Ben in bezit van een S60, 2001, bi-fuel.
Tijdens rijden op gas schakelt motor automatisch over op benzine. Is dan ook niet meer op gas "terug te krijgen". Op benzine loopt de motor vervolgens erg stotterend. Loopt dan op 4 i.p.v. 5 cilinders. Storing doet zich af en toe voor. Is soms verholpen door de motor helemaal uit te zetten en korte tijd te wachten. De ene keer helpt dit wel, de andere keer niet. Bij langer wachten, bv een hele dag, is de storing verholpen.
Door garage zijn de O-ringen vervangen. Bleek niet het euvel te zijn.
Mods-edit caps uit titel gehaald = schreeuwen
S60 met brandstofprobleem?
-
- Starter
Lijkt me niet alleen aan de LPG-install. te liggen. Immers op benzine loopt de motor vervolgens op 4 i.p.v. 5 cilinders. Heb het idee dat er zich plotseling een storing voordoet waardoor problemen ontstaan. Normaal gesproken rijdt de auto n.m. zowel op gas als op benzine prima. Stotteren (4 cilinders)op benzine doet de moter pas nadat er automatisch (kennelijk door een probleem) overgeschakeld wordt op benzine.
Ter info nog: vorig jaar is er een nieuw gasklephuis ingekomen. Garage heeft recent nog alles (bobines etc) nagekeken en daar waar nodig (O-ringen / bougies) vervangen.
Ter info nog: vorig jaar is er een nieuw gasklephuis ingekomen. Garage heeft recent nog alles (bobines etc) nagekeken en daar waar nodig (O-ringen / bougies) vervangen.
Ik hoop voor je dat het gasverdeelhuis defect is.
Dat hij op benzine op 4 poten loopt riekt naar te strakke kleppen. Wat is de km-stand?
Kijk hier even, alles over BiFuels: http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=59
Dat hij op benzine op 4 poten loopt riekt naar te strakke kleppen. Wat is de km-stand?
Kijk hier even, alles over BiFuels: http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=59
-
- Starter
In 2009 is er een compleet nieuwe motor ingekomen. Deze heeft nu 74.000 km. gelopen. In 2010 is er een nieuw gasklaphuis geplaatst.
Is het gasklephuis iets anders dan een gasverdeelhuis?
Te strakke kleppen zou eigenlijk niet kunnen, omdat de auto op benzine normaal gesproken prima rijdt. Stotteren ( 4 i.p.v. 5 cilinders) doet zich alleen voor als de motor, waarschijnlijk als gevolg van een storing, overschakeld naar benzine.
Is het gasklephuis iets anders dan een gasverdeelhuis?
Te strakke kleppen zou eigenlijk niet kunnen, omdat de auto op benzine normaal gesproken prima rijdt. Stotteren ( 4 i.p.v. 5 cilinders) doet zich alleen voor als de motor, waarschijnlijk als gevolg van een storing, overschakeld naar benzine.
-
- Starter
Nog een korte aanvulling:
Ik merk dat de motor af en toe stationair niet "lekker loopt". Heeft dan een te hoog toerental of het toerental is onregelmatig. Een paar keer heb ik meegemaakt dat de motor "op hol sloeg". Zonder dat ik zelf gas gaf, liep het toerental steeds verder op.
Dit is echter geen regel. Normaal gesproken loopt de motor prima en is er niets aan de hand.
Ik merk dat de motor af en toe stationair niet "lekker loopt". Heeft dan een te hoog toerental of het toerental is onregelmatig. Een paar keer heb ik meegemaakt dat de motor "op hol sloeg". Zonder dat ik zelf gas gaf, liep het toerental steeds verder op.
Dit is echter geen regel. Normaal gesproken loopt de motor prima en is er niets aan de hand.
Als jij een echte BiFuel hebt, zit er een Necam installatie op en die werkt na de verdamper met een gasverdeelhuis.
Zit onder het inlaatspruitstuk, net achter de radiateur.
De meeste Volvo-dealers (monteurs) weten niet goed wat te doen en "vervangen" dan maar.
Kees heeft er wel verstand van, tegen redelijke prijzen: www.verdampere.nl
Zit onder het inlaatspruitstuk, net achter de radiateur.
De meeste Volvo-dealers (monteurs) weten niet goed wat te doen en "vervangen" dan maar.
Kees heeft er wel verstand van, tegen redelijke prijzen: www.verdampere.nl
-
- Starter
Vandaag nog een paar reacties en adviezen gekregen. Opvallend was dat telkens twee zaken terugkwamen:
-mogelijk wordt ergens valse lucht aangezogen;
-afstelling bougies mogelijk niet helemaal in orde.
Kunnen jullie hier iets mee?
-mogelijk wordt ergens valse lucht aangezogen;
-afstelling bougies mogelijk niet helemaal in orde.
Kunnen jullie hier iets mee?