bifuel loopt alleen even met volle tank..

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
josv
Starter

hallo beste volvovrienden, ik zit met een probleem met een V70 bifuel op aardgas. het is nl. zo dat de auto niet meer op gas wil lopen zodra de tankmeter bijna los komt van helemaal vol. vervolgens tank ik voor nog geen 4 euro en dan loopt ie weer gewoon op gas. heb voorheen de stappenmotor al vervangen voor dat ik wist dat ie met volle tank wel liep. ik heb zelfs achter bij de gastank de hogedrukleiding een paar slagen los gedraaid en vervolgen met een accu het ventiel wat voor de afsluiting zorgt in de gastank bediend met 12 v , je hoort wel de klep tikken maar er komt geen gas uit. heeft iemand hier al eens vaker van gehoord zoja help me aub.
vriendelijke groet JosV
Gast

Weet je zeker dat de tank vol is?
Is bijvoorbeeld de automatische afslag defect, waardoor je niet meer dan een paar liter kan tanken?
Ik weet niet hoe dit werkt bij CNG Volvo's.
josv
Starter

ha Alex ,100% zeker dat de tank vol is, meter functioneert goed. dit was ook mijn gedachtegang eerst. gr jos
Tinux
2nd Gear member

Hallo Jos,

Leuk een mede v70 cng-er!! Jammer dat ie dan niet rijden wil, helaas zou ik het ook niet weten. Maar iemand die heel veel van CNG (en LPG) weet en mij ook al eens geholpen heeft is www.verdampere.nl. Ook geen onbekende van AlexV70 trouwens en heel redelijke prijzen.

succes, Martijn
Volvo V70 '02, 2.4 bifuel CNG, aut
Volvo Amazone Combi '66 lindegroen
Volvo 142 '70
Tinux
2nd Gear member

josv, is het probleem nog opgelost?
Volvo V70 '02, 2.4 bifuel CNG, aut
Volvo Amazone Combi '66 lindegroen
Volvo 142 '70
Follie
Starter

Hallo Jos,

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb gehad maar bij mij is het opgelost. Ik ben eerst bij verdampere geweest, heeft me heel goed geholpen maar kon het probleem niet oplossen.
Het probleem zat namelijk in het ventiel op de grote tank. Deze was kapot en moest vervangen worden (erg duur trouwens zo'n ventiel aangezien hij alleen via Volvo te verkrijgen is). Verdampere had geen ervaring met het vervangen van het ventiel terwijl de tank nog vol zit ( 12 kg onder 200 bar). Uiteindelijk bij Greenes in Harmelen terecht gekomen. Daar hebben ze wel ervaring van het vervangen van het ventiel terwijl de tank nog vol zit en nu rij is weer mijn volledige actieradius op aardgas, heerlijk.
Dat je auto na ongeveer 4kg overschakelt komt omdat je alleen op je twee kleine tanks onder de achterbank rijdt ( 2x2 kg).
Hopelijk heb je hier wat aan, mocht het toch iets anders zijn hoor ik dit graag
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”