lekke krukaskeering
-
- Starter
de krukaskeerring van mijn V70 D5 uit 2004 lekt olie aan de (automatische) versnellingsbakzijde. Het is gebeurd nadat de auto APK gekeurd is en er nieuwe olie (wel de juiste) in is gekomen. Iemand ervaring met een kosteninschatting voor het vervangen van zo'n keerring want de motor moet voor een groot gedeelte worden uitgebouwd.
Volvo V70 D5 2004 Black Sapphire Edition
Ford C-Max 2.0 D 136pk 2005
Renault Megane 1.9 D 120pk 2004
Ford C-Max 2.0 D 136pk 2005
Renault Megane 1.9 D 120pk 2004
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik had een tijdje terug een dopje die boven de keerring zit kapot. Daarvoor moest het subframe er onder weg, bak er achter weg, koppeling, vliegwiel, er ging veel los.
Dopje kostte met 2 euro, en om er bij te komen was ik 600 euro verder.
Heb toen ook gelijk een nieuwe koppeling en vliegwiel gekregen, waren samen 1100 euro.
Dopje kostte met 2 euro, en om er bij te komen was ik 600 euro verder.
Heb toen ook gelijk een nieuwe koppeling en vliegwiel gekregen, waren samen 1100 euro.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- mijn speeltje
- 1st Gear member
Mennie,
Zelfde gehad in nov-2008. Een heel klein dopje van 1,75€ en een enorme olie vlek in de parkeer garage. Samen met 5 nw gloeibougies en nog een paar andere kleine dingen, totaal 9 uur / 850€
gr. Kurt-Karel
Zelfde gehad in nov-2008. Een heel klein dopje van 1,75€ en een enorme olie vlek in de parkeer garage. Samen met 5 nw gloeibougies en nog een paar andere kleine dingen, totaal 9 uur / 850€
gr. Kurt-Karel
- Marelli
- 3rd Gear member
Als het echt de oliekeerring is dan ben je wel even bezig.
Je kan het eenvoudig zien: als er olie lekt uit de kleine rechthoekige opening tussen bak (bij jou de koppelomvormer) en het blok dan is het bingo!
Niet veel garage's willen deze reparatie uitvoeren. Ik heb behoorlijk misgekleund met een beun uit Hattem (zie topic "zoekplaatje") na 3 maanden bleek dat het hem niet zou gaan lukken.
Ik heb het zelf moeten afmaken, en kwam er achter dat deze f*-beun de koppelomvormer niet goed in de bak had gezet waardoor ik de oliepomp van de automaatbak heb moeten laten reviseren. Ik heb de bak uiteindelijk 3x d'r in en uit gehad... :-x
De keerring kost een tientje en al met al 2 á 3 dagen werk als je het zelf doet (een garage zal het wel sneller kunnen, maar het blijft een kl*te klus). Vooral bij de AWD versie zitten een paar boutjes van de haakse overbrenging op onmogelijke plekken.
Je kan het eenvoudig zien: als er olie lekt uit de kleine rechthoekige opening tussen bak (bij jou de koppelomvormer) en het blok dan is het bingo!
Niet veel garage's willen deze reparatie uitvoeren. Ik heb behoorlijk misgekleund met een beun uit Hattem (zie topic "zoekplaatje") na 3 maanden bleek dat het hem niet zou gaan lukken.
Ik heb het zelf moeten afmaken, en kwam er achter dat deze f*-beun de koppelomvormer niet goed in de bak had gezet waardoor ik de oliepomp van de automaatbak heb moeten laten reviseren. Ik heb de bak uiteindelijk 3x d'r in en uit gehad... :-x
De keerring kost een tientje en al met al 2 á 3 dagen werk als je het zelf doet (een garage zal het wel sneller kunnen, maar het blijft een kl*te klus). Vooral bij de AWD versie zitten een paar boutjes van de haakse overbrenging op onmogelijke plekken.
V60 PIH (2013)
Hé, die had ik nog niet eerder gehoord, maar dit klinkt heel aannemelijk.iksee90 schreef:Ga er maar vanuit dat de roetmeting de oorzaak is. Waarschijnlijk door (te) hoge carterdruk is het stopje eruit geklapt.
Het is hier al veel vaker voorbij gekomen dat zo'n "vriesstop" juist na een beurt verdwenen is.