verlichting temperatuurinstelling XC70 2001

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Sumes
1st Gear member

Beste Forum,
Van onze XC70 2001 is de verlichting, van draaiknop waarmee je de interieur-temperatuur voor de bestuurder kunt instellen, uitgevallen.
Is dit door mijzelf te herstellen?
Hartelijk dank voor een reactie.
Vliegende Baksteen
2nd Gear member

Ja hoor, dat is goed te doen. Vraag even aan de balie bij de dealer welk lampje je nodig hebt (er zitten nogal wat verschillende in je dashboard).

Eerst de accu loskoppelen! Anders loop je het risico op rare meldingen in je boordcomputer die je bij de dealer weer moet laten resetten.

Trek het plastic paneel rond de pookhoes eruit. Je ziet dan de onderkant van het grote paneel waar je climate control in zit. Links en rechts onder zitten twee torx schroeven; die moeten eruit. Vervolgens kun je het hele paneel eruit trekken. Let wel: het zit met metalen beugels vast aan het paneel erboven en het kan enig duw- en trekwerk kosten. Neem de hele unit mee naar de keukentafel; dat sleutelt makkelijker.

En nog een tip: kijk van tevoren of er niet stiekem nog een ander lampje stuk is; dat scheelt je een hoop werk.

Succes!
V70 D5 Summum ('02) Cosmos Blue metallic (full color), DVD RTi, 18inch Nebula (wintermaanden 16inch Ursa), iMIV + RVCAM, blokjesgrille, off black sport leder, MY05 koplampen + achterlichten
Sumes
1st Gear member

Dank voor je tip.

De XC70 is een automaat, maakt dat nog verschil voor wat betreft je advies?

Ik heb de pen-houder verwijderd, de schroeven gevonden van de aircounit en deze losgemaakt.
Echter ik krijg de unit er helaas niet uit, deze blijft vastzitten aan de bovenkant, ik durf niet te forceren.
Daarnaast wanneer de unit wel zou loskomen dan weet ik niet of ik deze voorbij de automaatschakeling weet te krijgen omdat deze vast staat in de 'P'- stand.

Ben helaas wel een schroef verloren, die viel naar beneden :-x.

Wanneer ik verkeerde handelingen uitvoer verneem ik dat uiteraard graag om tot de definitieve oplossing te komen!

PS: ik heb zoals door je geadviseerd van te voren de accupoolen losgemaakt uit angst voor een foutmelding van de boardcompuyter, welke alleen door de dealer te resetten is, is dat werkelijk nodig,
is n.l. niet bepaald handig...?
flipjebetuwe23
3rd Gear member

mischien heb je hier wat aan voor de uitleg van hte eruithalen van de bediening

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... &model=V70 XC (01-) / XC70 (-07) 2001&modelyear=V70 XC (01-) / XC70 (-07)

anders kun je hier verder zoeken

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/default.aspx

s6
flipjebetuwe23
3rd Gear member

link gaat niet helemaal goed zie ik krijg het laatste niet er bij in het blauw
v70n t5
CFE
Vliegende Baksteen
2nd Gear member

Inderdaad, een plaatje zegt meer dan duizend woorden.
Kijk vooral naar afbeelding 6...
V70 D5 Summum ('02) Cosmos Blue metallic (full color), DVD RTi, 18inch Nebula (wintermaanden 16inch Ursa), iMIV + RVCAM, blokjesgrille, off black sport leder, MY05 koplampen + achterlichten
Sumes
1st Gear member

Dank voor beiden reacties.
Ik krijg bij doorkikken op de eerste link een blanko pagina met installation instructions volvo en bij de tweede link is een parnummer nodig waarover ik volgens mij niet beschik.
Zal zeker aan mijzelf liggen, daarover geen misverstand.
Maar hoe kan ik nu verder.....?
flipjebetuwe23
3rd Gear member

bij mijn eerste link is het blauwe niet compleet de tekst in het zwart hoort er ook nog bij dus het makkelijkste is om dat stuk tekst te copieren en dan in je adressen balk zetten dan moet het werken

op een of andere reden krijg ik de link niet compleet
v70n t5
CFE
flipjebetuwe23
3rd Gear member

de tweede link kun je ook niks in vullen en dan op zoek niet op enter drukken as je iets in hebt gevuld want dan doet hij niks en reset alles
v70n t5
CFE
Sumes
1st Gear member

Kopieer advies eerste link heeft gewerkt !....bedankt.

Tweede link werkt ook suggestie niet bij mij...sorry.

Ik heb helaas geen originele Volvo radio en weet dus ook niet hoe ik bij de 4 bovenste schroeven kan komen....bij mij zit er een loos bakje, morgen zal ik proberen dit eruit te peuteren...nogmaals bedankt beiden..
XC rules!
flipjebetuwe23
3rd Gear member

kies bij de tweede optie nederlands en dan ok

dan bij model het model van je auto en dan op zoeken dan zo het moeten werken

je hebt dus een 1 din radio en los bakje als ik het goed begrijp?

zal even kijken
v70n t5
CFE
flipjebetuwe23
3rd Gear member

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... &model=V70 XC (01-) / XC70 (-07) 2001&modelyear=V70 XC (01-) / XC70 (-07)
v70n t5
CFE
Sumes
1st Gear member

Dit lijkt sprekend mijn configuratie.
Popel om dit te gaan proberen, zal niet eerder dan zaterdag zijn....
Keep you posted !
XC rules!
flipjebetuwe23
3rd Gear member

s6 ermee en probeer de onderste link daar kun je echt heel veel vinden
v70n t5
CFE
Sumes
1st Gear member

Geweldig, dankzij de suggesties van het forum is de reparatie gelukt.
Heb voor het gemak maar meteen alle 8 lampjes vervangen, hoef ik me daar de eerstvolgende 10 jaar niet meer om te bekommeren !
XC rules!
Vliegende Baksteen
2nd Gear member

Sumes schreef:Heb voor het gemak maar meteen alle 8 lampjes vervangen
Heel verstandig!
Je hebt kans dat het er nu ook beter uitziet, want na verloop van tijd worden ze wat viezig en geven daardoor minder licht af.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”