Helaas is op de terugweg van de dealer mijn achterruitenwisser overleden, dus ik kan weer een afspraak maken. Ook kan ik nog steeds de auto niet openen en afsluiten met de sleutel. Ik ben benieuwd wat hierna weer kapot gaat
Ik wist niet dat ik een alarm had
-
- 2nd Gear member
Heb de auto gisteren opgehaald bij de dealer. Ik blijk een klasse III alarm af fabriek te hebben wat nooit is aangemeld en dus geen certificaat hiervoor. Moet eens informeren bij de verzekering of dit korting opleverd.
Helaas is op de terugweg van de dealer mijn achterruitenwisser overleden, dus ik kan weer een afspraak maken. Ook kan ik nog steeds de auto niet openen en afsluiten met de sleutel. Ik ben benieuwd wat hierna weer kapot gaat
-
- 6th Gear member
Je kunt een auto alsnog laten certificeren (zonder certificaat doet keert een verzekeraar niets uit bij diefstal als je het alarm hebt opgegeven bij verzekering).Biarritz schreef:Heb de auto gisteren opgehaald bij de dealer. Ik blijk een klasse III alarm af fabriek te hebben wat nooit is aangemeld en dus geen certificaat hiervoor. Moet eens informeren bij de verzekering of dit korting opleverd.
Je kunt de auto alsnog laten certificeren, zal wel wat meer kosten als hercertificeren. Maar als de dealer de auto verkocht heeft als hebbende een SCM klasse III alarm, dan moeten ze bij levering een geldig certificaat kunnen overleggen.
Vindt overigens wel dat de auto veel kuurtjes heeft voor een dealer geleverde auto. Ruitenwissermotor kan overlijden (zie je niet aankomen), maar CV moet het gewoon doen bij levering lijkt me.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
Het lijstje met kuurtjes is inderdaad wel wat lang. Ben ondertussen zo'n 4 keer terug geweest. En vrijdag nog een keer. Helaas zit de dealer ook niet om de hoek en is het voor mij meer dan een uur rijden. Maar ja dat is mijn eigen schuld want in de buurt vond ik geen auto met de opties die ik erop wilde.
Wel moet ik zeggen dat ze niet moeilijk doen met het oplossen van de probleempjes.
De auto is overigens aan mij niet verkocht met klasse III alarm. Zal nog eens navragen vrijdag.
Wel moet ik zeggen dat ze niet moeilijk doen met het oplossen van de probleempjes.
De auto is overigens aan mij niet verkocht met klasse III alarm. Zal nog eens navragen vrijdag.
- Kick
- 5th Gear member
Ik heb ook zo'n klepje. Als ik die openmaak, wat zou ik dan moeten zien (volgens de verkopende dealer zit er geen alarm op maar ik ben wel benieuwd of dat zo is)?rdkraker schreef:Klepje in dakbekleding even openmaken, dan weet je t zo...
Overigens gaat mijn benzineklep na 30 seconde op slot nadat ik de auto afdesloten heb.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
- rdkraker
- 3rd Gear member
Zit n plat wit/grijs (geloof ik) kastje achter met wat draadwerk er aan.
Citroen c4 grand picasso zwart, 1.6thp my 2012
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
-
- 1st Gear member
Mischien een rare vraag, maar hoe kan je zien wat voor type alarm je hebt? ik kwam er namelijk ook achter dat ik een alarmsysteem heb (midden in de nacht) maar weet niet welk type :roll:Biarritz schreef:Het lijstje met kuurtjes is inderdaad wel wat lang. Ben ondertussen zo'n 4 keer terug geweest. En vrijdag nog een keer. Helaas zit de dealer ook niet om de hoek en is het voor mij meer dan een uur rijden. Maar ja dat is mijn eigen schuld want in de buurt vond ik geen auto met de opties die ik erop wilde.
-
- 2nd Gear member
Ik heb het nog nagevraagd bij mijn dealer die zei dat het een klasse 3 alarm was.
Je kan het ook zien door het klepje te openen boven in de hemel te openen. Er zit een plat witgrijs doosje achter met een kabeltje eraan. Dit is schijnbaar de radar bewegingsmelder. Verder heb je een aparte hoorn rechts voor achter de bumper (moeilijk te vinden). Volgens mij moet er ook nog ergens een hellingssensor verborgen zitten.
Je kan het ook zien door het klepje te openen boven in de hemel te openen. Er zit een plat witgrijs doosje achter met een kabeltje eraan. Dit is schijnbaar de radar bewegingsmelder. Verder heb je een aparte hoorn rechts voor achter de bumper (moeilijk te vinden). Volgens mij moet er ook nog ergens een hellingssensor verborgen zitten.
- EVV
- 5th Gear member
De hellingssensor zit achterin verborgen, nummer 4 in het plaatje, links achter de binnenbekleding in de bagage ruimte.