Zoektocht naar 960 automaat

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
martijn1989
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.12.2010 - 19:52

Hallo allen,

Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een 960 automaat met lederen bekleding.

Ik ben er al achter dat een model van 95 en later een verbeterde achteras heeft.

Mijn vraag is alleen nog; wat is het verschil tussen een 2.5 en een 3.0 motor, is er een verschil in degelijkheid, welke bevelen jullie aan?
Het gaat me niet alleen maar om de pk's.

Mijn S70 heeft er 140 en dan kom je ook echt wel mee met het verkeer.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

De 2.5 en 3 liter motoren zijn, afgezien van het vermogen, behoorlijk identiek aan elkaar.

Bij de vroege versies van de 3.0 (toen bestond er nog geen 2.5) wilden er wel eens haarscheurtjes in het blok komen en was er een wat grotere kans op een defecte koppakking. Volgens mij kwam dat doordat de koeling bij de achterste cylinders niet zo effectief was.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Voor aankooptips voor een Volvo uit de 900 serie, kijk eens op mijn web-log.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

Zorg voor een auto die goed is onderhouden.
Maat van me kocht 1 zonder al te veel historie en reed met 200km/u zijn 3.0 blok aan gort omdat er achteraf gezien veel te dikke olie in zat. Te hoge druk in klepstoters, kleppen niet meer dicht, en dus krom, en zelfs de kop een tikje krom (door de hitte?)
Is al 6 maanden aan het knutselen maar loopt telkens tegen een ander probleem aan...
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Lachen ! "ZEER COMPLETE AUTO IN CONCOURSSTAAT!" voor een weggeef prijs.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

volvorider schreef:Lachen ! "ZEER COMPLETE AUTO IN CONCOURSSTAAT!" voor een weggeef prijs.
Ze moeten dit soort motoriseringen wel bijna weggeven, ze raken ze aan de straatstenen nog niet kwijt. Deze catagorie benzineslurpers is een echte kopersmarkt. Ervan profiteren en genieten maar zou ik zeggen!
martijn1989
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.12.2010 - 19:52

Alleen jammer dat die paars is. Bedankt voor de tips.
broker
3rd Gear member
Berichten: 269
Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29

Ik kan Volvo-rider's woorden helemaal onderschrijven. Laat je niets wijsmaken, een goede 960 of s/v90 in concoursstaat krijg je niet voor dat geld. En de kenners geven voor een echt goede auto grif meer geld. Omdat de meeste zoetjesaan werkhokken geworden zijn. Veel mensen denken voor relatief weinig geld een grote luxe auto te kopen, maar het onderhoud is een andere zaak. Het is een grote luxe auto en goed onderhoud is niet goedkoop. En dan wordt daar structureel op bezuinigd zodat er na een paar jaar een auto met veel achterstallig technisch onderhoud staat.
En ik weet waarover ik praat. Ik rijd al sinds 2002 in een s90 met 3.0 en automaat. Goed en gedegen onderhoud kost het nodige. Wat je ervoor terug krijgt: een fantastisch rijdende en betrouwbare Volvo waar je ook na 1000 km achter elkaar nog fit uitstapt.
Naast de tips van Paul ( volvo-rider) vind je ook de nodige tips op de site van de volvo 700 vereniging: www.volvo700vereniging.nl

Succes met je zoektocht.
bodejodel
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 21.03.2007 - 11:09

martijn1989 schreef:Hallo allen,
Ik ben er al achter dat een model van 95 en later een verbeterde achteras heeft.
Deze achteras rijdt beter (zelf geen ervaring mee) maar hij heeft wel héél veel rubbertjes en stangetjes die verslijten. Dan krijg je gerammel en geknak in je ophanging. Het vervangen van al deze rubbers schijnt een kostbare en tijdrovende operatie te zijn.
martijn1989 schreef: Mijn vraag is alleen nog; wat is het verschil tussen een 2.5 en een 3.0 motor, is er een verschil in degelijkheid, welke bevelen jullie aan?
Ik heb me laten vertellen dat de 2.5 niet wezenlijk trager is. Het is verder het zelfde blok. Je zult er qua vermogen niks mee te kort komen als je de 140Pk van je huidige auto nu ook voldoende vindt.
Ik heb een 3.0 uit 1992 en die heeft echt ruim voldoende vermogen. Bij normaal rijden komt de toerenteller bij mij niet boven de 3000 rpm en dan nog rij je vlot weg.
Jeroen
1992 965 Prestige. 270.000 km and counting!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”