Bij de Combi van mijn ouders heb ik gisteravond de distributiedeksel vervangen voor een uitgekotterde met het nieuwe type keerring.
Tijdens het loshalen van de oude deksel brak helaas de carterpanpakking. Dit terwijl ik met een stanleymesje hem nog heb proberen los te maken. Van een stuk pizzadoos heb ik een nieuw pakkinkje gemaakt voor het voorste stukje van het deksel. Hij lekt er nu alleen olie.
Conclusie: nieuwe carterpanpakking. Bij mijn 1800 krijg je dat niet voor elkaar zonder het blok te liften. De ruimte tussen voortrein en de carterpan is er te beperkt voor. Heeft iemand dit trucje al eens bij een amazon (combi) gedaan?
pakking carterpan vervangen zonder blok te liften?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
In haynes staat een methode beschreven hoe je de carter kan verwijderen zonder het blok helemaal te verwijderen. Je hebt een paar langere bouten nodig waaraan je de voorste as kan laten zakken. Als je dan de motorsteunen losdraaid en het blok iets lift mbv een krik kan je precies genoeg ruimte creeeren om de carter over de oliepomp te krijgen. Let wel op de fan dat die niet in de knel komt met de behuizing en dat er geen leidingen en bedrading in de knel komt te zitten.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Heb nu tijdelijk een pakkinkje geknipt van een pizzadoos. Minder fraai, maar lekdicht!
Zal Haynes eens raadplegen.
Boele
Zal Haynes eens raadplegen.
Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Als ik me niet vergis zijn er ook pakkingsets met een "puzzelstukjes" sluiting.
Dan bestaat de pakking uit twee delen en kun je dus om de pomp heen zonder dan je de hele boel hoeft te liften.
Of dit klopt en waar je hem dan kunt kopen, weet ik niet.
Dan bestaat de pakking uit twee delen en kun je dus om de pomp heen zonder dan je de hele boel hoeft te liften.
Of dit klopt en waar je hem dan kunt kopen, weet ik niet.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Zoiets heb ik inderdaad ook op het V44-forum gelezen. Zou de originele volvo pakking zijn. Toch lijkt de 'dichte' pakking duurzamer.
Ben voorlopig even uitgesleuteld. Gisteren nieuwe rubbers in de remklauwen gezet van de combi, wat een werk!
Ben voorlopig even uitgesleuteld. Gisteren nieuwe rubbers in de remklauwen gezet van de combi, wat een werk!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik heb mijn carterpan met zwarte PU kit vastgelijmd is na 1300 km nog steeds volldedig dichtBoele schreef:Zoiets heb ik inderdaad ook op het V44-forum gelezen. Zou de originele volvo pakking zijn. Toch lijkt de 'dichte' pakking duurzamer.
Ben voorlopig even uitgesleuteld. Gisteren nieuwe rubbers in de remklauwen gezet van de combi, wat een werk!

- wepster850
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 19:18
- Locatie: limboland
ferdy schreef:Ik heb mijn carterpan met zwarte PU kit vastgelijmd is na 1300 km nog steeds volldedig dichtBoele schreef:Zoiets heb ik inderdaad ook op het V44-forum gelezen. Zou de originele volvo pakking zijn. Toch lijkt de 'dichte' pakking duurzamer.
Ben voorlopig even uitgesleuteld. Gisteren nieuwe rubbers in de remklauwen gezet van de combi, wat een werk!
he ferdi
kijk je wel uit dat je je keerringen op de krukas er niet uitdrukt

door de karterpan pakking zwakker te maken dan de vilt (keerringen) is de druk beter af te voeren bij overdruk nu jij dit verstevigt hebt met PU kit is de keerring(lees viltring op de krukas) de zwakste schakel in de cirkel dus kijk er wel mee uit ik heb er namelijk al verschillende gehad die dit ook deden met een lekke ring tot gevolg en dan een bult meer werk (en kosten natuurlijk )

- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Kan inderdaad ook nog, alleen dan moet je hem er wel volledig tussenuit halen. Anders kan je er nooit lekker bij om te kitten.ferdy schreef:Ik heb mijn carterpan met zwarte PU kit vastgelijmd is na 1300 km nog steeds volldedig dichtBoele schreef:Zoiets heb ik inderdaad ook op het V44-forum gelezen. Zou de originele volvo pakking zijn. Toch lijkt de 'dichte' pakking duurzamer.
Ben voorlopig even uitgesleuteld. Gisteren nieuwe rubbers in de remklauwen gezet van de combi, wat een werk!
Voorlopig zit het goed en heb ik nog zat andere dingen om aan te sleutelen

- Niels S80
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 00:25
Heel toevallig gisteren bij Martens Autoparts in deurne een pakking zien liggen voor een B30 met puzzelsluiting. Het viel me op omdat er een plakbandje overheen zat om het bij elkaar te houden.
Je kunt ze gewoon even bellen, ze zijn zeer behulpzaam en ze kunnen de onderdelen versturen dus......
Succes met de reparatie!
Je kunt ze gewoon even bellen, ze zijn zeer behulpzaam en ze kunnen de onderdelen versturen dus......
Succes met de reparatie!