Hallo,
Heeft iemand ervaring met het chiptunen van een volvo V40 1.8 benzine? De auto heeft als het goed is 122 pk en zou door chiptuning kunnen worden opgerekt tot 135 pk.
Is het verschil merkbaar? Rijdt de auto bij normaal gebruik zuiniger en accelereert deze een stuk sneller?
Ik vind de V40 niet zo snel acceleren, hoop dat chiptuning daar wat aan kan doen.
Alvast bedankt,
gr. Thomas
chiptuning V40 phase II 2001 1.8
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Als ik het zo lees dan heeft je auto waarschijnlijk geen turbo. Het is dan niet interessant om deze te gaan tunen. Je kunt beter je reservewiel eruit halen, dan trekt hij ook sneller op 

Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Met Chris eens. Jammer van je centen.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Met Chris en Bart eens.
Een turbomotor is veel flexibeler om te tunen/kan je veel meer winst uithalen.
Bij ongeblazen motoren haalt het weinig uit, misschien dat ie 0.1l/100km minder zal verbruiken als ze het goed doen, maar die 13pk extra is echt de moeite niet, want die zitten bij een ongeblazen motor pas op het eind van de curve (lees: helemaal bovenin het toerengebied)
Een turbomotor is veel flexibeler om te tunen/kan je veel meer winst uithalen.
Bij ongeblazen motoren haalt het weinig uit, misschien dat ie 0.1l/100km minder zal verbruiken als ze het goed doen, maar die 13pk extra is echt de moeite niet, want die zitten bij een ongeblazen motor pas op het eind van de curve (lees: helemaal bovenin het toerengebied)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
In combinatie met sportuitlaat, sportluchtfilter en maatwerk chiptuning zou je wel behoorlijk wat verschil moeten gaan merken, maar dan ben je wel heel wat knaken verder.. 
Niet de moeite is mijn nederige mening.

Niet de moeite is mijn nederige mening.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
De 2.0t kan volgens mij meestal van 165 naar 200 pk.
En qua Nm nog een wat grotere stap vooruit.
Dus lijkt me zeker wel de moeite.
Je kan de exacte cijfers nakijken op bijvoorbeeld www.rica.nl of www.ziptuning.nl
Sommige dealers hebben samenwerking met een vaste tuner. In geval van problemen heb je dan in elk geval 2 aanspreekpunten.
En qua Nm nog een wat grotere stap vooruit.
Dus lijkt me zeker wel de moeite.
Je kan de exacte cijfers nakijken op bijvoorbeeld www.rica.nl of www.ziptuning.nl
Sommige dealers hebben samenwerking met een vaste tuner. In geval van problemen heb je dan in elk geval 2 aanspreekpunten.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in de verschillende tuners, maar dat is een hele lange discussie die je onder het kopje 'tuning' kunt vinden. Het komt er (IMHO) op neer dat als je iets meer betaald, dat je dan iets meer je tuning op maat krijgt.harrogin schreef:Is het wel interessant om mijn v 40 2.0T (2001-160.000km) te chiptunen. Heeft iemand daar ervaringen mee. Zit er overigens een kwaliteitsverschil in chiptunen? In prijzen in ieder geval wel
Vriendelijk dank,
Harry
Er zijn een paar bedrijven zeer goed bekend met het tunen van Volvo motoren (RICA, Fasttech, en onze eigenste forumsponsor Hartog om er maar een paar te noemen). Als ik jou was, zou ik niet een paar honderd euro besparen, en een willekeurige tuner aan de gang laten, maar het lekker bij een specialist laten doen. Als je dealer contacten heeft bij een tuner, dan is daar natuurlijk ook wat voor te zeggen.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
van een 1.8 maak je ook voor (heel) veel geld niets speciaals door chiptuning
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 12.06.2010 - 20:30
haal je reserve wiel er uit hahah classic!!