940 LPG Probleem

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
McDutchie
Starter

Hello@all

Ik heb een Volvo 944 met een LPG installatie die van de fabriek ingebouwd is. Ik heb al langer het probleem dat bij de overschakeling van benzine naar gas de motor begint te stotteren en als ich niet snel genoeg het schakelaartje van benzine druk deze uitgaat, dit kwam eigenlijk alleen voor bij vochtig weer en vooral als de motor warm was en opnieuw gestart werd, sinds een paar dagen is er bij gekomen dat als de motor op gas loopt en warm is de motor ook begint te stotteren en als ich het knopje voor benzine druk weer gelijk normaal loopt.
Weet iemand waar dit voornamelijk aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden

Groetjes
Sonja
Grijze144
2nd Gear member

Meest aan de LPG installatie (te weinig koelwater, te veel sludge in de verdamper, enz) of aan de ontsteking (omdat LPG wat meer eisen stelt aan de ontsteking).
Controleer de bougies (elektrodeafstand ong. 0,7 mm), de verdelerkap (zwart stof eruit) en de bougiekabels, om bij de eenvoudige en goedkope oplossingen te beginnen.
HSGHOR
2nd Gear member

Hoi Sonja,

Mijn ervaring met mijn 940 op LPG g3, die stotterde regelmatig. Eerst even naar een gasboer, die kan al snel met de computer uitlezen wat het mogelijke probleem kan zijn, scheelt heel veel tijd en geld en frustratie. Uiteindelijk bleken mijn gasinjectoren het probleem te zijn. Kosten ongeveer € 250,- nieuw setje.

Greetz, Eric
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”