Hoi,
Ik heb eind 2003 bij oplevering mijn V70 2.4D GT (130 PK) modeljaar 2004 door de volvo dealer laten upgraden naar 198PK/435Nm setting. Altijd gedacht dat dat origineel volvo was maar hoorde laatst dat dat gewoon een Rica was. Ik heb er 280000 kilometer mee gereden (waarvan 240000 op de snelweg denk ik) zonder enig probleem met de automatische versnellingsbak. ook nooit remproblemen gehad, tijdig remblokken vervangen. En het verbruik was ongelofelijk laag, 5,9 op 100 km. Was jarenlang meer geld kwijt aan het CJIB dan aan het benzinestation (althans, bijna dan). Fantastisch geluid. Heb de auto verkocht en rijdt nu in een V70 D5 (185 PK) model 2008 6 bak GT en overweeg nogmaals een upgrade. Ik heb gehoord dat de 6 bak GT slechter tegen een chippie kan als mijn oude 5 bak GT. Is dat een broodje aap verhaal?
Rica chiptuning gedaan
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Je hebt geen AWD toch?
Dan is er niet zoveel aan de hand als je niet elke keer dat je wegrijdt de staatstenen bij de auto achter door de voorruit probeert te krijgen...
Dan is er niet zoveel aan de hand als je niet elke keer dat je wegrijdt de staatstenen bij de auto achter door de voorruit probeert te krijgen...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is een broodje aap inderdaad. De 6 bak is sterker, en kan meer Nm's aan dan de 5 bak.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Blade-ex
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01.12.2009 - 00:46
- Locatie: Appingedam
Hallo,
Ik heb een V70 van 2003 met 140 pk. Nu zit ik er ook aan te denken om hem door Rica te laten tunen naar 170 pk. Ik heb begrepen dat het hier in feite om de software gaat van de computer en de motoren (140 en 170 pk) het zelfde zijn en dat het puur softwarematig is. Alleen onze auto heeft nu 212000 km gelopen. Doen ze dit dan nog wel? Hoor van verscheidene mensen dat ze het niet willen doen bij auto's met meer dan 2 ton op de teller.
En klopt het dat de motoren en bakken hetzelfde zijn? Het gaat trouwens om een automaat.
Groet, Hans
Ik heb een V70 van 2003 met 140 pk. Nu zit ik er ook aan te denken om hem door Rica te laten tunen naar 170 pk. Ik heb begrepen dat het hier in feite om de software gaat van de computer en de motoren (140 en 170 pk) het zelfde zijn en dat het puur softwarematig is. Alleen onze auto heeft nu 212000 km gelopen. Doen ze dit dan nog wel? Hoor van verscheidene mensen dat ze het niet willen doen bij auto's met meer dan 2 ton op de teller.
En klopt het dat de motoren en bakken hetzelfde zijn? Het gaat trouwens om een automaat.
Groet, Hans
V70 D5 163 PK Automaat Black Sapphire
V70 2.4 140 PK automaat. Wat een verschil met de vorige!
Mondeo 2.0 i station Ghia uitvoering 145 PK
BMW 318i
V70 2.4 140 PK automaat. Wat een verschil met de vorige!
Mondeo 2.0 i station Ghia uitvoering 145 PK
BMW 318i
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Motor is identiek evenals de bak. Wel kunnen de remmen iets kleiner zijn, maar de diesel 185 pk heeft ook de kleinere remmen. ik verwacht geen problemen daarmee. Geen probleem dus. Km stand is niet zo belangrijk. het blok wordt er niet erg veel meer door belast.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
bakken zijn qua overbergingsverhoudingen verschillend
Volvo for life
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Wat is het doel van je tuning?Blade schreef:Hallo,
Ik heb een V70 van 2003 met 140 pk. Nu zit ik er ook aan te denken om hem door Rica te laten tunen naar 170 pk. Ik heb begrepen dat het hier in feite om de software gaat van de computer en de motoren (140 en 170 pk) het zelfde zijn en dat het puur softwarematig is. Alleen onze auto heeft nu 212000 km gelopen. Doen ze dit dan nog wel? Hoor van verscheidene mensen dat ze het niet willen doen bij auto's met meer dan 2 ton op de teller.
En klopt het dat de motoren en bakken hetzelfde zijn? Het gaat trouwens om een automaat.
Groet, Hans
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Blade-ex
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01.12.2009 - 00:46
- Locatie: Appingedam
Heb het idee dat 140 pk net even te weinig is voor de auto maar heb ook al even op de site van Rica gekeken en al wat verder gezocht op het forum en ben er dus wel achter gekomen dat het niet veel uitmaakt omdat je het extra vermogen pas bij een hoger toerental aanspreekt.VolvoTech schreef:Wat is het doel van je tuning?Blade schreef:Hallo,
Ik heb een V70 van 2003 met 140 pk. Nu zit ik er ook aan te denken om hem door Rica te laten tunen naar 170 pk. Ik heb begrepen dat het hier in feite om de software gaat van de computer en de motoren (140 en 170 pk) het zelfde zijn en dat het puur softwarematig is. Alleen onze auto heeft nu 212000 km gelopen. Doen ze dit dan nog wel? Hoor van verscheidene mensen dat ze het niet willen doen bij auto's met meer dan 2 ton op de teller.
En klopt het dat de motoren en bakken hetzelfde zijn? Het gaat trouwens om een automaat.
Groet, Hans
Dus ik weet nog niet of ik het doe als je het verschil niet echt gaat vernemen maar heb gewoon het idee dat 170 pk wat meer 'overeenkomt' met het gewicht van de auto
V70 D5 163 PK Automaat Black Sapphire
V70 2.4 140 PK automaat. Wat een verschil met de vorige!
Mondeo 2.0 i station Ghia uitvoering 145 PK
BMW 318i
V70 2.4 140 PK automaat. Wat een verschil met de vorige!
Mondeo 2.0 i station Ghia uitvoering 145 PK
BMW 318i
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ook de koppelkromme wijzigt zich dan.
Ik heb wel eens gehoord van de dealer dat de 140pk versie meer koppel heeft bij lage toerentallen wat de auto juist weer iets soepeler maakt bij schakellui rijden.
Ik heb wel eens gehoord van de dealer dat de 140pk versie meer koppel heeft bij lage toerentallen wat de auto juist weer iets soepeler maakt bij schakellui rijden.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Ik heb in 2006 noodgedwongen een maand in een 140pk (met dank aan de ANWB) versie gereden. Die 140pk versie vond ik niet ondergemotoriseerd of ergens iets te kort komen. De auto presteerde redelijk gebalanceerd en je kon hem idd redelijk schakellui rijden.
(Zo ben ik trouwens bij Volvo terecht gekomen)
(Zo ben ik trouwens bij Volvo terecht gekomen)
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007