inlaatspruitstuk

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
davidoff
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.01.2005 - 20:47

hallo allemaal,

ik ben in het bezit van een volvo v40 1.9 dci uit 11-2001, toen ik gister een rit van 300 km achter de rug had viel mij een beetje "ratelend"/ "blazend" geluid bij het optrekken, bij een constante snelheid hoor je het niet. ik vanochtend naar de garage toe en toen bleek het volgens hun het inlaatspruitstuk te zijn wat vervangen moet worden, nu heb ik een afspraak staan voor volgende week woensdag maar ik ben er niet helemaal zeker van of ik hier tot die tijd zo mee door kan rijden, heeft iemand van jullie daar meer info over?
dus of er dan meer kapot kan gaan, volgens mij verbruikt hij nu ook iets meer, kan dat?
het lijkt ook wel of ik wat minder vermogen heb.
ik ben zelf niet zo technisch maar vroeg me af of ik me dat inbeelde of niet.

alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

groetjes David
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Waarschijnlijk lekke luchtslang.
Geeft wat meer lawaai en minder prestatie's, omdat er minder lucht
in je motor wordt geblazen. Druk ontsnapt via gat, vandaar dat
lawaai.
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Weet je zeker dat het niet om het UITlaatspruitstuk gaat, want dan maakt ie inderdaad een ratelend en pruttelend geluid.
Met een kapot inlaatspruitstuk kan je op diesel volgens mij nog nauwelijks rijden, omdat de hoge druk dan weglekt.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
VineVinyl
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 27.02.2005 - 14:18
Locatie: Bovenkarspel (NH, regio West-Friesland)

Als het echt je spruitstuk is kan je daar nog wel ff mee doortoeren. Het kan zijn dat ie naarmate u er meer kilometers mee maakt iets meer lawaai gaat maken. Door de warme uitlaatgassen smelt het ijzer van het spruitstuk (dus het gat wordt groter, dus meer lawaai). Loopt het echt de spuigaten uit. Kijk dan of ie nog wel goed vast zit (niet meteen u brand u vingers met een warme motor!) en rij dan naar de dichtstbijzijnde garage voor een noodlas. Maar aangezien ze u weer op weg gestuurd hebben lijkt het mij dus u rustig door kunt tuffen. Let wel op: Goedkoop is zo'n spruitstuk meestal niet!!!
Succes.
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
Gebruikersavatar
davidoff
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.01.2005 - 20:47

dit is wat ze zeiden in ieder geval, ik zie het in de loop van de week wel en als ik volgende week woensdag niet haal dan komen ze hem maar halen, er zit nog garantie op gelukkig, ik heb hem namelijk in december gekocht met een half jaar garantie dus.
bedankt voor de reactie's!

groeten David
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Lekkende slang komt vaker voor bij deze motoren.
Is al vaker ter sprake geweest.
Waarschijnlijk zit ie niet helemaal goed vast bij de intercooler.

Ik heb er met mijn vorige auto vrij lang mee rondgereden, voor ik
het in de gaten had. Pas toen mijn geluidsinstallatie uitstond, hoorde
ik het :D

Spruitstuk zou misschien kunnen, maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
It's only kinky the first time
VineVinyl
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 27.02.2005 - 14:18
Locatie: Bovenkarspel (NH, regio West-Friesland)

Is het al bekend wat het euvel was???
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
Gebruikersavatar
davidoff
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.01.2005 - 20:47

ze hebben het inlaatspruitstuk vervangen, maar onderweg naar de garage toe scheurde ook nog eens mijn EGR-slang, die hebben ze ook vervangen en hij loopt nu weer als nieuw. maar ik heb al gehoord dat die EGR-slang vrij regelmatig kapot kan gaan en daar ben ik niet zo blij mee als dit EUR 137,- ex. BTW kost iedere keer. maar jah, we zien het wel, nu nog garantie duss.
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”