Volvo 460 updaten

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Plaats reactie
Mark V
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20

Zal me even netjes voorstellen.
Ik ben Mark en heb een Volvo ben er eigenlijk in september ingerold, maar heb zo'n schik van m'n 460 dat ik denk, ik ga even op het volvo forum kijken.

Ik ben werkzaam als werkvoorbereider/monteur bij een revisiebedrijf. Ik ben redelijke autogek, maar niet direct merk gebonden. (voornamelijk bouwjaren 1980 - 1995) Daardoor ben ik in het bezit van een golf 1 cabrio, een E-kadett en een cross E-kadett. (heel toevallig allemaal steek 4x100 )

De 460 rijdt voornamelijk op LPG en is voorzien van een G3 installatie. Ik ben de 2e eigenaar en gelukkig heeft de vorige eigenaar hem netjes onderhouden voor mij.

Mijn (toekomst) plannen met de 460 zijn vooral hem net iets te laten onderscheiden van de rest. velgen, verlaging en audio zullen de eerste aanpassingen worden.

ben wel ff met het uiterlijk van de 460 bezig geweest
Afbeelding
Afbeelding

waarschijnlijk worden dit de zomervelgen voor m'n wagen, gepikt van de golf cabrio die er voor staat, maar die krijgt weer 'nieuwe'

handig zo'n zelfde steek :D
Mark V
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20

Bovenstaande ff uit het voorstel topic geleend, nu alweer ff verder.

Ik heb na het monteren van de velgen eerst maar even een paar centreer ringen gedraaid voor de velgen, op de bouten wil hij niet echt lekker centreren.

Volgende stap was wat muziek in de wagen:
Ground Zero versterker:
Afbeelding

Ground Zero sub:
Afbeelding

en na een paar uur draden trekken en schroeven
een Ground Zero Composetje:
Afbeelding

Dit alles op een Sony CDX GT630
Kist voor de sub is onderweg en de audio kabels liggen al, volgende plannen zijn bekisting maken en bekleden om de gastank en de versterker hierin een mooi plekje te geven.

Ook maar even de welkbekende stickers geplakt
Afbeelding
Afbeelding

gr,

Mark
Gebruikersavatar
darksideT4
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15.07.2008 - 21:58
Contacteer:

lekker audio-setje voor een 460
Volvo 440 Turbo bleedvalve(0,8bar)
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

Je hebt dat compo setje netjes op je deurbekleding gemaakt.
En klinkt hij mooi??
En wat ga je er nog meer aan doen Mark??

Succes in ieder geval!
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
Mark V
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20

Thanks voor de leuke reacties!

Het setje klinkt heerlijk!
Was eigenlijk merkloos spul gewent, dus 't klinkt al gouw goed :D
Had in de 3 uur rommelen eigenlijk alleen nog maar de linkerkant netjes kunnen doen, rechts zit ie nog gewoon rechtstreeks op de radio.

Het speelt heerlijk zuiver en hard, maar het schreeuwt om een lekkere bass. Denk dat ik de tweeter wat zachter afstel, want hij is erg duidelijk aanwezig. Gelukkig kan je dat afstellen in het filter.

Verdere plannen zijn iig nog verlagen, rij nu net een XC. Wordt gewoon een vast setje, ik neig een beetje naar offset omdat ie nu ook al wat naar achteren leunt, maar dat kan net zo goed aan de huidige vering liggen. Ik heb natuurlijk wel een gastank achterin liggen.

De wielen lopen iig nog in geen geval aan, dus daar had ik mazzel mee.

Nog een vraagje tenslotte. Zijn die 1600's te chippen, ook icm gas?
Hij wil niet echt van z'n plek (wat verwacht je ook in deze combinatie, maar goed) Hij houd ook nog in tussen de 3 en 3500 toeren. Daarna klimt ie snel in toeren, dat moet er uit te halen zijn.

Iemand ervaring met het chippie en het dooie punt? Ik zit een beetje richting verdeelkap/bougiekabels/bougies te denken.

Ook stationair is nog onregelmatig, maar dat ligt denk ik aan een vervuilde stappenmotor. Zijn die een beetje makkelijk schoon te maken?

gewoon remmenreiniger er doorheen?

groeten,
Mark
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

Hey Mark,
Voor zover ik weet is alles te chippen als het maar een computer heeft, als ik het goed heb he.
Mijn oude vento kon ook gewoon gechipt worden zonder problemen en die was uit 1993 dus ja.
Dus het word tijd dat je het woofertje erin gaat maken voor de bass?
Succes nog.
BTW. anders moet je deze jongens even een mailtje sturen over dat chippen.
En er staat bij dat die van jou gewoon gechipt kan worden dus.
Hierbij de site: http://link.marktplaats.nl/314324731
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Chippen heeft echt geen zin. Betaalt je scheel voor een paar pk's en nm's. Leuk project. Composet heb je inderdaad heel netjes ingebouwd :)

De velgjes vind ik niks. Verder ziet het er prima uit !
Mark V
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20

Bij m'n golf was de chip 65 eurie en heb 'm er zelf ingezet, vind ik niet veel geld.

Lijkt me dat bij een Volvo dit niet veel duurder is?
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

Poika heeft wel gelijk over je pk vermogen.
Het scheelt nooit meer dan 15 a 20 pk en 15 nm aan trekvermogen.
Een maatje van me heeft een peugeot 206 cc 2.0i en die heeft de duurste rallychip erin van meer dan 1200 euro(zoals hij zegt) en dat scheelde hem 24 pk.
Maar bij hem merk je het wel omdat ze de software helemaal aangepast hebben op de computer.
Maar voor 150 euro zal je niet zo heel veel verschil kunnen ervaren, alleen in je benzine verbruik.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

ik denk zelf dat je ergens anders moet kijken dan die chip. probleem zal ergens anders liggen. kijk de gaskabel eens na of de stappenmotor. misschien dat je hier het probleem wel mee oplost. en chip hoeft dan denk ik niet. veel meer kan je er toch niet mee uithalen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Mark V
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20

Ik denk ook niet dat de chip de storing verhelpt, dat zijn 2 aparte dingen, maar het is wel lekker om net een beetje extra te hebben :wink:
Mark V
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20

maestro...

Music :D

Afbeelding
Afbeelding

en de boodschappen kunnen ook nog mee :lol:
Afbeelding

moet nog ff bekleed worden, kistje is trouwens nog te demonteren voor de keuring :wink:
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Wat betreft het dode punt heb ik precies hetzelfde. Rijd ook een 1.6i op lpg.
Heb ondertussen alles vervangen, rotor+verdeler,bougies,bougiekabels,stappenmotoren reinigen,kleppen stellen etc etc.. Maar het gaat er niet uit.
Ik denk dat het met de combinatie van dit motortype en lpg te maken heeft, aangezien mijne het op benzine aanzienlijk beter doet.
Mark V
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20

Dat is wel toevallig dat jij precies hetzelfde heb....
dan zou ik bijna kunnen concluderen dat ik datzelfde niet hoeft te vervangen, omdat dat toch niet helpt...

Ik heb 't ook nog ff op benzine geprobeerd, en dat ging aanmerkelijk beter idd.

Ik ga in ieder geval nog de stappenmotor schoonmaken, omdat ie nogal onregelmatig stationair loopt. Neem dan meteen de hele inlaat traject onder handen (schoonmaken nakijken), ik hoorde ook nog iets over een zeefje bij de gas injector oid. Weet niet of dit bij G3 ook zo zit. Ik laat 't nog wel weten

Bedankt voor de info iig!
Mark V
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20

Weer even met de 460 bezig geweest

kofferbak afgewerkt
Afbeelding

trekhakie
Afbeelding

gr, mark
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”