Rti samen met iPhone

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
steven_a
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11.05.2009 - 20:26
Locatie: gent

Hallo,
heeft er iemand ervaring met de koppeling van een iPhone aan een rti scherm met het oog op TomTom navigatie. Eventueel het gebruik van een extra gps antenne om de iPhone een betere ontvangst te geven?
Of toch maar beter een Garmin GVN53 of VDO 5200 aanschaffen?
Gebruikersavatar
bertvdboon
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 14.05.2009 - 11:58
Locatie: ommen

Hah dit is exact mijn plan.
Ben er nog niet verder mee gegaan, maar wat je zeker nodig hebt is het volgende:

Een gejailbreakte iphone. met de screensplittr app. (om beeld van je phone uit te zenden)

Een rti scherm/breakinbox. (voor het beeld. duhh)

En een videokabel voor de iphone.

Ikzelf heb er ook nog een 12 v usb oplader bij gekocht. Die heb ik opengewerkt en de bedrading aan de sigarettenaansteker gemaakt in de middenconsole.
Daar kan de usb van de videokabel in. (om te laden tijdens navigeren)

Dan heb ik de gele video stekker van de kabel in de breakinbox zitten met een los knopje om de breakinbox te activeren. Als je dan de screensplittr app gebruikt en met tomtom navigeerd kun je het beeld op je rti scherm zien.
Je mist aan de onderkant van je scherm wel een stuk beeld omdat de resolutie van de iphone en de rti niet overeen komen..

Het geluid van je iphone is een ander verhaal. Als je tomtom een stukkie wil spreken zul je dat enkel uit je telefoonspeaker horen. Een mutebox werkt niet omdat deze een signaal doorkrijgt van de geluidsbron en daarmee de radio zal muten. Dit signaal geeft de iphone niet uit..

Dat is dus wel een nadeel.. Verder werkt het geheel wel mooi hoor.
En met de ontvangst van mijn iphone 3gs in de middenconsole heb ik geen klagen. Soms wel even een moment van geen, signaal maar over het algemeen zeer goed bereik.
peugeot 205 1.6 xsi
peugeot 306 1.4
bmw 5351
bmw 320i
volvo s80 2.4 comfort
peugeot 206 2.0 gti
Volvo xc90 2.5t summum geartronic
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Als mijn iPhone op de IMIV is aangesloten (iPod functie) komt het geluid van bijvoorbeel een sms ook keurig door alle speakers. Misschien een manier om je TomTom ook het geluid door de speakers te laten geven.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
bertvdboon
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 14.05.2009 - 11:58
Locatie: ommen

Imiv kan ja, maar dan heb je geen radio aan. Als je de imiv gebruikt moet je die op de tv stand hebben om beeld te hebben. Dan heb je daarmee direct geluid. Alleen op het tv kanaal hoor je niks meer dan je iPhone. Dus tijdens navigeren heb je dan geen radio.. Dat vond ik best een nadeel.
peugeot 205 1.6 xsi
peugeot 306 1.4
bmw 5351
bmw 320i
volvo s80 2.4 comfort
peugeot 206 2.0 gti
Volvo xc90 2.5t summum geartronic
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Ideaal toch, navigeren en ondertussen je MP3's vanaf de iphone afspelen met IMIV kwaliteit.

Ik heb een hekel aan radio, dus ik ben helemaal content met de hudige mogelijkheden.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”