Sissend geluid V70 D5 automaat 2002
-
- 1st Gear member
die moet je dan vervangen niet van de sloop de kans dat je een goede krijgt is klein er zitten verschillende types in heb dit zelf onnder vonden direkt nieuw dan ben je er vanaf
volvo liefhebber XC 90 D 5 AWD aut,
-
- 1st Gear member
ik sleutel alleen maar en typ weing .,, sorry ben er te lui voor , zal er aan denken groetjes..
volvo liefhebber XC 90 D 5 AWD aut,
-
- 1st Gear member
Nou, na alle reacties (die hier en daar verontrustend klonken) vanmiddag even bij Volvo Broekhuis Zeist langs geweest.
Oorzaak: los doorvoerrubber in stuurkolom. Arbeid 18,45 incl. BTW voor een kwartiertje werk, gratis koffie, even genieten in de showroom en gelukkig opgelost. Nu rijdt-ie nóg lekkerderder.
Hopelijk kom ik er de volgende keer ook weer zo goed vanaf, maar ...
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Oorzaak: los doorvoerrubber in stuurkolom. Arbeid 18,45 incl. BTW voor een kwartiertje werk, gratis koffie, even genieten in de showroom en gelukkig opgelost. Nu rijdt-ie nóg lekkerderder.
Hopelijk kom ik er de volgende keer ook weer zo goed vanaf, maar ...
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Citroën 2CV AK600
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
- Emielskey
- 2nd Gear member
S60freerider: fijn dat het is opgelost!
ik heb een ander probleem dan jij hebt, denk ik.
Bij mij is het zo dat als ik gas geef (optrekken of accelereren) het gesis te horen is. zodra ik minder gas geef of gewoon rijdt, met welk toerental dan ook, is het gesis er niet.
Ik heb altijd gedacht dat het de turbo was die ik hoorde van de T5 motor. Klinkt wel gaaf, maar als het iets is wat kapot is moet dat natuurlijk gemaakt worden. ik heb nog even bovag garantie. alles is origineel in de auto.
iemand een suggestie?
Bij mij is het zo dat als ik gas geef (optrekken of accelereren) het gesis te horen is. zodra ik minder gas geef of gewoon rijdt, met welk toerental dan ook, is het gesis er niet.
Ik heb altijd gedacht dat het de turbo was die ik hoorde van de T5 motor. Klinkt wel gaaf, maar als het iets is wat kapot is moet dat natuurlijk gemaakt worden. ik heb nog even bovag garantie. alles is origineel in de auto.
iemand een suggestie?
V70 MY06 2.4 T5 (260pk) FourC Geartronic HU-850 LPG/Prins
- Zenith
- 3rd Gear member
Ik vond het met de Renault zoals eerder beschreven ook wel goed klinken.. vrees dus adhv hoe je het beschrijft dat het je turbo is.Emielskey schreef:S60freerider: fijn dat het is opgelost!
iemand een suggestie?
Risico's van een kapotte turbo waren volgens mijn garagist toen dat je motor op hol kan slagen met mogelijke oorzaak dat er bij het olie vullen olie in een slang van de carterontluchting of van het EGR systeem is gekomen (...) Onderliggende boodschap: Koop nooit een Renault
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
- Emielskey
- 2nd Gear member
ai, ik zou me bijna zorgen gaan maken. Ik ga snel een afspraak maken bij een garage.
Daarover gesproken, wordt voor mij de eerste keer met een/mijn volvo. Iemand positieve ervaring met een garage/dealer in de buurt van utrecht?
Daarover gesproken, wordt voor mij de eerste keer met een/mijn volvo. Iemand positieve ervaring met een garage/dealer in de buurt van utrecht?
V70 MY06 2.4 T5 (260pk) FourC Geartronic HU-850 LPG/Prins
- Zenith
- 3rd Gear member
Als ik hier ook even mag op reageren: voor zo'n 'uitzonderlijke'/ aparte problemen zou ik naar de dealer gaan, zij hebben al meer zien passeren en kunnen vlugger en efficiënter detecteren wat er foutloopt. Als de lokale volvo- garagist (wel, althans de Renault-garagist) niet meteen vindt waar het probleem zich situeert zal hij toch uren aanrekenen enkel voor het zoéken naar het probleem. Je merkt vast dat ik een trauma heb overgehouden aan RenaultEmielskey schreef:ai, ik zou me bijna zorgen gaan maken. Ik ga snel een afspraak maken bij een garage.

V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
- jonghj
- 1st Gear member
uit ervaring:
Zoals eerder gezegd een andere optie kan je airco pomp zijn.
Op het moment dat die gaat draaien kun je bij sommige volvo's kortstondig een zuigend/sissend geluid horen.
Dat klinkt dan alsof iemand zacht aan een nat rietje zuigt.. ( haha ... geluiden blijven moeilijk te omschrijven
)
Zoals eerder gezegd een andere optie kan je airco pomp zijn.
Op het moment dat die gaat draaien kun je bij sommige volvo's kortstondig een zuigend/sissend geluid horen.
Dat klinkt dan alsof iemand zacht aan een nat rietje zuigt.. ( haha ... geluiden blijven moeilijk te omschrijven

v70 D5 Geartronic AWD

-
- Starter
Ik heb dit ook gehad en bleek uiteindelijk een defecte intercooler te zijn in mijn D5. Was geen goedkope reparatie want tegelijkertijd was mijn V70 aan de beurt voor een riemwissel.
Maar sindsdien alweer 20k gereden zonder noemenswaardige problemen
Maar sindsdien alweer 20k gereden zonder noemenswaardige problemen
-
- 7th Gear member
-
- 1st Gear member
Hallo,
remon&remon ben jij een voorstander van boven staande link naar marktplaats en is dat een goed adres om dit te laten doen.
Ik zelf ben als een poosje opzoek naar zo'n bedrijf maar weet niet of het een goed bedrijf is.
Heb zelf een V70D5 GT 185pk met 170km gelopen en wil deze laten spoelen en verversen voor dat ik problemen zou gaan krijgen.
Gr Jan
remon&remon ben jij een voorstander van boven staande link naar marktplaats en is dat een goed adres om dit te laten doen.
Ik zelf ben als een poosje opzoek naar zo'n bedrijf maar weet niet of het een goed bedrijf is.
Heb zelf een V70D5 GT 185pk met 170km gelopen en wil deze laten spoelen en verversen voor dat ik problemen zou gaan krijgen.
Gr Jan