Aansluiten FM-Modulator

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Youk
2nd Gear member

Heb net een Kenwood Kos a210 FM modulator gekocht en zou deze graag aansluiten in een V50 (MY06). Nu heb ik hier al een aantal berichten teruggevonden die hier ook over gaan, maar daar kan ik nog niet alle antwoorden in terugvinden.

Zo weet ik wel reeds dat de antenne de lijntjes in het rechter achterraam zijn, dus dan moet ik daar in de buurt best de modulator plaatsen. Hiervoor zou ik 2 9V aansluitingen nodig hebben om dit plug en play te maken. Maar waar kan ik die aansluitingen vinden (in de wagen bedoel ik)? Zitten die onder het raam of erboven in de dakbekleding?

En dan wou ik ook nog graag weten waar ik het beste stroom vandaan kan halen. Dat moet zowel een geschakelde als niet geschakelde zijn.

Indien mogelijk wil ik het zodanig maken zodat het makkelijk terug te verwijderen is.

Moest ik tijd genoeg hebben zit ik er niets mee in om alles uit te pluizen, maar ik heb de modulator pas sinds gisteren en overmorgen vertrek ik met die wagen op reis.
sequence
5th Gear member

V40 T2 Nordic+
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Ik heb stroom gepakt, geschakelde, van de sigaretten aansteker. Gewoon kabeltje onder de zetel en langs de deur. Constante + kan je achteraan rechts pakken, dikke gele draad. Als het goed is zit er een fiche op, het is daar waar volvo de optie van de 12v in de koffer aansluit.

Heb geen idee waar de stekkertjes voor de V50 zitten, ik dacht ergens op de zijkant van het raam. Haal de bekleding een beetje weg en je zal het wel zien.

En werk met draadklemmen, vind je in de brico. Is een drukklem waarbij je in de ene baan draad 1 legt, 2de baan draad 2, even een tang op het metalen klipje, toedrukken en voila connectie gemaakt. Beetje tape en zit mooi vast. Als je het beu bent, klemmetje los, beetje tape errond en niks gebeurd.

Is die afstandsbediening van die a210 niet heel groot?
360Degreez
5th Gear member

Guys, toevallig van de week een koelbox aangesloten op die 12V aansluiting achterin. Het leek erop dat deze continu stroom geeft (het ding bleef aan toen ik de sleutel uit het contact had.

Trekt de FM modulator dan je accu niet leeg?
Frederik Welvaert
5th Gear member

De constante 12V heb ik ook van aan de fiche rechts achteraan (heb geen 12V aansluiting in de koffer, maar de kabel zit klaar)
Geschakelde 12V neem ik vanaf de versterker die links achteraan in m'n koffer zit.

De antenne-aansluiting zit bovenaan, boven de bekleding.

edit: ben jij dezelfde Youk als degene die me op Tweakers een PM stuurde over hetzelfde onderwerp? :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Initial G
1st Gear member

Youk, is het nog gelukt?

Waar heb je de bedrade remote geplaatst?
kawaman
5th Gear member

@360degreez

12volt in de kofferbak is inderdaad continuespanning.
Ik heb er een relais tussengeplaatst en die via de achterlichten aangesloten.
Op het moment dat ik de auto start en de lichten aangaan, gaat bij mij ook de koelbox draaien.
Op deze manier kan ik hem ook niet vergeten uit te zetten.
Erik

S60 T5 R-design
kawaman
5th Gear member

@ 360 Degreez; Dank je!! :wink:
Erik

S60 T5 R-design
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”