aanrijding lv gehad

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Paul
Geartronic member

Dus even samengevat, want ik had het eerst anders begrepen.

Je gaat de rotonde op terwijl je geen voorrang hebt (voorrangsrotonde) en vervolgens knalt de auto die op de rotonde zat (voorrangsweg) op je.

Even die middelvinger buiten beschouwing gelaten.

Nou ja ik denk dat hetzelfde als Oceanracer.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Bart Giesen
5th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:@ Bart Giesen, laat ik mijzelf maar "materiedeskundig" noemen. De stelling hierboven van Oceanracer is trouwens wel een mooie aanvulling (en ook die weet vrij aardig waar hij het over heeft)
Lekker geslapen trouwens?
Was geen aanval op jou hoor. En ik ben het zeker met Ocean eens.
Nee niet bepaald. De dynamo van mij Volvo ging gister voor mijn nachtdienst kaduuk... Dus moet in een Fiat Punto ofzo, (1liter) naar Driebergen. Man, wat een hel. Pas dan weet je hoe verwend je bent.
Na mijn nachtdienst meteen doorgereden om een revisie dynamo te regelen en ik kon gewoon niet slapen omdat ik die auto klaar wou hebben.

Maar in de kou en wind is alles 4x zo vervelend. MAAR de aanhouder wint en ik ben blij, en een rammeltje minder (die oude dynamo was ver heen) :D!
peter d
3rd Gear member

Vergeet niet ondanks dat je voorrang hebt. TIJDENS DE SITUATIE STOPPEN. VERVOLGENS ICM BOOSHEID VANUIT STILSTAND TEGEN EEN ANDERE AUTO AANRIJDEN IS ONRECHTVAARDIG. EN DAN NIET MEE WILLEN WERKEN OM EEN FORMULIER IN TE VULLEN EN VERVOLGENS WEGRIJDEN!

Het is nu 1,5 week geleden en ik kreeg vandaag een brief in de brievenbus van de verzekering vd tegenpartij ( omdat haar man mijn vertelde waar zij verzekerd zijn, stuurde ik bijgaand een brief bij de kopie van het aanrijdingsformulier )
Verzekering van tegenpartij heeft tot heden na 1,5 week geen ingevuld schadeformulier ontvangen. Zij hebben onlangs de getuige geinformeerd en zijn op de hoogte dat er vanuit stilstand met opzet tegen mijn auto is aangereden. Ook zal de buschauffeur denk ik nog ondervraagd worden van het voorval.

Nogmaals, ik zat idd fout met die middelvinger, en nee het is niet netjes van een tevreden Volvorijder. Ik probeer het niet goed te praten maar het gaat om het principe. Ik zou nooit met opzet vanuit stilstand tegen een andere auto aanrijden ivm geen voorrang krijgen want dan zou ik zelf wel degelijk fout zitten.

Ben benieuwd wanneer die mensen dat formulier naar hun verzekering sturen. Ik snap wel waarom dat nog niet gebeurt is.

Ik begrijp dat veel mensen negatief reageren naar mijn verhaal. Dat snap ik heel goed omdat zij niet ter plekke waren in deze situatie.

Als ik bericht van de verzekering heb gekregen wie de schuld ingeschoven krijgt laat ik het weten. En ook als IK schuldig / aansprakelijk wordt bevonden. :wink:
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Oceanracer
Geartronic member

Ik begrijp steeds meer van het verhaal. Jij hebt jezelf er gewoon tussen gedrukt. Mevrouw was daar kennelijk niet van gediend en zij reageerde derhalve geïrriteerd. Dat stoorde jou weer dusdanig dat je het nodig vond de middelvinger naar haar op te steken. Niet zo vreemd dus, dat er mensen zijn die negatief reageren op jouw verhaal. Ik vind het zelfs verkeers-hufterig gedrag. Ik heb er geen ander woord voor.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Bart Giesen, Driebergen? U is ook van "de club"?
*zich voor kan stellen dat zoiets met die dynamo tot vet baalgedrag kan leiden*
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
peter d
3rd Gear member

Ah, weer een die het niet helemaal begrijpt. Laten we het even omdraaien, mevrouw drukte door. Ik stond al half stil op de rotonde, aansluiten op mijn voorganger. deze mevrouw drukte door. Zij stond zowat op de binnenste rand vd rotonde.
Het was beter geweest het onderwerp niet aan te kaarten. Jammer dat er zo lelijk over gedacht wordt terwijl deze mensen niet ter plekke aanwezig waren.
Hufterig gedrag is wel een grote uitdrukking in dit geval.
Er kon niet eens een auto van links langs omdat ik half op de rotonde stilstond aansluitend op de voorligger. Dan hoor je netjes te wachten.
Beetje coulance in zo'n situatie is wel op zijn plaats net zoals dat je mensen op een zebrapad voor laat gaan. Of als een oude vrouw wil oversteken...
Maar ik zal er over nu ophouden.
Je zal het zelf overkomen......dan wordt er anders over gedacht. ( zucht...) :?
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Meeus
2nd Gear member

nuja ik heb dat ook genoeg voor dat ik in de file sta aan te schuiven en omdat ik niet in de mensen hun reet kruip dat er dan aso's in bmw's voorin glippen om sneller te zijn. Nu als ik dan eens teken doe van "hey graag gedaan assh0le" en dan men duim opsteek uit bewondering voor hun rijstijl dan snappen ze niet waarom ik dan nogal pissig ben..
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
Silver_R
6th Gear member

Kan het verhaal van peter d wel begrijpen hoor.
Druk mijn auto er ook wel eens tussen omdat er niemand is die je er nog tussen laat. En dan ook echt niemand. Dan moet je toch wel.
De sociale factor in het verkeer is compleet verdwenen. Het is ieder voor zich en alleen maar ik, ik, ik.
Hoe vaak ik niet bijna voor mijn sodem**ter ben gereden op het zebrapad, en dan loop ik notabene met een kinderwagen. Te erg voor woorden.
En ja, je vinger opsteken, denk dat we ons daar allemaal wel eens schuldig hebben gemaakt. Niet dan??
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ik herken wel wat in dit verhaal. Er wordt elkaar gewoon niets meer gegund.
Ik heb functioneel leren rijden toen ik begin jaren 80 aan het lessen was. Soms moet je wel omdat er geen ruimte is om voorrang "te eisen".

Overigens krijg ik wel een beetje de schijt van die Mini-trutjes: op een of andere manier lukt het ze niet om gewoon te rijden maar rijden met een enorme flair dat ze het wel kunnen. Tot ze uitstappen en enorme naaldhakken aanhebben. En lelijk opgemaakt.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Oceanracer
Geartronic member

Wat mij nogal tegen de borst stuit, is dat TS hier zijn beklag doet over het feit dat zijn mevrouwtje doorrijdt na het veroorzaken van een aanrijding, nadat ze zich klaarblijkelijk nogal had gestoord aan zijn manier van zich er tussen drukken tijdens de drukte op een rotonde. Kennelijk was ze nog wel genegen geweest zijn voorganger voor te laten en vond ze het toen welletjes.

Voor het feit dat ze zich gefrustreerd en wel op de auto van TS richtte, en zich daarna uit de voeten maakte, heb ik ook geen goed woord voor over, maar vanwaar de zin "wilde ze van links voorrang nemen"? Druk of niet, ze had gewoon recht op voorrang. Kwestie van oorzaak-gevolg. Geen voorrang nemen (lees: jezelf er tussen drukken) voorkomt irritatie bij anderen.

Waarom ik het dan hufterig gedrag vind? Door de insteek. Wie drukt zich er hier nou tussen? Actie-reactie is dan logisch, toch? Dus zij toetert. En dan is het gerechtvaardigd om bepaalde gebaren te maken? Zeg het maar, welk deel snap ik er niet van? :?
945i
8th Gear member

Aanvankelijk was er verschil in fatsoensnorm.
Op het moment dat 'Mienmini' niet dezelfde fatsoensnorm bleek te hebben als TS, ging hij zich levelen aan Mienmini.
Toen bleek Mienmini nog een stukje verder te kunnen gaan dan TS kon vermoeden, dat steekt. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Oceanracer
Geartronic member

:D
Gast

Oceanracer schreef:Ik begrijp steeds meer van het verhaal. Jij hebt jezelf er gewoon tussen gedrukt. Mevrouw was daar kennelijk niet van gediend en zij reageerde derhalve geïrriteerd. Dat stoorde jou weer dusdanig dat je het nodig vond de middelvinger naar haar op te steken. Niet zo vreemd dus, dat er mensen zijn die negatief reageren op jouw verhaal. Ik vind het zelfs verkeers-hufterig gedrag. Ik heb er geen ander woord voor.
Mee eens - soms ben je wel eens geneigd om geiriteerd te reageren, alleen tegenwoordig moet je niet gek opkijken als de andere partij uitstapt, met of zonder wapen. Voorbeelden te over.
In dat geval dus altijd de slogan - alleen kalmte kan u redden.
Bart Giesen
5th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Bart Giesen, Driebergen? U is ook van "de club"?
*zich voor kan stellen dat zoiets met die dynamo tot vet baalgedrag kan leiden*
U doelt op de onderbetaalde elite club :twisted: ?
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Yeah, die :wink:
Vigilat ut quiescant
toppertje
6th Gear member

Het is ook de toon van de TS die de muziek maakt.
Zoals al eerder vermeld was niemand van ons erbij,maar moeten wij
afgaan op het verhaal zoals TS dat hier neerzet.
En laat ik daar iig. een goed beeld bij kunnen vormen,hoe eea.
in zijn werk gegaan is.
Dit is gewoon de dagelijkse praktijk die iedereen wel kent,en meemaakt.
Dat die mevrouw "ieniemienie" haar auto tegen die vd TS aan gezet heeft,
getuigd van "ballen".
Of dit een verstandige zet was? ik denk het niet,maar als de frustratie zo
hoog was,kan ik mij haar reaktie/aktie wel voorstellen.
geen glans zonder wrijving
Silver_R
6th Gear member

toppertje schreef:Dat die mevrouw "ieniemienie" haar auto tegen die vd TS aan gezet heeft,getuigd van "ballen".
Pardon?
Te gek voor woorden dat dit opzettelijk aanrijden van iemands auto nog goed gekeurd wordt ook.
TS was in 1e instantie misschien niet netjes met zijn gedrag (snap het wel) maar dat je moedwillig tegen een ander aan rijdt, absurd.
toppertje
6th Gear member

Silver_R schreef:
toppertje schreef:Dat die mevrouw "ieniemienie" haar auto tegen die vd TS aan gezet heeft,getuigd van "ballen".
Pardon?
Te gek voor woorden dat dit opzettelijk aanrijden van iemands auto nog goed gekeurd wordt ook.
TS was in 1e instantie misschien niet netjes met zijn gedrag (snap het wel) maar dat je moedwillig tegen een ander aan rijdt, absurd.
jij begrijpt mij niet helemaal geloof ik!
ik keur het gedraghelemaal niet goed,dat heb ik ook
nooit gezegd!
ik heb gezegd dat de reaktie van ienieminie een reaktie was op
het feit dat TS in haar ogen geen voorang verleende,en vervolgens
zijn middelvinger als"dank" opstak.
de mevrouw in kwestie had na de aanrijding gewoon moeten meewerken
met het invullen van een schade formulier.
maar wat ik er mee wilde zeggen is,dat ik de reaktie van deze mevrouw
wel snap.
geen glans zonder wrijving
peter d
3rd Gear member

Oceanracer schreef:Wat mij nogal tegen de borst stuit, is dat TS hier zijn beklag doet over het feit dat zijn mevrouwtje doorrijdt na het veroorzaken van een aanrijding, nadat ze zich klaarblijkelijk nogal had gestoord aan zijn manier van zich er tussen drukken tijdens de drukte op een rotonde. Kennelijk was ze nog wel genegen geweest zijn voorganger voor te laten en vond ze het toen welletjes.

Voor het feit dat ze zich gefrustreerd en wel op de auto van TS richtte, en zich daarna uit de voeten maakte, heb ik ook geen goed woord voor over, maar vanwaar de zin "wilde ze van links voorrang nemen"? Druk of niet, ze had gewoon recht op voorrang. Kwestie van oorzaak-gevolg. Geen voorrang nemen (lees: jezelf er tussen drukken) voorkomt irritatie bij anderen.

Waarom ik het dan hufterig gedrag vind? Door de insteek. Wie drukt zich er hier nou tussen? Actie-reactie is dan logisch, toch? Dus zij toetert. En dan is het gerechtvaardigd om bepaalde gebaren te maken? Zeg het maar, welk deel snap ik er niet van? :?
Blijf jij als een nette heer stilstaan om voorrang te verlenen tot het hele spitsverkeer van links voorbij is ?? Dan sta je na 1 uur nog op dezelfde plek stil. Jouw achterliggers zullen zich aardig bont en blauw ergeren als je blijft staan. Dat is toch ook niet de bedoeling ?? Irritatie en argwaan in verkeer is net zoiets als bumperkleven...enz...
Als je haast hebt moet je maar eerder van huis vertrekken want haastige spoed is zelden goed.
Kortom: het is geven en nemen in het verkeer ( wel natuurlijk zonder dat het escaleerd ) en je zal je aan de verkeerssituatie moeten aanpassen.
Veel mensen kunnen dat niet. En dit is nou juist wat ik bedoel.

Maar geloof mij, als ienimienie ballen had gehad, had ze ook sportief uit moeten stappen om een formulier in te vullen. Toen ik uitstapte had ik coulant en NIET agressief gedrag getoond.

Deze topic had ik beter niet kunnen beginnen.....eens of niet eens.....We zullen afwachten wat de verzekeringen/rechtsbijstand concluderen...( nogmaals zucht.... :( )
In bezit :

Niet meer in bezit :
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Enfin, alles zal nu wel gezegd en geroepen zijn. De hamvraag is dan altijd:

Wat hebben we er nu van geleerd?
Vigilat ut quiescant
Gesloten

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”