Zwaar ongeval, maar we leven nog.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik ben best verknocht aan mijn beperkte horizon
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
SAAB viel bij de start van EURONCAP trouwens hard door de mand; de 900 klapte in elkaar als een kaartenhuis, dit itt de Volvo's van toen, hoewel een S70 wel aan de maximale belasting zat, offset.
Dus SAAB is al helemaal een voorbeeld van onzinpraatjes die ons jaren lang verkocht zijn op het gebied van veiligheid. Wat te denkenvan de geweldige 9000; constructie technisch gewoon een hele zwakke FIAT (co-productie)van die tijd. Toen (80s) bestond SAAB dus eigenlijk ook al niet meer bedenk ik nu ineens...
Dus SAAB is al helemaal een voorbeeld van onzinpraatjes die ons jaren lang verkocht zijn op het gebied van veiligheid. Wat te denkenvan de geweldige 9000; constructie technisch gewoon een hele zwakke FIAT (co-productie)van die tijd. Toen (80s) bestond SAAB dus eigenlijk ook al niet meer bedenk ik nu ineens...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een deur van een 9000 woog bijna 2 x zoveel dan die van een Fiat Croma, dat zal vast het lakwerk wel geweest zijn
Volvo for life
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Ik zou het liefst op iedere (constructieve) post een uitgebreid antwoord willen geven, maar zoals Asta al noemde is het op dit moment nog moeilijk concentreren en werkt de 24 inch lichtbak op mijn bureau ook niet mee.
Manneke-D :

De trekhaak doet nu dienst als motorsteun.
Inmiddels blijkt bij zowel de reisverzekering (Je had gelijk Summum) als de inboedelverzekering het niet mogelijk de apparatuur te claimen. Deze gaat dus naar de rechtsbijstandspersoon voor een claim bij de tegenpartij.
Ook vond ik de posts omtrend de taxatie van het vrak en uitkering van de dagwaarde zeer waardevol, ik ga met deze informatie alles op een rijtje zetten en het meeste eruit slepen.
Gelukkig heb ik officiele documentatie van het ziekenhuis betreffende de hersenbloeding en het geheugenverlies versterkt met de informatie die we laten vastleggen met betrekking tot de klachten op dit moment bij de huisarts.
De golf had overigens geen airbag en was een grote ravage van binnen.

JCF, ik waardeer de manier waarop je je mening motiveert, het veranderd echter niets aan het feit dat een Volvo mijn leven gered heeft. Een discussie over de veiligheid van een Volvo versus een ander merk/type/soort auto is zinloos omdat er eindeloos veel variabelen bij zo'n aanrijding betrokken zijn.
We lezen samen (mijn vriendin is inmiddels overtuigd Volviste) alle posts door en worden bijna emotioneel bij het lezen van alle reacties. That's what a forum is all about.
PS. Anna, als die XC90 een Diesel geweest was.......
Manneke-D :

De trekhaak doet nu dienst als motorsteun.
Inmiddels blijkt bij zowel de reisverzekering (Je had gelijk Summum) als de inboedelverzekering het niet mogelijk de apparatuur te claimen. Deze gaat dus naar de rechtsbijstandspersoon voor een claim bij de tegenpartij.
Ook vond ik de posts omtrend de taxatie van het vrak en uitkering van de dagwaarde zeer waardevol, ik ga met deze informatie alles op een rijtje zetten en het meeste eruit slepen.
Gelukkig heb ik officiele documentatie van het ziekenhuis betreffende de hersenbloeding en het geheugenverlies versterkt met de informatie die we laten vastleggen met betrekking tot de klachten op dit moment bij de huisarts.
De golf had overigens geen airbag en was een grote ravage van binnen.

JCF, ik waardeer de manier waarop je je mening motiveert, het veranderd echter niets aan het feit dat een Volvo mijn leven gered heeft. Een discussie over de veiligheid van een Volvo versus een ander merk/type/soort auto is zinloos omdat er eindeloos veel variabelen bij zo'n aanrijding betrokken zijn.
We lezen samen (mijn vriendin is inmiddels overtuigd Volviste) alle posts door en worden bijna emotioneel bij het lezen van alle reacties. That's what a forum is all about.
PS. Anna, als die XC90 een Diesel geweest was.......

-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Enige juiste reactie is inderdaad dat Volvo het leven van 360degreez en zijn vriendin gered heeft. Als ze Peugeot hadden gereden was de kans ook erg klein dat het hier gepost werd (misschien moet 945i daar eens zijn licht opsteken
).
Ik heb meerdere merken gereden en ik moet zeggen dat ik me in geen enkele auto veiliger heb gevoeld dan in de huidige volvo. Overigens zonder dat dit invloed heeft op mijn rijstijl (het motorvermogen zou daar ook eerder debet aan zijn :twisted: )
Ik heb meerdere merken gereden en ik moet zeggen dat ik me in geen enkele auto veiliger heb gevoeld dan in de huidige volvo. Overigens zonder dat dit invloed heeft op mijn rijstijl (het motorvermogen zou daar ook eerder debet aan zijn :twisted: )
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Je ziet op bovenstaande foto dat er heel weinig over is van de vw.
Ik onderstreep nogmaals dat Volvo voor mij het merk is hoezeer ik de A6 en 5 serie mooier vind houdt ik vast Volvo zolang ik mij dat financieel kan permiteren.
@360 sterkte met het herstel, hopend dat jullie weer snel de oude zijn..
Ik onderstreep nogmaals dat Volvo voor mij het merk is hoezeer ik de A6 en 5 serie mooier vind houdt ik vast Volvo zolang ik mij dat financieel kan permiteren.
@360 sterkte met het herstel, hopend dat jullie weer snel de oude zijn..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Gevaarlijke uitspraak.Quota schreef:Als ze Peugeot hadden gereden was de kans ook erg klein dat het hier gepost werd (misschien moet 945i daar eens zijn licht opsteken).
Volgens de statistieken van de een zweedse verzekeringsmaatschappij (gebaseerd op echte ongelukken), valt een Peugeot 307 in hetzelfde aangeprezen rijtje van veiligheid als de S40/V50.
www.folksam.se/polopoly_fs/1.11226!/web ... _R6546.pdf
Kan op het moment de cijfers van de VS niet terugvinden, die het aantal doden per 1.000.000 mijl aangeeft, opgesplitst per merk en type.
Weet nog dat een BMW 7 per miljoen mijl minder doden had dan welke willekeurige Volvo. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ontopic: geweldig dat je ongedeerd uit kon stappen. Ben bang dat het vele malen slechter gaat met de bestuurder van de Golf. Hopelijk kan je opnieuw Volvo rijden

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik heb anders behoorlijk respect voor dat oude golfje. Nauwelijks tot geen vervorming van de cabine en zonder airbags hebben die inzittenden het ook naverteld. De kreukelzone heeft de klap mooi opgevangen en dat voor wat is 't 15jaar oud? Netjes, kan niet anders zeggen.
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Ik heb niet gelezen hoe het met de Golf-bestuurder afgelopen is. Heb ik daar overheen gelezen?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Het Golfje ziet er inderdaad nog redelijk goed uit.
Opmerkingen van Quota ga ik maar niet op in..
Blij dat jullie in een veilige en vooral lange auto zaten 360degreez, had al eerder opgemerkt dat je er niet aan had moeten denken dat je in een klein autootje zat met anderhalve meter tussen achterkant auto en jezelf.
Of dat er zo'n SUVerd achterin was gereden.
Hopelijk gaan de klachten snel weg......
Opmerkingen van Quota ga ik maar niet op in..
Blij dat jullie in een veilige en vooral lange auto zaten 360degreez, had al eerder opgemerkt dat je er niet aan had moeten denken dat je in een klein autootje zat met anderhalve meter tussen achterkant auto en jezelf.
Of dat er zo'n SUVerd achterin was gereden.
Hopelijk gaan de klachten snel weg......
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Harige Harry
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 28.02.2010 - 20:42
Zo gevaarlijk is deze uitspraak niet hoor, als hij in een Peugeot had gereden had hij zijn verhaal waarschijnlijk niet op een Volvo forum neergezet.PeeJay schreef:Gevaarlijke uitspraak.Quota schreef:Als ze Peugeot hadden gereden was de kans ook erg klein dat het hier gepost werd (misschien moet 945i daar eens zijn licht opsteken).
Volgens de statistieken van de een zweedse verzekeringsmaatschappij (gebaseerd op echte ongelukken), valt een Peugeot 307 in hetzelfde aangeprezen rijtje van veiligheid als de S40/V50.
www.folksam.se/polopoly_fs/1.11226!/web ... _R6546.pdf
Kan op het moment de cijfers van de VS niet terugvinden, die het aantal doden per 1.000.000 mijl aangeeft, opgesplitst per merk en type.
Weet nog dat een BMW 7 per miljoen mijl minder doden had dan welke willekeurige Volvo. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ontopic: geweldig dat je ongedeerd uit kon stappen. Ben bang dat het vele malen slechter gaat met de bestuurder van de Golf. Hopelijk kan je opnieuw Volvo rijden

S60 T5 geartronic, cosmos bleu metalic, zwart leder, 2000. verkocht...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Goed, blijkbaar heb ik het niet goed opgeschreven, want het word niet gelezen zoals ik het bedoel...PeeJay schreef:Gevaarlijke uitspraak.Quota schreef:Als ze Peugeot hadden gereden was de kans ook erg klein dat het hier gepost werd (misschien moet 945i daar eens zijn licht opsteken).
Volgens de statistieken van de een zweedse verzekeringsmaatschappij (gebaseerd op echte ongelukken), valt een Peugeot 307 in hetzelfde aangeprezen rijtje van veiligheid als de S40/V50.
www.folksam.se/polopoly_fs/1.11226!/web ... _R6546.pdf
Kan op het moment de cijfers van de VS niet terugvinden, die het aantal doden per 1.000.000 mijl aangeeft, opgesplitst per merk en type.
Weet nog dat een BMW 7 per miljoen mijl minder doden had dan welke willekeurige Volvo. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ontopic: geweldig dat je ongedeerd uit kon stappen. Ben bang dat het vele malen slechter gaat met de bestuurder van de Golf. Hopelijk kan je opnieuw Volvo rijden
Hier op het Volvo forum zul je niet snel lezen dat een peugeot iemands leven heeft gered. That's it. Ben zelf nog nooit met een Volvo gecrashed, wel met een peugeot, dus ik denk te weten dat niet alleen volvo's veilig zijn.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
945i, +1 ten aanzien van de opmerking aangaande een SUV die hem er van achteren in prakt,laat staan Tinus Tussengas die met zijn 50 ton net een shaggie zit te draaien. Dan maakt het niet meer uit of je in een Deawoo Matiz (gemaakt van sigarendoosjes blik) of in 1650 kg zweeds staal met V70 aanduiding op het kofferdeksel.
Dan is het in de meeste gevallen einde oefening.
Ik was nog aan het zoeken op You Tube. Ergens staat daar een demofilmpje dat laat zien wat er aan het einde van de ifle te beleven valt als Tinus Tussengas dus zijn peukje aan het draaien is en hem met goed 80 km/h in de filestaart kleunt. Maar.....kan het filmpje niet vinden :bad-words:
Dan is het in de meeste gevallen einde oefening.
Ik was nog aan het zoeken op You Tube. Ergens staat daar een demofilmpje dat laat zien wat er aan het einde van de ifle te beleven valt als Tinus Tussengas dus zijn peukje aan het draaien is en hem met goed 80 km/h in de filestaart kleunt. Maar.....kan het filmpje niet vinden :bad-words:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik kan(spijtig genoeg) 't een en ander vertellen over stevigheid van andere auto's tov Volvo:
ik heb met een R19(bwj 1993) een ander voertuig geramd dat uit een zijstraat kwam
mijn VASTGESTELDE snelheid voor 't remmen was volgens het parket 95km/u, impact bij 70km/u(rest was al weggeremd)resultaat: auto in de kreukels tot en met het achterpaneel,geen 1 deur ging nog open, ik had bijna alle ribben gebroken, barst in de nek en rechterknie gebroken
11 maand later ben ik met mijn Volvo 850(bwj 1993) op een 'gelijkwaardige' manier op een Chrysler Le Baron geknald(deze reed door het rood),resultaat: neus van de auto kapot, alle deuren gingen nog open, auto is opgekocht door mijn garage & hersteld geweest(eigenaar dat juist zijn garage overliet heeft er nog meer dan 10jaar mee verder gereden)
vastgestelde impactsnelheid(door het parket)+/-90km/u(ik had niet geremd)
en ik had geen schrammetje
mooi voorbeeld van auto's uit hetzelfde tijdperk qua bouw en design & ontwikkeling
daarom: als ik moet kiezen tussen een nieuwe (maar minder om veiligheid gekende) auto of een okkasievolvo, is mijn keus snel gemaakt
dan hou ik me aan volgende leuze:

ik heb met een R19(bwj 1993) een ander voertuig geramd dat uit een zijstraat kwam
mijn VASTGESTELDE snelheid voor 't remmen was volgens het parket 95km/u, impact bij 70km/u(rest was al weggeremd)resultaat: auto in de kreukels tot en met het achterpaneel,geen 1 deur ging nog open, ik had bijna alle ribben gebroken, barst in de nek en rechterknie gebroken
11 maand later ben ik met mijn Volvo 850(bwj 1993) op een 'gelijkwaardige' manier op een Chrysler Le Baron geknald(deze reed door het rood),resultaat: neus van de auto kapot, alle deuren gingen nog open, auto is opgekocht door mijn garage & hersteld geweest(eigenaar dat juist zijn garage overliet heeft er nog meer dan 10jaar mee verder gereden)
vastgestelde impactsnelheid(door het parket)+/-90km/u(ik had niet geremd)
en ik had geen schrammetje
mooi voorbeeld van auto's uit hetzelfde tijdperk qua bouw en design & ontwikkeling
daarom: als ik moet kiezen tussen een nieuwe (maar minder om veiligheid gekende) auto of een okkasievolvo, is mijn keus snel gemaakt
dan hou ik me aan volgende leuze:

the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
kostte beide evenveel(ttz met het geld van de verzekering heb ik de 850 break gekocht, toen 8 maanden oud en 18000km op de teller zonder op te leggen, ik heb enkel nog moeten investeren in de gasinstallatie)945i schreef:Idd.
Maar een R19 vergelijken met een 850, is toch echt appels en peren....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Rick H
- 3rd Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
- Locatie: Almere
alles is appels en peren.......
360Degreez, ik wens je veel sterkte met de afhandeling van dit drama
360Degreez, ik wens je veel sterkte met de afhandeling van dit drama
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...