Wat bevalt wel/niet aan je S/V 40?

Geproduceerd bij NedCar in Born
hennyw
1st Gear member

Ik heb eerst een v40 phase 1 gehad, daar had ik ook dat de ruitenwisser van de bestuurderskant tegen de a stijl kwam, bijstellen hielp niet. ook maaakte te airco(ecc) een raar geluid, leek af en toe wel een vissenkom. ik heb deze ingeruild voor een v40 phase 3 bi-fuel :razz: . geen raar geluid meer bij de ruitenwissers, en een heerlijk stille airco die tevens ijskoud is.( was de vorige ook ) ook zit er nu navigatie en cruuise controle in. is een heerlijke auto en ben hier ook weer heel blij mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Edwin
5th Gear member

joost schreef:.... In mijn geval kan dat ook minder kwaad vanwege de fel rode kleur. ...
Dat is laatst onderzocht; waardoor valt een auto nu het meeste op?

Wat blijkt? De kleur maakt weinig tot niets uit. Wel de glans die een auto heeft. Dus een gepoetste/gewassen grijze auto valt meer op dan een felrode of oranje die niet gewassen is.
Aangezien een auto na het wassen vaak binnen enkele dagen alweer een vieze laag over de (glans v/d) lak heeft is uiteindelijk het voeren van koplampen het veiligst. Die schijnen altijd, net zoals diredt na het wassen de lak dus eigenlijk "schijnt" en zo als het ware licht terugkaatst!!

gr. Edwin. 8)
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
marissen
3rd Gear member

Ik kan mij na een klein jaar V40 ook maar weinig minpunten herinneren.
De auto (V40 phase ''3" Bi-fuel) bevalt erg goed, geen rammels, luxe en compleet. Er zijn eigenlijk maar een paar zaken die me iets minder bevallen, maar in mijn ogen geen minpunt zijn:
* Cruise control ''ratelt'' bij snelheidsveranderingen (hoor je met name goed als je niet zo hard rijdt)
* Achterveren liggen al erg snel ''op de blokken'' bij een belading van 2 volwassenen achterin, zware boodschappen of een caravan. Deze week komen er progressieve veren onder.
* Lichte bekleding is vlek gevoelig. Daar moet ik mijn vrouw maar eens op los laten :D

Als ik zo in de loop van het jaar de diverse reacties op dit forum lees valt me op dat de meeste problemen van de V40 zijn opgelost met de komst van de laatste facelift van Phase II (de veelbesproken fase ''III'') Kan het zo zijn dat Volvo al diverse nieuwe zaken en elektronica van de V50 in deze types heeft verwerkt als ''test''?? Volgens mij hebben de eigenaren (waaronde ikzelf) van deze laatste types maar weinig te klagen?? :D
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
SiR-ROUND
2nd Gear member
Contacteer:

Ik moet zeggen dat ik die wegligging van onze Fase 1 toch wel ruk vind.

Het kost gewoon moeite om recht te blijven rijden. Uitlijnen/ balanceren maakt niks uit.

Ach ja.
joost
7th Gear member

Wegligging van PhII is ook niet alles. Ik denk wel dat je het een verbetering vindt t.o.v. de PhI.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Guestuser

Andere schokdempers eronder als bij mij, Koni en dan de standaard nog wel. Mijn phase1 rijdt als op rails ook door bochten niet overhellen enzo.

Misschien had de 20T destijds al een strakker onderstel?

Minpuntje, rammel in mijn rechtervoorportier, aaargh. keer openmaken denk ik?
yerun
2nd Gear member

Voordelen

+ Comfort (airco)
+ Stoelen / zitpositie
+ Wegligging (brede banden, lekker stabiel)
+ Binnenruimte
+ deuren gaan automatisch weer op slot bij openklikken als er na 2 min. geen deur is geopend
+ nooit vergeten verlichting uit doen doen --> lege accu
+ inklapbare buitenspiegels (had vorige auto niet)
+ electrische ramen voor + achter

Nadelen

- Kleine oneffenheden probleem phase I (zie post van VineVinyl)
- bijgeluid waterpomp (gereutel)
- schakelen naar 5 niet messcherp
- wegrijden met koude motor (gaspedaal moet diep ingedrukt worden, motor hapert, zie andere post)
- lampjes gaan vrij snel stuk
- extra slag ruitenwisser bij sproeien (heb vaak net strepen na die laatste slag)

Verder eigenlijk geen klachten (ok branstofverbruik is redelijk hoog, vooral in de stad, maar dat kan worden verwacht van een dergelijke zware auto)
360Degreez
5th Gear member

Voordelen

+ Mooie lijn, een van de mooiste stations ooit
+ Comfort (Airco etc)
+ Duidelijke indeling Dashboard
+ Rustig rijgedrag bij hogere snelheden
+ Heerlijke stoelen
+ Veel verlichting in het interrieur
+ Lekker veel ruimte voor speakers
+ Zitcomfort achterbank
+ Standaard mooie uitlaat (Ja!)

Nadelen

- Voelt wiebelig aan in de bochten
- Hoge rand in de kofferbakruimte
- Onwijs saai grijs dashboard
- Diesel is ronduit traag en lawaaiig (Ph-1 1.9TD)
- Airco lijkt wel heel veel motorvermogen weg te nemen
- Versnellingsbak is niet al te best (bekende busjes probleem)
- Verbruik is geen pijl op te trekken
- Brandstof meter is onbetrouwbaar
- Stuurbekrachtiging veel te licht! (ben 360GLT gewend)
Remon
5th Gear member

S40 Phase II 115pk diesel
Voordelen:

+Een fijne motor die genoeg kracht levert als je er om vraagt (bij inhalen)
+Ergonomisch goed ingerichte auto
+Technisch goed degelijk en betrouwbaar
+Tijdloos disign
+Prijs kwaliteit is erg goed
+De belangrijkste dingen zijn standaard fabriek geleverd
+geen patser imago (erg prettig gezien mijn leeftijd)

Nadelen:
-Originele volvo radio is erg duur
-Zware koppeling
-cruise controll die het gaspedaal niet vasthoud maar terug gaat naar stationaire positie

Voordelen van Volvo rijden:

De enorme service die doorgaat wanneer jij stopt. Volvo assistence. Het advantage programma dat veel mogelijkheden bied om je volvo te leren kennen. Een dealer die altijd voor je klaar staat en je persoonlijk bij je naam noemt. Geen woeker prijsen.
Goede inzet van de veiligheid en het leven (kanker stichting donatie).
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
marissen
3rd Gear member

Voelt wiebelig aan in de bochten
Ik heb er sinds een week verzwaarde achterveren (de z.g.n. progressieve veren) onderzitten. Dit scheelt wel heel behoorlijk bij belading (minder doorzakken) maar geeft niet meer stabiliteit aan de auto. Iets waar ik wel op gehoopt had :( In bochten, met name de lange doordraaiers op de snelwegen, voel je de auto ''wiebelen''
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
BlackWolf
3rd Gear member

- punten
1.Verbruik
2.Verbruik
3.Had ik gezegd dat het te veel verbruik? :p

Voor de rest heb ik geen andere dingen te melden, ik ben hartstikke blij mee. Zoals ik al zei :p wat er opgegeven is als specifiekatie voor verbruik zit behoorlijk naast. Ik mag blij zijn als ik 1 op 9,5 haal gecombineerd met stads en snelweg verkeer. Auto heeft net een grote beurt gehad dus daar ligt het niet aan.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
stief 'o
1st Gear member

blijft soms wel een een beetje tobben met de schakelbusjes. Na vervangen gaat het wel een stuk beter maar het blijft soms nog wel een wat 'tandenpoetsen' als je achteruit wilt inparkeren.
Als ik dan (heel) echt zou moeten kiezen..... dan toch nog nèt iets liever een xc70, maar verder is een v40 ook super!
stief 'o
1st Gear member

Ach wat zeur ik eigenlijk, als dat nou zo goed als het enige is. (naast het kraken van schokdempers voor).....
Als ik dan (heel) echt zou moeten kiezen..... dan toch nog nèt iets liever een xc70, maar verder is een v40 ook super!
360Degreez
5th Gear member

en achter....

oh, en de renault motoren hoewel ik moet zeggen dat mijn ouwe 1.9D (90pk) na een revisie waarbij de kop compleet verbouwd is superlekker en soepel draait, en op sommige momenten (bergafwaards met spiegels ingeklapt en dakantenne losgeschroefd) zelfs redelijk vlot te noemen is!

Verder gewoon een super-automobiel! ik rijdt als een koning.
JoostVolvo
2nd Gear member

Denniskl schreef:Rick,

Dat heb ik dus ook. Het blijft altijd vochtig in de auto.
En eenmaal beslagen ramen, vooral met meerdere mensen in de auto, krijg je ze bijna niet "schoon".
Daar hebben meer auto's last van hoor Opel Astra o.a., gewoon airco even vol aanzetten, en dan op de ruiten richten is meteen weg.
bas_geluid
Starter

Ik heb een V40 phase II 1,9D eind 2001.

Ik ben ook zeer tevreden met mijn auto.

Er is 1 puntje wat mij het meeste Irriteerd en dat is de radio ontvangst. Ik heb mijn radio van mijn vorige auto mee genomen en de ontvangst is stukken minder geworden. (geen volvo radio maar de antenne versterker krijgt wel signaal via de radio)

van het voorjaar toch maar even de hemel openhalen en kijken of we dit kunnen verbeteren.

Verder vind ik het een fantastische auto, natuurlijk als je naar nieuwere modelen kijkt, zul je altijd weer puntjes vinden die stukken beter kunnen, maar als je dat wilt moet je gewoon even goed doorsparen voor een nieuwer model.

Ik hoop nog velen kilometers te kunnen maken met mijn auto, ik heb hem gisteren pas op de 2 ton gezet, dus hij is net ingereden.
J
3rd Gear member

Opvallende pluspunten zijn
de stoelen
het vermogen (mag ook wel met een 2.0T)
werking van de climate (zeker beter dan diverse Peugeot en vag gebakjes)
windgeruis

minpunten zijn er ook
bestuurdersraam komt niet automatisch naar boven (detail)
relatief weinig aflegruimte (kaarten, telefoon, cd's etc.)

verder erg tevreden met 'm
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Plus vind ik het weggedrag en de luxe die er in zit,
Min vind ik dat de V40 net te klein is achterin passagiers/laad ruimte.

Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
bert67
4th Gear member

plus: stoelen, model, compleetheid ondanks basis versie.
min: geluid van de motor, wegligging, kleine kwaaltjes.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
masirtuka
Starter

Ik heb een paar kleine irritaties die ik niet teruglees op deze topic. Misschien ligt het aan mijn auto: S40 1.8 1998

-Bij het verlaten van bochten (bijv. rotondes) gaat vaak de richtingaanwijzer niet vanzelf uit. De bocht is dan net iets te flauw voor het aangrijppunt. Vergeleken met mijn eerdre autos (VW, Mazda, Audi en Ford) moet je heel veel sturen voordat je de klik in je stuur hoort en waarna dus de richtingaanwijzer vanzelf uitgaat bij het uitsturen van een bocht.

-Vervelend vind ik het ook dat je bij zeer lichte regenval of opspatten van water vanaf de wegdek niet de mogelijkheid hebt om de rutenwissers één keer droog te laten wissen. Zonder dat je ruitensproeiers gebruikt. Vaak zet ik de rutenwissers even aan en uit. Meeste autos hebben die mogelijkheid wel, hendeltje van rutenwissers naar voren of achteren duwen of zelfs een apart knopje op de hendel.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”