"This is my Volvo. There are many like it, but this one is mine. My Volvo is my best friend.
It is my life. I must master it, as i must master my life. Without me my Volvo is useless. Without my Volvo, I am uselsess. I must drive my Volvo true.
I must drive it better than the guy next to me who is trying to beat me. I must smoke him before he smokes me. I will.
My Volvo and myself are defenders of my country. We are the masters of our enemy.
We are the saviours of my life. So be it... until there is no enemy but peace.. Amen."
Bij deze toch maar een project topic voor mijn Volvo 440 Turbo. Het bovenstaande gedicht is niet van mij, maar vond het wel grappig. Ik heb deze auto overgenomen van een forumlid(440 Turbo). Heb de auto alweer bijna een jaar in mijn bezit en aardig wat aanpassingen/verbeteringen aangebracht. Ik loop intussen alweer wat jaartjes mee in het 'Volvo wereldje', maar ben niet echt actief geweest of forums e.d., maar daar zal nu verandering in komen. Wil niet alles gelijk hier posten, maar af en toe wat foto's laten zien. In het vervolg hoop ik dit topic up to date te houden.
Gegevens auto:
-bouwjaar: maart 1992
-kleur: donkerrood metallic(315)
-km. stand: 170.000
-motor: 1.7 Turbo Intercooler(B18FTM)
-versnellingsbak: M59E
Motorische aanpassingen:
-Rica chip(162pk)
-grotere intercooler
-R.V.S. katvervanger met aangepaste middenpijp en CSC einddemper
-BMC Carbon Airbox
-Forge 004 dumpvalve
-Walbro brandstofpomp
-Oil catch can
-2 extra koelfans, handmatig schakelbaar
Aanpassingen wegligging:
-Koni geel
-Intrax verlagingsveren -4cm
-veerpootbrug voor
Aanpassingen remmerij:
-Zimmerman geboorde remschijven voor en achter
-Textar sportremblokken voor en achter
-Goodridge stalen remslangen
-ATE Blue Racing remvloeistof
-Remklauwen compleet gereviseerd en gespoten
Aanpassingen in- en exterieur:
-vollederen interieur phaseI met stoelverwarming
-lederen deurpanelen voor phaseII met houtinleg
-VDO electronische cruise control
-Spy centrale vergrendeling met klapsleutel
-12V>220V omvormer
-instapverlichting
-leeslampjes voor
-standkachel
-verlichte infocenterknop
-verlichte ventilatorschakelaar
-middenarmsteun voor met bekerhouders
-led verlichting voor interieur en kentekenplaatverlichting
-Xenon 6000K
Toekomstplannen:
-veerpootbrug achter
-Originele Volvo bodykit(compleet in bezit)
-aluminium tellerplaatringen
-dikkere downpipe
-R.V.S. instaplijsten
-Eta Beta EB51 17" velgen
-Waarschijnlijk een B18E nokkenas voor meer vermogen
-B20F inlaatspruitstuk en gasklep?
Volvo 440 Turbo 1992
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 11.04.2010 - 14:56
Klinkt als een erg leuk project. Mooie aanpassingen die je hebt gedaan en nog gaat doen. Ben erg benieuwd naar de foto's!
Mijn project:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Hehe, die auto ken ik ergens van
Je zou een goed audiofragmentje van het geluid moeten posten {|=
Mooi dat je ook een project pagina begint, ben tenslotte niet elke week in Zwijndrecht, dus dan kan ik het wat beter volgen!!
Suc6 verder
Je zou een goed audiofragmentje van het geluid moeten posten {|=
Mooi dat je ook een project pagina begint, ben tenslotte niet elke week in Zwijndrecht, dus dan kan ik het wat beter volgen!!
Suc6 verder
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Afgelopen zaterdag de winterbanden eronder gelegd. Gelijk even de wielkasten e.d. schoongespoten, was hard nodig, kwam een hoop bagger en een zwarte stroom water uit. Kwam er bij het verwisslen van de wielen wel achter dat mijn wiellager linksvoor versleten is, volgende week maar even laten vervangen.
Het blijft wel bezig, afgelopen juni een remklauw, wiellager en ashoes rechts laten vervangen. En vorige maand was de veer rechts losgedraaid van de veerpoot, toen ik het wiel loshaalde zag ik het volgende, 2 happen-beschadigingen in de remstofkap. Iemand hier die snapt hoe dat kon gebeuren?
Het blijft wel bezig, afgelopen juni een remklauw, wiellager en ashoes rechts laten vervangen. En vorige maand was de veer rechts losgedraaid van de veerpoot, toen ik het wiel loshaalde zag ik het volgende, 2 happen-beschadigingen in de remstofkap. Iemand hier die snapt hoe dat kon gebeuren?
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
U vraagt wij draaien Hierbij wat foto's van de auto bij aanschaf. Was op de VKB 2009, kon er dit jaar helaas niet bijwezen. Zal binnenkort nog wat foto's posten van hoe de auto er nu bij staat. Heb mijn startpost ook wat aangepast.
oude interieur:
nieuwe halflederen interieur phaseII:
oude interieur:
nieuwe halflederen interieur phaseII:
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Heb afgelopen maandag mijn wiellager linksvoor laten vervangen. Dat was hard nodig, ik hoorde hem al een beetje in sommige bochten en bij het monteren van mijn winterbanden kwam ik erachter dat er wel erg veel speling opzat. Heb ook gelijk een gaatje in mijn kofferbak dicht laten lassen. Denk dat het gat door schade ofzo kwam, want voor de rest is mijn auto overal roestvrij. Heb ook gelijk mijn derde remlicht aangesloten, zie foto voor de enige juiste montage wijze, i.v.m. lampcontrole.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Kit is veel beter.
Deze is nog beter trouwens..
http://www.innotec.nl/nl/Webshop/Kitten ... er/19/110/
Deze is nog beter trouwens..
http://www.innotec.nl/nl/Webshop/Kitten ... er/19/110/
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Ik heb de afgelopen week met die gladheid en sneeuwval veel plezier gehad van mijn winterbanden, was een goede investering. Heb vorige week een afdekkap voor de grille gekocht, de motor komt nu veel sneller op temperatuur, wat beter is voor de motor en kachel is ook lekker snel warm.
De 440 rijd ondanks het ontbreken van electronica als abs en traction control best goed met gladheid. Het eniste verraderlijke is eigenlijk dat ze achter uitbreekt in snel genomen bochten, en dat is behoorlijk lastig op te lossen met voorwielaandrijving.
De 440 rijd ondanks het ontbreken van electronica als abs en traction control best goed met gladheid. Het eniste verraderlijke is eigenlijk dat ze achter uitbreekt in snel genomen bochten, en dat is behoorlijk lastig op te lossen met voorwielaandrijving.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Het is allen zo leuk om te doen Als je weet wat je doet is het verantwoord, maar ik heb er afgelopen week toch verschillende onbedoeld zien glijden.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Slipcursus volgen dus. Daar leer je gas los, koppeling in, en tegensturen. Nooit oftenimmer remmen ook niet met abs, anders sta je achterstevoren voor je met je ogen kan knipperen! Maar als je echt te hard rijd helpt dit ook niet. Snel uitbreken onder natte/droge omstandigheden kan overigens ook komen door versleten schokbrekers.De 440 rijd ondanks het ontbreken van electronica als abs en traction control best goed met gladheid. Het eniste verraderlijke is eigenlijk dat ze achter uitbreekt in snel genomen bochten, en dat is behoorlijk lastig op te lossen met voorwielaandrijving.
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Heb al een slipcursus gehad, bij de ANWB. Kreeg het van mij ouders cadeau bij het behalen van mijn rijbewijs. Heb de auto aardig onder controle, al zeg ik het zelf Heb er in ieder geval een hoop van geleerd. Het gaat erom dat je weet wat je moet doen en dat je het een paar keer geoefend heb. Bij de meeste ongelukken maken 2 mensen een fout. Iemand die echt iets verkeerd doet en iemand die niet oplet of niet weet wat hij moet doen en verkeerd reageert. Uitbreken gebeurt trouwens alleen als ik de auto echt de bocht omgooit, wat je uiteraard niet moet doen op de openbare weg. Tegensturen en aandrijving lossen is het enige wat dan helpt. Niet teveel tegensturen en op tijd terugsturen, anders raak je in een contra-slip.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 12.05.2010 - 10:07
- Locatie: Oss
Mag ik vragen waar je die afdekkap voor de grille hebt gekocht? Mijn Volvo heeft nogal moeite om op temperatuur te komen met dit weer...
Volvo 460 GLT 2.0 1994
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999