Past een M46 in de tunnel van een 1800ES?

Alles over de klassieke sportswagons van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels S80
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.07.2010 - 00:25

Ik heb op marktplaats gevraagd naar een tunnel van een 140/240 voor het plaatsen van een M46 in een Amazon. Ik heb reactie gekregen van iemand die nog een tunnel heeft voor een 1800 ES. De vraag is of dit gaat passen? Ik kan het op internet niet duidelijk vinden, dus vandaar de vraag hier. Iemand ervaring?
Volvo Amazon B230LPG, 1969
Volvo Amazon B230FT LPG, 1964
Volvo S80 2.4T LPG, 2000
Volvo V70 2.4T LPG, 2000
Seat Leon 1.6 TDI, 2010
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Tja, Op een ES zit ook gewoon een M41, net als de Amazon. Weet niet de exacte maten, maar verwacht niet dat het helpt..
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Volgens mij moet het wel passen. De ES is standaard voorbereid op de BW35, alleen de Ama's met BW35 uitgevoerd hebben een verbrede tunnel. Maar pin me er niet op vast!
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Niels S80 schreef:Ik heb op marktplaats gevraagd naar een tunnel van een 140/240 voor het plaatsen van een M46 in een Amazon. Ik heb reactie gekregen van iemand die nog een tunnel heeft voor een 1800 ES. De vraag is of dit gaat passen? Ik kan het op internet niet duidelijk vinden, dus vandaar de vraag hier. Iemand ervaring?
Ik zou het risico niet lopen, je moet toch slijpen en lassen dus ik zou voor een 140 of 240 tunnel gaan. Kun je ook nog overwegen om er een 4 traps automaat erachter te hangen als dat past op je blok. Ook kun je ook een korte pook plaatsen en dan een middenconcole. Vondt ik altijd een gemis bij mijn amazon de extra ruimte om wat extra meters kwijt te kunnen was er niet, die lange pook belemmerde alle ruimte om een midden console te maken.
Gebruikersavatar
Niels S80
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.07.2010 - 00:25

Bedankt voor de reacties. De 1800ES heeft toch een korte pook of heb ik het mis? Ik verwacht dat ik met een tunnel van een 240 meer werk zal hebben dan één van een 1800ES vanwege de breedte. Ik weet namelijk niet zeker of ik met een (hele) tunnel van de 240 niet te weinig plaats heb in de Amazon vanwege het gaspedaal bijvoorbeeld. De meesten zetten er ook alleen het achterste stuk nieuw op als een dekseltje.
Ik zou het risico niet lopen, je moet toch slijpen en lassen dus ik zou voor een 140 of 240 tunnel gaan. Kun je ook nog overwegen om er een 4 traps automaat erachter te hangen als dat past op je blok. Ook kun je ook een korte pook plaatsen en dan een middenconcole. Vondt ik altijd een gemis bij mijn amazon de extra ruimte om wat extra meters kwijt te kunnen was er niet, die lange pook belemmerde alle ruimte om een midden console te maken.
Een automaat gaat er zeker niet komen........Moet nog ooit een geblazen versie worden namelijk :P Die metertjes, tja...Die zou ik wel willen hebben, alleen een middenconsole in een Amazon, ik weet het niet.....
Volvo Amazon B230LPG, 1969
Volvo Amazon B230FT LPG, 1964
Volvo S80 2.4T LPG, 2000
Volvo V70 2.4T LPG, 2000
Seat Leon 1.6 TDI, 2010
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Aha!

Jep, een 1800 heeft een korte pook ipv de lange vooraan zoals bij de Amazon
Gebruikersavatar
Niels S80
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.07.2010 - 00:25

Ik denk dat hij gaat passen, want een 1800ES is ook uitgevoerd met een M410 en die zijn toch heel wat groter dan een M41. Ik wil het alleen graag zeker weten (voor zover dat mogelijk is).
Volvo Amazon B230LPG, 1969
Volvo Amazon B230FT LPG, 1964
Volvo S80 2.4T LPG, 2000
Volvo V70 2.4T LPG, 2000
Seat Leon 1.6 TDI, 2010
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Niels S80 schreef:Bedankt voor de reacties. De 1800ES heeft toch een korte pook of heb ik het mis? Ik verwacht dat ik met een tunnel van een 240 meer werk zal hebben dan één van een 1800ES vanwege de breedte. Ik weet namelijk niet zeker of ik met een (hele) tunnel van de 240 niet te weinig plaats heb in de Amazon vanwege het gaspedaal bijvoorbeeld. De meesten zetten er ook alleen het achterste stuk nieuw op als een dekseltje.
Ik zou het risico niet lopen, je moet toch slijpen en lassen dus ik zou voor een 140 of 240 tunnel gaan. Kun je ook nog overwegen om er een 4 traps automaat erachter te hangen als dat past op je blok. Ook kun je ook een korte pook plaatsen en dan een middenconcole. Vondt ik altijd een gemis bij mijn amazon de extra ruimte om wat extra meters kwijt te kunnen was er niet, die lange pook belemmerde alle ruimte om een midden console te maken.
Een automaat gaat er zeker niet komen........Moet nog ooit een geblazen versie worden namelijk :P Die metertjes, tja...Die zou ik wel willen hebben, alleen een middenconsole in een Amazon, ik weet het niet.....
Klopt een 1800 heeft een korte pook en als men in een amazon een 5 bak gaat monteren van een 2 serie dan nemen ze idd deels de tunnel over, dus alleen het achterste gedeelte. En een middenconsole in een amazon is best mooi en goed te doen hoor als je het maar netjes doet, ik zou hem dan gelijk door laten lopen in een tunnel bak / console zodat je er een midden armsteun kan maken.

Maar smaken verschillen, ik kijk teveel naar discovery :D :D
Gebruikersavatar
Niels S80
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.07.2010 - 00:25

admiral schreef:Klopt een 1800 heeft een korte pook en als men in een amazon een 5 bak gaat monteren van een 2 serie dan nemen ze idd deels de tunnel over, dus alleen het achterste gedeelte. En een middenconsole in een amazon is best mooi en goed te doen hoor als je het maar netjes doet, ik zou hem dan gelijk door laten lopen in een tunnel bak / console zodat je er een midden armsteun kan maken.

Maar smaken verschillen, ik kijk teveel naar discovery :D :D
Ik moet toegeven dat ik best een paar extra metertjes zou willen hebben, ik moet waarschijnlijk nog een keer ergens een mooi voorbeeld zien om overtuigd te worden. :roll:

(en ook ik kijk discovery, is goed voor je ontwikkeling :wink: )
Volvo Amazon B230LPG, 1969
Volvo Amazon B230FT LPG, 1964
Volvo S80 2.4T LPG, 2000
Volvo V70 2.4T LPG, 2000
Seat Leon 1.6 TDI, 2010
Plaats reactie

Terug naar “1800 serie”