af en toe, wss staat een en ander wel in verbinding.

Iemand dezelfde ervaring?
S60 D5 2002
BartS
4th Gear member

eci schreef:Beste forumleden,

Ik dacht dat mijn alarm niet meer functioneerde omdat mijn BC de melding geeft "alarm systeem service vereist" ....Volgens de dealer wss te wijten aan een een kapotte sirene. Deze heb ik (nog) niet laten vervangen.
Gisteren en vandaag na het afsluiten van de wagen "wiewiewiewie....." dus blijkbaar toch alarm en geen defecte sirene...
Ik kreeg ook de melding na het starten "alarm actief controleer wagen".

Het alarm gaat wel niet altijd af na het sluiten , maar sporadisch.

Ik heb nu de zekering van de sirene er uitgehaald zodat niet de hele
buurt komt vertellen dat er iets met mijn auto is...

Het slot aan de bestuurders kant hapert ook af en toe, wss staat een en ander wel in verbinding.

Iemand dezelfde ervaring?
Sirene van het alarm en slot zijn bekende S60/V70 euvels. Met de zoekfunctie zul je de nodige topics vinden.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
DrDeJe
2nd Gear member

Hmmmmmm........

Post net ook een soorgelijk onderwerp! :-( (Sorry MOD)
Mijn boardcomputer geeft dus ook deze melding. Echter bij mij is het zo dat ik mijn auto niet meer op slot kan zetten met de afstandsbediening zonder dat mijn alarm meteen begint te loeien! Ik hoopte al dat ik gewoon de computer kan laten resetten oid. Maar ik heb nog geen reacties gezien! :-(

Verder geen gelijke problemen. Portieren etc. sleuten gewoon. Ook achterklep en motorkap meerdere malen geopend en gesloten. (Probleem helaas niet verholpen.).
Greetings DrDeJe

========================
*** Volvo S60 - 2,4 ltr. - 170 PK ***
========================
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”