IMIV Adapter gelukkig nu ook voor V50

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Ahja, inderdaad, even niet aan gedacht dat de 9200 een dubbele microfoon gebruikt... Dan heb je inderdaad een speciale kabel nodig. De mijne heeft een gewone microfoon en daarvoor kan je een gewone audio kabel gebruiken welke echt geen dr*l kost. Vandaar dat het voor mij goedkoper was om die te nemen :)
Bluetooth 1.x gaat trouwens tot 10 meter, zo lang is de V50 nu nét niet, en met bluetooth ontvangst heb ik dan ook totaal geen probeleem, gsm zit bijna altijd gewoon in mijn broekzak en alles werkt perfect...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Niet te geloven,

Zo blij ik ben dat ik dinsdag een '05 V50 het HP audio onder mijn kont heb, zo triest ben ik dat ik mijn prachtige 7" JVC Touch screen autoradio in de V40 moet laten zitten. Heerlijk elke morgen het NOS journaal kijken in de file, usb stick aansluiten, DIVXje of een DVD spelen..

Ronduit bespottelijk dat Volvo dit pas vanaf 2007 als standaard heeft bij HP audio. Ik bedoel, hebben ze in een grot geleefd? rommelen met audio CD'tjes anno 2005???

Je kocht zelfs toen MP3 spelertjes onder de €20,- en een single chip oplossing voor MP3 kost niet meer dan een paar dollar bij productie.

Ik vond vanmiddag als klap op de vuurpijl nog een oude Diamond Rio MP3 speler uit 1992 (8mb!!), Go figure :-P

Zo, nu ik uitgeraasd ben, ik ga dinsdag eens kijken of mijn V50 reeds is uitgerust met een CD-Wisselaar, en dan sparen voor een ritje Schiedam.

Wat een domper zeg... anders word het gewoon een ipodje aansluiten op de Aux in, kan het vrouwtje hem mooi bedienen als we burgerlijk naar Zuid-Frankrijk vertrekken.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Maar je hebt geen AUX-In hoor, dus dat feest gaat ook niet door.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Dan word het ouderwets CD's branden ben ik bang.

Ach, je kan niet alles hebben zeg ik maar....
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Tijd om net als ik een Kenwood KOS A-200 in te bouwen dus ;)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Met alle respect ppFreddy,

Ik ben een audiofiel, (ik maak ook muziek) en je wilt niet weten wat er gebeurd met je geluid als je zo'n modulator aansluit :-)

Eerst wordt je digitale muziek omgezet naar analoog en daarna flink gecomprimeerd om via een FM signaal verzonden te worden.

Daarna wordt het in je radio weer omgezet naar digitaal en gefilterd. Het is een van de redenen waarom ik nooit voor de muziek naar de radio luister ;-)

Wellicht dat de kwaliteit van de FM modulatoren beter geworden is. Ik heb enkele jaren geleden een godsvermogen uitgegeven aan een FM modulator voor in de Volvo 360. Van dat ding was het geluid echt niet om aan te horen. Het laag was overdone, midden klonk schel, en het hoog was weg!

Helaas, het word sparen en een nieuwe klant voor Volvo-Tech.

Ik kan natuurlijk altijd een hoofdtelefoon opzetten.. :-P
Techniman
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2009 - 21:39
Locatie: Breda

Ik ben ook zoekende naar een goede oplossing voor afspelen van muziek vanaf m'n iPod. De GW500 met een wisselaar vind ik geen optie gezien de hoge kosten.

Nu zit ik te twijfelen tussen eerder door ppFreddy beschreven oplossingen in dit topic namelijk: een KOS-A200 (of 210) modulator of de Parrot MKi9200. Beiden lijken mij een redelijk goed alternatief maar welke is nu de beste?

@ppFreddy: zover ik het goed begrijp heb jij beiden ingebouwd. Kun jij aangeven welke van de twee de beste geluidskwaliteit geeft in combinatie met een iPod?
Ben benieuwd...
jpwall
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.12.2009 - 18:27
Contacteer:

Volvo vrienden,

Ik heb een V50 2.4 elite uit 2004. De wagen is uitgerust met een High Performance Audio systeem met enkele CD speler. Deze unit ondersteunt geen MP3's!
Navraag bij mijn dealer levert op dat deze wagen NIET is uit te rusten met een audio upgrade naar een 6 cd wisselaar. Dit zou te maken hebben met de software in deze specifieke release van de wagen. Kan dit kloppen en zijn er alternatieven om toch op goede en comfortabele wijze een ipod te integreren? Bij vooraat dank voor uw reactie?

JP
V50 2,4 Elite
Techniman
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06.05.2009 - 21:39
Locatie: Breda

Hey jpwall,

Ik ben niet bekend met de (on)mogelijkheden van het inbouwen van een wisselaar in deze auto. Ik heb laatst de keuze gemaakt voor een Parrot MKi9200. Deze heeft aansluitingen voor iPod, USB, 3.5mm jack en een ingebouwde SD-kaart lezer in het schermpje. Ik ben tevreden over de prijs/kwaliteitverhouding van deze set. Enige is dat ik de audioweergave van de iPod erg vind tegenvallen.

De sd-kaart echter, levert wel een behoorlijke geluidskwaliteit. Voor ik meen zo'n 250 euro ben je dus klaar. Oke, ik gebruik dus nu de iPod niet maar de functionaliteit met SD is hetzelfde. En aangezien het ding tot ik meen 32 GB kaartjes aankan, heb ik continu een aardige muziekverzamelijk in de auto. M'n iPod gebruik ik nu dus puur buiten de auto.
Over alternatieven voor deze setup kan ik niet meepraten.
'09- ... Volvo V50 Elite 2.0 D
'06-'09 Renault Laguna II Privilege 1.9 DcI
'03-'06 Opel Astra GL 2.0 DI 16V
'01-'03 Volkswagen Polo 1.4 16V
'01-'01 Peugeot 307 XS 1.6 16V
Gebruikersavatar
audio_nl
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 02.01.2011 - 20:21
Locatie: Groningen

Hallo ik ben sinds zaterdag ook eigenaar van een v50 2.0d

Nu wil ik graag mp3 luisteren vanaf usb, kan de hier genoemde parrot deze ook in goede kwaliteit afspelen?
Of werkt dit dan alleen via sd kaart.

Is het zo dat de versterker buiten gebruik is en kan je alles nog gewoon bedienen vanaf het stuur?

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes Marcel

Techniman schreef:Hey jpwall,

Ik ben niet bekend met de (on)mogelijkheden van het inbouwen van een wisselaar in deze auto. Ik heb laatst de keuze gemaakt voor een Parrot MKi9200. Deze heeft aansluitingen voor iPod, USB, 3.5mm jack en een ingebouwde SD-kaart lezer in het schermpje. Ik ben tevreden over de prijs/kwaliteitverhouding van deze set. Enige is dat ik de audioweergave van de iPod erg vind tegenvallen.

De sd-kaart echter, levert wel een behoorlijke geluidskwaliteit. Voor ik meen zo'n 250 euro ben je dus klaar. Oke, ik gebruik dus nu de iPod niet maar de functionaliteit met SD is hetzelfde. En aangezien het ding tot ik meen 32 GB kaartjes aankan, heb ik continu een aardige muziekverzamelijk in de auto. M'n iPod gebruik ik nu dus puur buiten de auto.
Over alternatieven voor deze setup kan ik niet meepraten.
Gait
3rd Gear member
Berichten: 432
Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
Locatie: Zwolle

Je kunt van een parrot 9200 afspelen via USB. Ik hoor geen verschil in kwaliteit tussen USB en SD, maar ik ben geen audiofiel. Hij gebruikt voor het afspelen de versterker van de parrot, dus niet die van je autoradio. Bediening vanaf het stuur werkt alleen op de autoradio, niet voor de parrot.

Je eerste bericht zie ik, tip: wij zijn dol op foto's!
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Gebruikersavatar
audio_nl
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 02.01.2011 - 20:21
Locatie: Groningen

Hoi Gert.

Ben nogal een audiofiel, maar ben niet van plan 1000 euro te gaan investeren voor mp3.
Ik heb wel een foto maar weet niet hoe ik die moet uploaden.


Groeten Marcel
Volvo v50 2.0d momentum high performance mystic silver my05 17"; Sculptor Pilot Pro Xenon 6000k
Vw Lupo 1.4 16v open air alles zwart in de lak my00 15"; schmidt Modern line Kamei grille in kleur Remus sportuitlaat midden
Suzuki Gsxr 1000 k5 Full Delcevic titanium exhaust, K&N, Titax
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”