Dat ben ik wel met je eens, maar dat in een Volvo maar 1 of 2 merken olie kunnen/mogen, dat noem ik idd bangmakerij!edraket schreef:Alex, olie is tegenwoordig heel wat ingewikkelder dan het vroeger was. Er zijn heel specifieke eigenschappen aan olie toegevoegd om deze te laten voldoen in een bepaalde situatie. De tijd dat olie olie was ligt heel ver achter ons. Dus dat is zeker geen bangmakerij!
Problemen met oliepeil van dieselwagens
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Let er wel even op dat je het nivo gedeelte van de peilstok aan de onderkant/voorkant hebt. Anders leest de peilstok niet goed af heb ik gemerkt. Er blijft iets olie in de buis staan aan de achterkant van de peilstok.Ivo Philips schreef:Mijn peil staat ongeveer 3-4mm boven max, weet niet of ze bij de laatste beurt teveel olie erin gedaan hebben , of ik ook het probleem heb....
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8495
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Heb antwoord gekregen van de dealer, ze bevestigen dat mijn auto NIET onder de terugroepaktie valt en dus niet onderhevig is aan het steigend oliepeil.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat verklaart dus ook waarom ik er ook geen last van heb. Wij hebben exact dezelfde motor.
Maar toch ben ik nog benieuwd waarom die van ons er geen last van heeft en de modellen van 2008 wel. Blok is nog steeds hetzelfde. Zou de software anders zijn voor de regeneratie? En mijn dealer heeft mij destijds ook voorgesteld nieuwe software te laden (wat ik overigens nog steeds niet heb gedaan).
Maar toch ben ik nog benieuwd waarom die van ons er geen last van heeft en de modellen van 2008 wel. Blok is nog steeds hetzelfde. Zou de software anders zijn voor de regeneratie? En mijn dealer heeft mij destijds ook voorgesteld nieuwe software te laden (wat ik overigens nog steeds niet heb gedaan).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95