Verlichting V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
sequence
5th Gear member

Koplampsproeiers is niet altijd verplicht, mijn V50 is van 2005 en heeft in de koplampen een code voor goedkeuring xenon lampen. In dat geval mogen de xenonlampen geplaatst worden zonder koplampsproeiers en auto-hoogteregeling. In Belgie is dit altijd verplicht geloof ik ?
V40 T2 Nordic+
Frederik Welvaert
5th Gear member

sequence schreef:Koplampsproeiers is niet altijd verplicht, mijn V50 is van 2005 en heeft in de koplampen een code voor goedkeuring xenon lampen. In dat geval mogen de xenonlampen geplaatst worden zonder koplampsproeiers en auto-hoogteregeling. In Belgie is dit altijd verplicht geloof ik ?
Ik geloof dat het dezelfde regels zijn. Uiteindelijk werd toen xenon af fabriek ook nog geleverd zonder automatische hoogteregeling en/of koplampsproeiers
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Fuel_80
1st Gear member

Ik ben inmiddels alweer een jaartje de trotse bezittter van een V50 MY06 en begin me nu toch echt zwaar te irriteren aan de beperkte lichtopbrengts van de koplamp units. Zelfs mijn vorige auto (VW Bora, met H4 koplampen) bracht aanzienlijk meer licht op de weg.

Inmiddels heb ik een aantal oplossing hier al geprobeerd, dimlichten hoger stellen (ga ik nu nog maar weer eens controleren is alweer een tijdje geleden) en de lenzen zijn vorig weekend schoongemaakt.
Omdat ik volgende week een lange nachtelijke rit voor de boeg heb (wintersport) wil ik graag voor die tijd nog een ander setje lampen plaatsen. Ik ben wel benieuwd naar de bosch Plus 90 lampen, maar kan eigenlijk geen / weinig informatie vinden. Misschien iemand die me verder kan helpen?

PS. Excuses voor de topickaap / kick :roll:
Jé Lé
2nd Gear member

Wel had ook amper lichtopbrengst. Zelfs wittere en fellere lampen deden niets.
Heb dus heel men koplamp gedemonteerd en tot de vaststelling gekomen dat het chroom van de reflector afbladerd. Dus maw men licht wordt niet meer gebundeld naar buiten. Enige dat naar buiten schijnt is dus het gewone stralingslicht van de lampen zelf...
Misschien dat dit een erkend euvel is bij volvo (mede dankzij de constant brandende koplampen)...
V50-Mart
4th Gear member

ik heb ook een canbus set van 50 euro eropzitten. de set werkt uitstekend, alleen de lampen zijn slecht. die kun je eenvoudig vervangen door bijv. lampen van xenonlamp.nl.. gewoon huismerk, prachtig licht. werkt al 1,5 jaar zonder enige storingen.

voordat ik overstapte op xenong had ik ook alles geprobeerd. dure philipslampen in diverse soorten, maar niks was een echte verbetering. toen ik eenmaal xenon had ging er een wereld van licht voor me open... echt een aanrader. ik heb 6000k, prachtig licht.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Fuel_80
1st Gear member

Ik heb na wat goede ervaringen hier toch een setje andere Philips lampen aangeschaft en het licht is aanzienlijk verbeterd (Philips night guide). Ik stel de lampen morgen nog even wat hoger af, uiteraard zonder andere weggebruikers te hinderen. Uiteindelijk niet voor de echt hoge capaciteit lampen gegaan (Xtreme power) aangezien deze toch nogal bekend staan om hun korte levensduur en daar vind ik ze te duur voor.

Xenon setjes ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van, heb het in een andere auto al eens geprobeerd en heb ze uiteindelijk na een paar weken weer eruit gehaald. Kreeg met een goedkope set geen goed lichtbeeld en stoor me hoe langer hoe meer aan weggebruikers die er mee rond rijden. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet goed kan gaan! :roll:
dutchlimits
5th Gear member

Ik rijd al 2 jaar met xenon en zolang je het goed monteert en afstelt enz dan ga je ook geen mensen verblinden. Wie dus echt op zoek is naar voldoende zicht, xenon is je beste keus
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
V50-Mart
4th Gear member

+1
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ppFreddy schreef:
sequence schreef:Koplampsproeiers is niet altijd verplicht, mijn V50 is van 2005 en heeft in de koplampen een code voor goedkeuring xenon lampen. In dat geval mogen de xenonlampen geplaatst worden zonder koplampsproeiers en auto-hoogteregeling. In Belgie is dit altijd verplicht geloof ik ?
Ik geloof dat het dezelfde regels zijn. Uiteindelijk werd toen xenon af fabriek ook nog geleverd zonder automatische hoogteregeling en/of koplampsproeiers
NIET door Volvo (en volgens mij ook en door geen ander)
Volvo for life
Dickertjedap
2nd Gear member
Contacteer:

Hebben jullie nooit geprobeerd de ingebouwde lenzen te demonteren? Die kan je er met torx uit draaien. het is wel lastig goed bij de schroeven te komen... Als je de lens er eenmaal uit hebt, goed schoon maken en ontvetten,]. Daarna weer terug plaatsen en je hebt met welke lamp dan ook weer een veel betere lichtopbrengst!

Let wel op dat je ze met monteren exact gelijk monteert zoals je ze er uit haalt!
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
Franswa
5th Gear member

Dickertjedap schreef:Hebben jullie nooit geprobeerd de ingebouwde lenzen te demonteren? Die kan je er met torx uit draaien. het is wel lastig goed bij de schroeven te komen... Als je de lens er eenmaal uit hebt, goed schoon maken en ontvetten,]. Daarna weer terug plaatsen en je hebt met welke lamp dan ook weer een veel betere lichtopbrengst!

Let wel op dat je ze met monteren exact gelijk monteert zoals je ze er uit haalt!
Is volgens mij al eens hier op het forum geweest compleet met foto's.
V40 T3R Polar + Sport GT
V50-Mart
4th Gear member

Dickertjedap schreef:Hebben jullie nooit geprobeerd de ingebouwde lenzen te demonteren? Die kan je er met torx uit draaien. het is wel lastig goed bij de schroeven te komen... Als je de lens er eenmaal uit hebt, goed schoon maken en ontvetten,]. Daarna weer terug plaatsen en je hebt met welke lamp dan ook weer een veel betere lichtopbrengst!

Heb ik uiteraard ook al gedaan, was ook hard nodig, maar ook daarna was de lichtopbrengst met "gewone" lampen marginaal vergeleken bij Xenon.
codriver
3rd Gear member

bart simpson schreef:
ppFreddy schreef:
NIET door Volvo (en volgens mij ook en door geen ander)
Klopt, mijn V50 2004 had destijds ook al koplampsproeiers en automatische hoogtevertstelling i.c.m. af fabriek Xenon.
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”