Hallo Volvo liefhebbers/rijders,
Ik ben zelf een jonge autobestuurder, die nu opzoek is naar mijn eerste echte auto, en niet de ''toytoy'' waar ik me nu in vervoer. Zelf ben ik erg weg van Volvo, altijd al mooie auto's gevonden. En heb er nu in diversen gereden. Zelf heeft mijn vader een bloedje mooie Volvo V50 T5 (93.000, eind 2004) in het Wit met zwarte ramen, spoiler en om het of te maken donkere antraciete Pegasus R velgen. Deze auto is van alle luxe voorzien: Geartronic, RTI, leder (zwart), High-performace geluid, electr. stoel, cruise, telefoon, xenon, Licht pakket/comming home (lampen onder spiegel) en nog wat mooie speeltjes. Overgens in top conditie, geen schade te bekennen.
Maar goed, daar schrijf ik nu geen stuk over. Ik heb nu een (naar mijn mening) mooie C70 T5 uit 1998 (handgeschakeld) op het oog. Deze heeft 175.000 gelopen. Ik heb al heel wat mail wisselingen gehad, met de eigenaar. Dit schijnt al jaren een volvo rijder/liefhebber te zijn. En al heel wat volvo's achter de rug te hebben (850 T5-R, V70 R awd en S80 T6). De auto heeft pas groot onderhoud gehad, distributsie riem etc. Volgens de eigenaar heeft de auto geen mankementen of dingen die op kort termijn gerepareerd moeten worden. Hij beweerd dat hij technisch 100% is. De auto staat binnen, en is sinds een jaar in zijn bezit. En moet weg wegens ruimte gebrek en te veel kosten aan zijn wagenparkje.
Hij is heel open geweest over de staat van de auto, 2 parkeer putjes in de rechter portier en klein schaafje op voorbumper die hij met lakstift bewerkt heeft verder is de lak top. Hij zou me een foto toezenden. Ook het leer (half alcantara) ziet er netjes uit (ook zover je uit de foto kan halen is dat zo), is opnieuw gestikt volgens hem. En is als nieuw.. Ben benieuwd..
Zelf heb ik nu de vraag aan jullie, waar moet ik opletten als ik aanstaande zondag ga kijken en proefrijden? Bepaalde dingen, of typerend zijn voor de C70? Heb al wat forums gelezen, maar hoop nog meer te horen!
En is 175.000 een goede km-stand? Kan ik er dan nog gemak een ton bijrijden? Of is het een hele dure tijd die ik nu te gemoet kom?
Hoor het heel graag!
groet, Ivo
Beginnende autoliefde voor een Volvo C70 T5 1998
- Ivotjuuh
- 1st Gear member
- Contacteer:
Cassis
Volvo C70 T5, Cassic-pearl, handgeschakeld, 1998, vol optie.
VAN MIJ
De Witte Slet
Volvo V50 T5, wit, geartronic, xenon, RTI, high-performance, vol leder, elektr. stoel, coming-home, spoiler, zwarte ramen, antraciete 18'' R velgen, 2005
VAN PA
Politie omschreef haar toen ik aangehouden werd als: ''Opvallende auto'' en ik omschrijf haar als de De Witte slet..
VAN MIJ
De Witte Slet
Volvo V50 T5, wit, geartronic, xenon, RTI, high-performance, vol leder, elektr. stoel, coming-home, spoiler, zwarte ramen, antraciete 18'' R velgen, 2005
VAN PA
Politie omschreef haar toen ik aangehouden werd als: ''Opvallende auto'' en ik omschrijf haar als de De Witte slet..
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Hallo Ivo,
Op het 850 forum staat een heel rijtje met aankooptips. Controleer om te beginnen of de airco goed werkt, die geven wel eens de geest. Die 175000 is geen probleem zolang de auto netjes behandeld is. vertrouw op je gezond verstand als je de auto bekijkt. Is alles van binnen uitgewoond, kun je er bijna van uit gaan dat de rest ook niet netjes behandeld is. En je kunt voor ongeveer 90 euro een aankoopkeuring doen bij de dealer, bv die waar ik de mooie T5 van jouw vader al meermalen heb mogen bekijken. Voor de storingen van de C70: kijk bij de zijruitjes en evt het dakraam of je sporen van lekkage ziet. En kijk of het dakraam nog netjes ligt, niet 'los' of zo. En verder? Lekker genieten van al dat moois
Bedenk je wel dat er tegen de tijd dat er een ton bij staat, er best wat kosten voorbij hebben kunnen komen. Dat heb je nu eenmaal met hogere kilometerstanden. Maar wild zal het vaak niet zijn, zeker in vergelijk met een ander merk met dergelijke pk's.
Groeten uit Gouda, zie de witte regelmatig rijden. Als je een donkergrijze V70 ziet met Elandsticker rechts, Volvo forum sticker links en "Övningskör" op de kentekenplaathouder, toeter dan ff
Op het 850 forum staat een heel rijtje met aankooptips. Controleer om te beginnen of de airco goed werkt, die geven wel eens de geest. Die 175000 is geen probleem zolang de auto netjes behandeld is. vertrouw op je gezond verstand als je de auto bekijkt. Is alles van binnen uitgewoond, kun je er bijna van uit gaan dat de rest ook niet netjes behandeld is. En je kunt voor ongeveer 90 euro een aankoopkeuring doen bij de dealer, bv die waar ik de mooie T5 van jouw vader al meermalen heb mogen bekijken. Voor de storingen van de C70: kijk bij de zijruitjes en evt het dakraam of je sporen van lekkage ziet. En kijk of het dakraam nog netjes ligt, niet 'los' of zo. En verder? Lekker genieten van al dat moois

Bedenk je wel dat er tegen de tijd dat er een ton bij staat, er best wat kosten voorbij hebben kunnen komen. Dat heb je nu eenmaal met hogere kilometerstanden. Maar wild zal het vaak niet zijn, zeker in vergelijk met een ander merk met dergelijke pk's.
Groeten uit Gouda, zie de witte regelmatig rijden. Als je een donkergrijze V70 ziet met Elandsticker rechts, Volvo forum sticker links en "Övningskör" op de kentekenplaathouder, toeter dan ff

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ivotjuuh
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hey, bedankt mijn eerste antwoord! Hoop nog wat gunstige tips te mogen ontvangen!
Leuk om te horen dat je wist welke volvo ik het over had, en ja.. Onze volvo is nog wel is te bekennen bij de dealer.. Probleem gehad met de ECM van cruisecontrole, nu vervangen en 1200,- euries verder! Lekker dan! Mja als ik je nog is ziet rijden dan toeter ik zeker even! Leuk sprintje trekken bij het stoplicht? Owh wacht die win ik denk wel, nee met zorg gaan we met onze trots om..
Donkergrijze V70, welk kenteken? Onthoud ik beter namelijk.. xD Vind ik wel leuk, rijd zovaak door gouda, dan moet ik je toch is een keer tegen komen!?
Leuk om te horen dat je wist welke volvo ik het over had, en ja.. Onze volvo is nog wel is te bekennen bij de dealer.. Probleem gehad met de ECM van cruisecontrole, nu vervangen en 1200,- euries verder! Lekker dan! Mja als ik je nog is ziet rijden dan toeter ik zeker even! Leuk sprintje trekken bij het stoplicht? Owh wacht die win ik denk wel, nee met zorg gaan we met onze trots om..
Donkergrijze V70, welk kenteken? Onthoud ik beter namelijk.. xD Vind ik wel leuk, rijd zovaak door gouda, dan moet ik je toch is een keer tegen komen!?
Cassis
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Iets met HP in het middenIvotjuuh schreef:Hey, bedankt mijn eerste antwoord! Hoop nog wat gunstige tips te mogen ontvangen!

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
- Ivotjuuh
- 1st Gear member
- Contacteer:
ahaah, grappig joh! Wat doe je daar dan? Dat is leuk voor als ik weer is naar de garage kom, want de auto komt nog terug om de velgen opnieuw te laten spuiten..
Cassis
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik doe alles wat met marketing en communicatie te maken heeft. Evenementen, nieuwsbrieven, website, advertenties etc. Zit boven verder het forum een beetje in de gaten te houdenIvotjuuh schreef:ahaah, grappig joh! Wat doe je daar dan? Dat is leuk voor als ik weer is naar de garage kom, want de auto komt nog terug om de velgen opnieuw te laten spuiten..

groet
Walter
Mijn blog
- Summum
- 6th Gear member
Welkom op ons forum Ivo!
Succes met de aanschaf van een C70, dat blijven tijdloos mooie auto's.
Maar in die V50 van je vader ben ik ook wel geïnteresseerd, is zo te horen net zo dik uitgerust als de mijne. Stel je de "witte slet" ook nog even voor met de bijbehorende fotootjes?
Succes met de aanschaf van een C70, dat blijven tijdloos mooie auto's.
Maar in die V50 van je vader ben ik ook wel geïnteresseerd, is zo te horen net zo dik uitgerust als de mijne. Stel je de "witte slet" ook nog even voor met de bijbehorende fotootjes?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Ivotjuuh
- 1st Gear member
- Contacteer:
zal de foto's posten! Doe ik van het weekend nog wel!
Cassis
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA
- Ivotjuuh
- 1st Gear member
- Contacteer:
Jongens ik heb hem gekocht!
Super strakke auto, begin van de middag ophalen!!! 

Cassis
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
gefelicteerd!
Mijn blog
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
inschrijfformulier voor de club heeft ie al =D
Mijn blog
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
heb zelf 3 jaar geleden ook een c70 gekocht... (op me 21ste(A))
toendertijd met 165dkm op de teller... nu 211dkm aangetikt..
maar als ik kijk wat er in die tussentijd vervangen is en eraan gedaan is moet ik wel zeggen dat het onderhoud wel een stukje hoger ligt dan de auto die ik ervoor had.. (zal je de lijst & sommige bedragen niet laten zien:P)
nu doe ik heel veel dingen zelf dus dat heeft me heel wat gescheelt natuurlijk..
voor de rest...
super wagen..
toendertijd met 165dkm op de teller... nu 211dkm aangetikt..
maar als ik kijk wat er in die tussentijd vervangen is en eraan gedaan is moet ik wel zeggen dat het onderhoud wel een stukje hoger ligt dan de auto die ik ervoor had.. (zal je de lijst & sommige bedragen niet laten zien:P)
nu doe ik heel veel dingen zelf dus dat heeft me heel wat gescheelt natuurlijk..
voor de rest...

- RobbertC70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
9 jaar geleden heb ik er zo een gekocht, voor mn 29e verjaardag.
Zie projekt Black Gold elders op dit forum, maar vooral op het 850 forum.
Die gaat gewoon nooit meer weg, heel eenvoudig.
Ik ben blij dat je de knoop heb doorgehakt, het is gewoon een schitterende wagen die super heerlijk rijdt!
En geld kosten doen ze allemaal, de een alleen wat meer dan de ander...
Wees er zuinig op.
groet
Zie projekt Black Gold elders op dit forum, maar vooral op het 850 forum.
Die gaat gewoon nooit meer weg, heel eenvoudig.
Ik ben blij dat je de knoop heb doorgehakt, het is gewoon een schitterende wagen die super heerlijk rijdt!
En geld kosten doen ze allemaal, de een alleen wat meer dan de ander...
Wees er zuinig op.
groet
1998 C70 T-5 Automaat. MTE Performance. Black Gold!
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
- Ivotjuuh
- 1st Gear member
- Contacteer:
de auto gaat nu een grote investering te ge moet! Bumper en zijscherm word opnieuw gespoten.. (deur en zijkant verder in het jaar) Nieuwe voorruit (verzekering) en 4 nieuwe banden, 4 nieuwe remschijven en blokkken. En voor de rest nog wat kleine touches..
Word bruut... Ik ben verliefd op die auto, het is me kindje geworden.. nu al..
De kleur, het geluid, de geur... I love it!!!
Word bruut... Ik ben verliefd op die auto, het is me kindje geworden.. nu al..
De kleur, het geluid, de geur... I love it!!!
Cassis
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA
VAN MIJ
De Witte Slet
VAN PA