Het valt of staat met onderhoud.
Onze V40 hebben wij ingeruild met 246.000 km en die was motorisch 100%.
Een half jaar nadat wij hem hadden ingeruild kwam ik hem weer tegen in de buurt van Almere, deed ie 150+ op de linker rijstrook van de A6.
Het ding kreeg gewoon zijn beurten en werd netjes behandeld.
KAPOT
- diesel01
- Geartronic member
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Iroll
- 6th Gear member
Precies, shit happens. Dat hoort er jammer genoeg bij als je een oudere auto koopt. Dat is iedereen wel eens overkomen, je kan nu eenmaal niet alles voorzien.alsof die zo'n naderend onheil had aan kunnen zien komen, dit is bad luck
ps;
@945i, nog vele jaren jongeman, een goede verjaardag toegewenst!!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je kunt geluk hebben, maar dat heet niet voor niets "geluk"
Volvo for life
-
- 7th Gear member
Iroll schreef:Ik denk dat een 2ehands bak eronder laten zetten misschien ook wel de beste optie is. Monteren zal zo 'n €400 zijn als je even shopt, een 2e hands bak 2 a 300. Als de rest van de V40 goed is dan is dat denk ik voordeliger als een andere auto kopen.
het hangt er natuurlijk van af wat er stuk is,misschien valt het mee en is het te repareren zonder de bak te demonteren..
-
- 7th Gear member
denk dat de moer van de vijfde versnelling er af gelopen is..
- Papa Nick
- 1st Gear member
Ramon&Ramon schreef:denk dat de moer van de vijfde versnelling er af gelopen is..
Nou wat ik zelf vermoed de monteur heeft geluisted en hij zegt dat de tandwielen kapot zijn hij heeft de bak er niet onderuit gehad ofwat
als ik de motor laat lopen loopt die heel netjes niks aan dehand zet ik de auto in welke versnelling dan ook en laat ik de koppeling opkomen dan begint hij te ratelen loopt wel gewoon vooruit een meter of 2 en dan stop die alsof je de rem vol intrapt voor mijn gevoel loopt de bak dan vast als ik de koppeling dan intrap en weer laat komen loopt die weer een stuk vooruit
ik zou zelf echt niet weten wat het anders kan zijn misschien dat 1 van jullie iets weet dan hoor ik het graag misschien is het inderdaad maar en klusje van helemaal nix en is der nix aan de hand
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
als je er zelf nix van af weet is het altijd handig om even naar het advies van iemand die er veel van af weet (ramon&ramon) te luisteren
Volvo for life
- oddball
- 2nd Gear member
Wat komt er nu?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- toppertje
- 6th Gear member
1zorg minder,en enkele andere erbij....Papa Nick schreef:Hallo heren
ik heb de volvo verkocht voor 500 euro
heb jammer genoeg verlies gedraaid maar de auto is wel weg en hoef me daar geen zorgen meer om te maken
geen glans zonder wrijving
-
- 8th Gear member
Ja, zonde... maar met een paar honderd erbij koop je wel iets leuks, maar wel goed kijken, voelen, ruiken en luisteren. Alle zintuigen op scherp!
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
Wijnig, nix... Wat komt er na niks in zo'n geval? Nog meer ellende ben ik bang. Ik heb zelf ook mijn hart vastgehouden toen ik mijn V70 kocht... Tja, was gewend om leasebakkies te rijden en dan maakt het niet uit wat er stuk gaat en dan is het wel eng om een auto van 8 jaar oud met dik 350.000 km te kopen.
Zou voor papa nick verstandig zijn om iemand met verstand van zaken mee te nemen op auto jacht en niet blind te gaan voor een 'mooie' (lees: glimmende auto of leren stoeltjes) bolide. Dan inderdaad maar een ouwe 740 of 240 waarvan bekend is dat je ze 3x door de shredder moet halen om stuk te krijgen.
Papa Nick, sterkte met de auto jacht en doe je voordeel met de kennis op dit forum...
Zou voor papa nick verstandig zijn om iemand met verstand van zaken mee te nemen op auto jacht en niet blind te gaan voor een 'mooie' (lees: glimmende auto of leren stoeltjes) bolide. Dan inderdaad maar een ouwe 740 of 240 waarvan bekend is dat je ze 3x door de shredder moet halen om stuk te krijgen.
Papa Nick, sterkte met de auto jacht en doe je voordeel met de kennis op dit forum...
-
- 5th Gear member
Ook namens mij gefeliciteerd945i schreef:Dank Iroll.
En inderdaad je moet geluk hebben, ik hoor dat ook steeds meer bij nieuwe auto's trouwens..

On topic: Het defect raken van een auto is redelijk voorspelbaar.
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
Redelijk wel ja. Zal niet de eerste keer zijn dat een beun rubbersnippers in een versnellingsbak gooit... Laten we nick niet in blijven wrijven dat-ie een misser heeft, nu de zorg voor hem om een vervangend autootje te pakken te krijgen.DawnBlueED schreef:Ook namens mij gefeliciteerd945i schreef:Dank Iroll.
En inderdaad je moet geluk hebben, ik hoor dat ook steeds meer bij nieuwe auto's trouwens..
On topic: Het defect raken van een auto is redelijk voorspelbaar.
-
- 5th Gear member
Zeker niet mijn bedoeling om de TS iets in te wrijven, het is al vervelend genoeg 
Ik waarschuw hoogstens dat als hij/zij nogmaals met hetzelfde budget, en/of op dezelfde wijze gaat shoppen het voorspelbaar is dat de 'nieuwe' auto ook weer stuk gaat. Als het niet op korte termijn is dan wel op iets langere termijn. Het is nu eenmaal zo dat oudere auto's vaak gerepareerd moeten worden. Om de paar krenten die er zijn uit de pap te pikken is best moeilijk, zeker met een laag budget.
Dat heeft ook helemaal niks met beunen en rubberkorrels te maken.

Ik waarschuw hoogstens dat als hij/zij nogmaals met hetzelfde budget, en/of op dezelfde wijze gaat shoppen het voorspelbaar is dat de 'nieuwe' auto ook weer stuk gaat. Als het niet op korte termijn is dan wel op iets langere termijn. Het is nu eenmaal zo dat oudere auto's vaak gerepareerd moeten worden. Om de paar krenten die er zijn uit de pap te pikken is best moeilijk, zeker met een laag budget.
Dat heeft ook helemaal niks met beunen en rubberkorrels te maken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
en iedere keer 1250 verlies nemen gaat je spaargeld rap opmaken
Volvo for life
- Papa Nick
- 1st Gear member
Hallo heren
ik ben op het moment flink aan het zoeken geblazen voor een andere auto maar ik ben echt heel erg voorzichtig geworden dit is niet de eerste keer dat me dit gebeurt
ik heb al verschillende auto's gehad die ook snel kapot waren onderanderen een golf 4 gekcht bij een garage 3500 voor neer gelegd en dan na een half jaar schiet er een verstuiver los en is de cilinder kop kapot schade van 4000 euro maar denk maar niet dat de garage er wat aan doet hebben wel hogere stappen ondernomen tegen de garage
ik ben op het moment flink aan het zoeken geblazen voor een andere auto maar ik ben echt heel erg voorzichtig geworden dit is niet de eerste keer dat me dit gebeurt
ik heb al verschillende auto's gehad die ook snel kapot waren onderanderen een golf 4 gekcht bij een garage 3500 voor neer gelegd en dan na een half jaar schiet er een verstuiver los en is de cilinder kop kapot schade van 4000 euro maar denk maar niet dat de garage er wat aan doet hebben wel hogere stappen ondernomen tegen de garage
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member