Ik heb een Volvo S80 uit 2001 met een HU 801. Toen ik vanochtend van zender wilde veranderen, hield de radio er plots mee op. Op de display staat nog wel de laatste zender vermeld, maar ik heb geen geluid meer en de radio reageert ook niet meer op de druk- en draaiknoppen. Het lijkt wel of hij vastzit. De CDspeler en CD wisselaar doen het nog prima. Ook de (Volvo) telefoon reageert op de HU 801 zoals hij dat hoort te doen.
Ik heb een poging gewaagd om het probleem op te lossen met de
"Hidden Menus" waarnaar elders op dit forum wordt verwezen, maar zonder resultaat.
Wat is hier aan de hand ?
Help: de radio van mijn HU 801 doet het niet meer !!
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Misschien een software foutje. Volgens mij kun je de radio laten uitlezen bij de dealert..
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Okke
- 4th Gear member
Nog een mogelijkheid:
Ik weet niet of het (nog) mogelijk is, maar toch nog even naar de hidden menu's gaan. In dit geval moet je "manual search left" << knop ingedrukt houden (en dan radio aanzetten...). Ga dan naar "EEPROM INTITIALIZE". Mocht dit niet helpen...dan ben ik bang dat er hardware matig iets met de tuner aan de hand is.
Ik weet niet of het (nog) mogelijk is, maar toch nog even naar de hidden menu's gaan. In dit geval moet je "manual search left" << knop ingedrukt houden (en dan radio aanzetten...). Ga dan naar "EEPROM INTITIALIZE". Mocht dit niet helpen...dan ben ik bang dat er hardware matig iets met de tuner aan de hand is.
V40
-
- 2nd Gear member
De optie "EEPROM INTIALIZE" had ik al geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Ik heb vanmiddag bij de dealer al een revisie exemplaar van de HU 801 besteld. Jammer dat ik de tip van het van het verwijderen van de zekering niet eerder gehoord heb. Ga ik nu maar niet meer doen. Mijn onhandigheid met dit soort zaken kennend, leidt dat alleen maar tot nog meer problemen. Maar toch bedankt voor jullie reacties Piet22 en Okke.
Ik ga weer eens > € 200 investeren in mijn voiture. Alhoewel ik meestal naar een CD luister, kan ik het toch niet hebben dat de radio niet werkt.
Vreemd daar had ik bij mijn vorige auto's (niet VOLVO's) geen last van. Jarenlang met een Audi 80 rondgereden, waarvan de CD speler kuren vertoonde. Om de een af andere reden wil ik dat in mijn Volvo alles werkt..................
Ik ga weer eens > € 200 investeren in mijn voiture. Alhoewel ik meestal naar een CD luister, kan ik het toch niet hebben dat de radio niet werkt.
Vreemd daar had ik bij mijn vorige auto's (niet VOLVO's) geen last van. Jarenlang met een Audi 80 rondgereden, waarvan de CD speler kuren vertoonde. Om de een af andere reden wil ik dat in mijn Volvo alles werkt..................
-
- 2nd Gear member
Vorige week mijn HU1201 laten omruilen bij de dealer voor een "gereviseerd" exemplaar. Kosten inclusief inbouwen, softwarepakketje en BTW net iets meer dan € 300
Maar ik kan wel weer naar de radio luisteren. Dealer vertelde mij dat kapotte radio niet vaak voorkwam. Hij zag wel vaker kapotte CD-spelers. Later vroeg ik mij af, zou hier niet een stuk(je) coulance in moeten zitten ? Het gaat tenslotte om een auto die pas 5 jaar oud is en om een radio die destijds toch behoorlijk prijzig was ?