Omdat mijn autoradio geen mp3 speler heeft, wil ik graag een aansluiting (laten) maken voor mijn Iphone, zodat ik de muziek van mijn Iphone via de radio kan laten afspelen. Bellen via de radio is voor mij niet nodig.
Weet iemand hiervoor een goede (en niet al te dure) oplossing?
NB: Ik las al dat een fm-ontvanger geen goed geluid geeft, dus dat is voor mij geen optie...
Iphone aansluiten op radio V50 Kinetic (2005)
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
FM-modulator geeft goed geluid, FM-ontvanger niet. De mijne staat op 87.7FM, en heb enkel in Lille (Fr) storing als ik op een bepaald stuk snelweg rijd, anders nog nergens last van gehad.
Modulator is hardwired rechtsstreeks op uw antenne. Dit is de goedkope oplossing, €30 en ge zijt er vanaf. Is perfect zelf te doen als je een klein beetje handig bent.
Andere oplossing is een Parrot-systeem plaatsen, moet je een beetje handig voor zijn. En is ook direct een pak duurder.
Modulator is hardwired rechtsstreeks op uw antenne. Dit is de goedkope oplossing, €30 en ge zijt er vanaf. Is perfect zelf te doen als je een klein beetje handig bent.
Andere oplossing is een Parrot-systeem plaatsen, moet je een beetje handig voor zijn. En is ook direct een pak duurder.
- Locotes
- 1st Gear member
Bedankt voor je reactie. Ik hoorde dat je de hele radio-unit eruit moet halen. Daar waag ik me liever niet aan. Ik laat het daarom liever door iemand doen die er wat meer verstand van heeft dan ikzelf.
Of kan ik die modulator aansluiten zonder de hele radio-unit er uit te halen?
Of kan ik die modulator aansluiten zonder de hele radio-unit er uit te halen?
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Radio moet er niet uit bij Volvo.
Doe eens een search hier en op google voor FM Modulator S40/V50 je zal voldoende uitleg vinden over hoe te installeren.
Antenne-aansluitingen zitten bij één van de achterste zijruiten bij de V50. Je moet wel eventjes wat interieur slopen, maar dit is eenvoudig en veilig zolang je maar niet als een halve macho erop vliegt en alles zomaar lostrekt.
Stroom pak je best van de 12V-aansluiting bij de achterbank.
Doe eens een search hier en op google voor FM Modulator S40/V50 je zal voldoende uitleg vinden over hoe te installeren.
Antenne-aansluitingen zitten bij één van de achterste zijruiten bij de V50. Je moet wel eventjes wat interieur slopen, maar dit is eenvoudig en veilig zolang je maar niet als een halve macho erop vliegt en alles zomaar lostrekt.
Stroom pak je best van de 12V-aansluiting bij de achterbank.
-
- 5th Gear member
ik zou fm ontraden en voor grom of imiv achtige oplossing gaan, bewezen goed geluidLocotes schreef:Omdat mijn autoradio geen mp3 speler heeft, wil ik graag een aansluiting (laten) maken voor mijn iPhone, zodat ik de muziek van mijn iPhone via de radio kan laten afspelen. Bellen via de radio is voor mij niet nodig.
Weet iemand hiervoor een goede (en niet al te dure) oplossing?
NB: Ik las al dat een fm-ontvanger geen goed geluid geeft, dus dat is voor mij geen optie...
Vraag volvotech anders eens (is .nl retailer)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
MKi9100 of 9200, heeft ingebouwde versterker van 20W. Als het niet voldoende is kan je er achteraf nog altijd een andere tussensteken natuurlijk.
Als je een beetje creatief en handig bent lukt alles natuurlijk.
Degelijke houder http://www.pdashop.nl/product/107123/10 ... one-4.html
Mountplate naar optie te kiezen, afhankelijk van je voorkeur. Je moet maar eens kijken bij Brodit wat de opties zijn voor je auto. En dan kabeltjes langs en onder het dash laten lopen naar een FM-modulator.
Dit alles gaat je +/- €100-125 kosten als je het zelf doet...
Op de site van volvo kan je montage handleidingen vinden. Onder de bekerhouders kan je bv ook perfect kabels laten lopen.
Je moet anders maar eens in de topic van mijn s40 kijken hoe ik de kabels gelegd heb voor mijn domdom.
Als je een beetje creatief en handig bent lukt alles natuurlijk.
Degelijke houder http://www.pdashop.nl/product/107123/10 ... one-4.html
Mountplate naar optie te kiezen, afhankelijk van je voorkeur. Je moet maar eens kijken bij Brodit wat de opties zijn voor je auto. En dan kabeltjes langs en onder het dash laten lopen naar een FM-modulator.
Dit alles gaat je +/- €100-125 kosten als je het zelf doet...
Op de site van volvo kan je montage handleidingen vinden. Onder de bekerhouders kan je bv ook perfect kabels laten lopen.
Je moet anders maar eens in de topic van mijn s40 kijken hoe ik de kabels gelegd heb voor mijn domdom.