hinderlijke motortrillingen in het interieur

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Paulito
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.05.2006 - 22:27
Locatie: DenBosch

mijn v40 1.9d heeft last van hinderlijke motortrillingen in het interieur. De subframerubbers, motorsteunrubbers zijn vervangen, de motor afgesteld en nog doet ie het. Bij koud weer is het gekker als met goed warm weer. Wie heeft dezelfde ervaring???

groeten Paul
SvenB
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35

Ook ik heb last van hinderlijke motortrillingen in het interieur, merk het vooral in de deurpanelen en de bijrijdersstoel staat soms als een dolle te trillen.

Als ik de bak in de P/D heb is het veel erger dan wanneer ik hem in de N heb.

Er is hiervoor nog niets vervangen ofzo. Na een bepaald toerental, denk iets van 1500 ofzo, heb ik er geen last meer van. Had zelf ook al het idee dat het bij koud weer iets meer is dan bij warm weer.
Paulito
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.05.2006 - 22:27
Locatie: DenBosch

Ik had in het begin nog cd's in het opbergvak van de deur liggen maar dat is nu echt onmogelijk, wordt gek van het gerammel. En inderdaad als het toerental maar van het stationaire af is dan is het getril ook weg
Paulito
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.05.2006 - 22:27
Locatie: DenBosch

Ik had in het begin nog cd's in het opbergvak van de deur liggen maar dat is nu echt onmogelijk, wordt gek van het gerammel. En inderdaad als het toerental maar van het stationaire af is dan is het getril ook weg
SvenB
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35

Iemand een idee ??? Trillen is bij mi zo goed als over zodra de bak in neutraal staat of boven de 1500rpm.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Kan bijna niet anders of er is ergens een rubber weg of een motersteun los oid. kijk bij een draaiende moter maar eens onder de moterkap of je iets mist en of je een gerammel kan traceren. Succes!
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
SvenB
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35

Dat heb ik al gedaan. Rubbers zijn zover ik kan zien nog goed en zitten allemaal goed vast. Op het oog dus niets te zien.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Handgeschakeld? Mischien een kapot vliegwiel? Eigenlijk ben ik ook maar gewoon aan het gissen hoor...hopelijk valt het allemaal mee.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
SvenB
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35

Het is een automaat. In N bijna tot geen last van. Zodra ie in de D staat begint er van alles te shaken. Na +/- 1500rpm is het zo goed als over.

Sven.
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

Even een hele stomme vraag waarschijnlijk, maar wat is de kleur van je ATF olie???
Gr
Menno

Zoekend naar een C70 2006-2009
SvenB
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35

Die is mooi rood en ruikt niet verbrand. Zaterdag krijg ik er nieuwe veren en schokbrekers onder en wordt ook de ATF olie ververst. Denk alleen niet dat dit de trillingen verhelpt.

Sven.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Het is een automaat. In N bijna tot geen last van. Zodra ie in de D staat begint er van alles te shaken. Na +/- 1500rpm is het zo goed als over.
Je zegt zelf dat de ophangrubbers goed zijn. Dan zou je als volgende stap eens kunnen kijken naar de luchtmassameter.
Bij het schakelen van N naar D daalt het toerental altijd iets. Als je een dichtgebaggerde luchtmassameter ( zo heet dat ding geloof ik?) hebt, wil de motor nog wel eens onregelmatig gaan lopen. Dat heeft dat shaken tot gevolg.

Advies: Reinigen (zelf of laten doen, is niet veel werk) van de luchtmassameter. Daarna zal je zien dat de motor weer netjes draait en regelmatig.

Als het dat niet is, gewoon verder zoeken.
SvenB
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35

Goeie tip, ga ik zaterdag controleren. Luchtmassameter is toch dat ding wat gelijk na het luchtfilterhuis zit met dat stekkertje erop. Waarmee is deze te reinigen ??

Sven.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Luchtmassameter is toch dat ding wat gelijk na het luchtfilterhuis zit met dat stekkertje erop. Waarmee is deze te reinigen ??
Ja, voorzichtig inspuiten met remmenreiniger en met een doek eruit poetsen. Denk dat er ook wel andere spullen voor zijn, maar zelfs de monteurs gebruiken remmenreiniger.
Paulito
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.05.2006 - 22:27
Locatie: DenBosch

ik heb ook nog steeds last van motor trillingen ik ga ook eens kijken of het te maken heeft met de luchtmassameter. Als het resultaat heeft laat ik het wel weten.
v40virgin
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 29.03.2007 - 19:34
Locatie: Eygelshoven

Paulito, wat was de uitkomst hiervan??
V40 1.8 Aut4 bj 2000 phase1 165000km
Paulito
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.05.2006 - 22:27
Locatie: DenBosch

V40virgin Ik heb nog steeds die trillingen. Nog steeds hinderlijk, zou niet weten wat ik moet doen. Heb de luchtmassameter niet gecontroleerd dus wie weet of het helpt. Herken je het probleem?

Groeten Paulito
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”