Beste mensen,
Ik heb een v70 2,4t automaat uit 2001. Nu heb ik hem naar volvo de beemd gebracht van de week voor apk en wat kleine dingen. Ik vroeg of ze naar het zware lopen van de motor in de D stand wilde kijken. Toen kreeg het volgende verhaal (kort verteld). Het brein van de bak is aan het verslijten vertelde ze me. Ik zei is de automaat kapot dan nee zeiden ze die is nog goed maar het ligt aan het brein. De totale kosten om dat te fixen zijn € 2300,-! Ik geloof het niet helemaal de auto schakelt goed. Ik wil de automaat laten flushen maar ze vertelde mij dat het euvel dan niet opgelost zou zijn. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? En weet iemand een goede garage in de omgeving van eindhoven en dan niet de Beemd.
Ik hoor graag van jullie.
Toon
Aantal v70 vragen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Stony667 schreef:Beste mensen,
Ik heb een v70 2,4t automaat uit 2001. Nu heb ik hem naar volvo de beemd gebracht van de week voor apk en wat kleine dingen. Ik vroeg of ze naar het zware lopen van de motor in de D stand wilde kijken. Toen kreeg het volgende verhaal (kort verteld). Het brein van de bak is aan het verslijten vertelde ze me. Ik zei is de automaat kapot dan nee zeiden ze die is nog goed maar het ligt aan het brein. De totale kosten om dat te fixen zijn € 2300,-! Ik geloof het niet helemaal de auto schakelt goed. Ik wil de automaat laten flushen maar ze vertelde mij dat het euvel dan niet opgelost zou zijn. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? En weet iemand een goede garage in de omgeving van eindhoven en dan niet de Beemd.
Ik hoor graag van jullie.
Toon
Het brein van de garagehouder is denk ik versleten als ik het zo lees:)
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Het klopt wel dat de modellen uit 2000 en 2001 een slecht kleppenhuis hadden. (in de volksmond, brein) De nieuwe had gedraaide connectoren of zoiets. (even uit mijn geheugen van ca. 10 jaar terug) Bij auto's met schakelklachten en een relatief lage km.stand moest je een "brein" vervangen. Die alleen al 1100 euro ex. btw kostte. Dus incl. olie, arb.loon en btw is 2300 euro nog niet zo verkeerd. Maar ik zou de gok niet durven nemen bij een oudere auto met meer dan een ton gelopen.
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Je kunt naar Marans in Veldhoven; zij hebben ook een werkplaats waar zeer ervaren monteurs werken.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
?????iksee90 schreef:Het klopt wel dat de modellen uit 2000 en 2001 een slecht kleppenhuis hadden. (in de volksmond, brein) De nieuwe had gedraaide connectoren of zoiets. (even uit mijn geheugen van ca. 10 jaar terug) Bij auto's met schakelklachten en een relatief lage km.stand moest je een "brein" vervangen. Die alleen al 1100 euro ex. btw kostte. Dus incl. olie, arb.loon en btw is 2300 euro nog niet zo verkeerd. Maar ik zou de gok niet durven nemen bij een oudere auto met meer dan een ton gelopen.
gasklephuis brein...... :drinking:
Volgens jij gaat dit ook nergens over, defecte ETM kost je geen 2300 euro.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@V70T5 assen, in een automaat zit geen gasklephuis, wil jij een keer bijdehand uit de hoek komen (en een ander de les lezen) is het altijd wel zo makkelijk als je weet waarover het gaat.
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Hallo Toon,Stony667 schreef: En weet iemand een goede garage in de omgeving van eindhoven en dan niet de Beemd.
Toon
allereerst: da's mooi balen. Maar ga eens naar Van den Brandt in Boxtel. Daar ben ik een aantal keren geweest voor advies en wordt altijd goed geholpen. Kijk eens op hun website (effe via google) en mail eens naar Wilbert. Die heeft snel een antwoord paraat en ook iets waar je iets mee kunt. Heb het zelf al een aantal malen mogen ervaren. Ik woon ook in Eindhoven en vind het de afstand waard.
Marans zie ik voorbij komen, een nette demonteur met veel parts, maar niet erg goedkoop. Wel een goede tip van Rob.(heb je al een forumsticker???)
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 16:02
- Locatie: Eindhoven
Heb nog geen forumsticker helaas. Ik zal van den brandt is gaan mailen.Bedankt voor je antwoord jpwg! Das een fijner antwoord dan dat van Bart Simpson die kan beter het schoolbord vol schrijven dat hij niet zo uit de hoek moet komen tegen mensen die niet zoveel verstand hebben van auto's ben namelijk geen auto monteur!!!! Daar is dit forum toch voor? Of niet dan?
Volvo V70 2.4T Black, Automatic, Chipped
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Stony667, Er wordt door onkunde een oordeel van een technisch persoon (als ik mijzelf zo mag noemen) belachelijk gemaakt. Dat is niet leuk., moeten ze niet doen. Daar is inderdaad dit forum niet voor.
Een kleppenhuis (brein van de aut.versnellingsbak) is heel iets anders dan een gasklephuis (ETM)
Een kleppenhuis (brein van de aut.versnellingsbak) is heel iets anders dan een gasklephuis (ETM)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mijn reactie was ook niet aan jou geadresseerd, V70T5 maakte iemand die wel weet waarover hij het weet belachelijk.Stony667 schreef:Heb nog geen forumsticker helaas. Ik zal van den brandt is gaan mailen.Bedankt voor je antwoord jpwg! Das een fijner antwoord dan dat van Bart Simpson die kan beter het schoolbord vol schrijven dat hij niet zo uit de hoek moet komen tegen mensen die niet zoveel verstand hebben van auto's ben namelijk geen auto monteur!!!! Daar is dit forum toch voor? Of niet dan?
(schrijf jij eens op datzelfde bord: "ik ga in het vervolg beter lezen wat er staat" voordat je aangebrand gaat doen)
Volvo for life
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Ik denk wel dat ze dat bedoelen voor die 2300 euro. Je zou het even kunnen navragen. Maar ik vind het een dure gok zoals ik hierboven al beschreven heb. Als de klacht niet opgelost is zit je met een duur onderdeel dat niet terug kan.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 16:02
- Locatie: Eindhoven
Klopt, de automaat heeft verder ook geen klachten alleen dat ie af en toe zwaar stationair loopt in zijn D stand. Ik had nog gevraagd of de bak versleten was maar die is nog goed zeggen ze. Dus ik zit een beetje in dubio wat te doen? Ik denk alleen flushen wat denken jullie?
Volvo V70 2.4T Black, Automatic, Chipped
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
[quote="Stony667"]Klopt, de automaat heeft verder ook geen klachten alleen dat ie af en toe zwaar stationair loopt in zijn D stand. [/quote]
Ik denk dat de neutral control uitgeschakeld is. Dat moet SW.matig gebeurd zijn. De rede van uitschakelen is dat je (mogelijk de vorige eigenaar) last had van een harde bonk als je voor het stoplicht staat en de rem losliet. (uit mijn hoofd de C1 klep) De neutral control is ervoor om de aandrijving in de bak tijdens stilstand (voet op de rem) weg te nemen en zo het brandstofverbruik te reduceren. Maar helaas gaf dat in die tijd meer nadelen dan voordelen. Mijn ervaring is dat na het verwijderen van de NC. (neutral control) de motor "zwaarder" ging lopen als je voor het stoplicht staat met de voet op de rem.
Ik denk dat de neutral control uitgeschakeld is. Dat moet SW.matig gebeurd zijn. De rede van uitschakelen is dat je (mogelijk de vorige eigenaar) last had van een harde bonk als je voor het stoplicht staat en de rem losliet. (uit mijn hoofd de C1 klep) De neutral control is ervoor om de aandrijving in de bak tijdens stilstand (voet op de rem) weg te nemen en zo het brandstofverbruik te reduceren. Maar helaas gaf dat in die tijd meer nadelen dan voordelen. Mijn ervaring is dat na het verwijderen van de NC. (neutral control) de motor "zwaarder" ging lopen als je voor het stoplicht staat met de voet op de rem.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Tja Wat ben jij een sneu geval ,oke ook de eerste bouwjaren hadden slechte etm dit gaf met een automaat ook klachten die niet meteen te linken waren .bart simpson schreef:@V70T5 assen, in een automaat zit geen gasklephuis, wil jij een keer bijdehand uit de hoek komen (en een ander de les lezen) is het altijd wel zo makkelijk als je weet waarover het gaat.
Dus mijn welgemeende exusses aan diegene die zich aangesproken voelt.
En wat Bart betreft je mag dan wel heel veel weten , maar verder kwa omgang is er nog wel wat te leren.......

V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Jongens, houdt het wel even gezellig he. Het forum is om mensen te helpen en info op te doen. Niet om elkaar uit schelden of je frustraties op een ander af te reageren. Daar is niemand bij gebaat.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)