Hallo allemaal
Hoor van diverse V70 2.4T 's (rond 2000-2001) dat de gasklep niet jofel is. Er schijnt ook een gemodifieerd model te zijn
1) Hoe groot is kans dat de oude klep de mist in gaat ?
2) Wat kost vervangen ?
3) Hoe herken ik een gemodificeerd exemplaar ?
Grt Jak
Hoe herken ik de on-gemodificeerde gasklep?
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Las ik ergens witte stikker = oud en gele stikker = nieuw ?
Grt Jak
Grt Jak
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Klopt, maar die is niet gemodificeerd, maar gewoon nieuwer. Zelfde techniek dus.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
- Locatie: zwolle
kan jou orgen het antwoord geven
ook ik had na een leuke tijd rijden dat er niets aan de hand was inhouden en bokkerig rijden van de auto
fouten laten uitlezen en dat gaf aan gasklep sensor defect /onderbroken
gasklep er onder weg gehaald en naat ac tronics verstuurd
vandaag berict dat ie klaar is , standaart revisie , dus ipv koolstofbanen zit er nu een hall sensor in
morgen monteren zaterdag even de software herladen enhopelijk rijdt ie weer als van ouds
er zat trouwens een gele stikker op envolgens de historie van de auto is ie al in 2001 vervangen ????
ook ik had na een leuke tijd rijden dat er niets aan de hand was inhouden en bokkerig rijden van de auto
fouten laten uitlezen en dat gaf aan gasklep sensor defect /onderbroken
gasklep er onder weg gehaald en naat ac tronics verstuurd
vandaag berict dat ie klaar is , standaart revisie , dus ipv koolstofbanen zit er nu een hall sensor in
morgen monteren zaterdag even de software herladen enhopelijk rijdt ie weer als van ouds
er zat trouwens een gele stikker op envolgens de historie van de auto is ie al in 2001 vervangen ????
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Ok geef even door of het beter is, en wat het kost...umpie schreef:kan jou orgen het antwoord geven
ook ik had na een leuke tijd rijden dat er niets aan de hand was inhouden en bokkerig rijden van de auto
fouten laten uitlezen en dat gaf aan gasklep sensor defect /onderbroken
gasklep er onder weg gehaald en naat ac tronics verstuurd
vandaag berict dat ie klaar is , standaart revisie , dus ipv koolstofbanen zit er nu een hall sensor in
morgen monteren zaterdag even de software herladen enhopelijk rijdt ie weer als van ouds
er zat trouwens een gele stikker op envolgens de historie van de auto is ie al in 2001 vervangen ????
Groet, Jak
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 12.07.2009 - 16:35
voor een 2.4t uit genoemd bouwjaar kan ook een Bosch gasklep gemonteerd zitten. Bij de Bosch zijn volgens mij de bekende problemen niet aanwzig. (falende sleepcontacen) Ze zijn niet uitwisselbaar.
links op deze foto zie je de Bosch en rechts de Magneti Marelli;
http://www.volvot5.co.uk/forums/showpos ... ostcount=6
links op deze foto zie je de Bosch en rechts de Magneti Marelli;
http://www.volvot5.co.uk/forums/showpos ... ostcount=6
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
- Locatie: zwolle
nou heb hem er op zitten
de gemodificeerde van ac tronics herken je aan een sticker van ac tronics
plaatsen fluitje van cent ben er een half uurtje mee aan de slag geweest
ook meteen even het banjoboutje van de turbo aansluitng doorgeprikt deze zat potdicht
kosten 225 euro bij ac tronics incl het terug zenden van de gasklep
software opnieuw laden bij de dealer (valt bij mij onder garantie ivm 3 maand geleden compleet nieuw software pakket laten plaatsen)
auto rijd tot nu toe weer als een zonnetje
de gemodificeerde van ac tronics herken je aan een sticker van ac tronics
plaatsen fluitje van cent ben er een half uurtje mee aan de slag geweest
ook meteen even het banjoboutje van de turbo aansluitng doorgeprikt deze zat potdicht
kosten 225 euro bij ac tronics incl het terug zenden van de gasklep
software opnieuw laden bij de dealer (valt bij mij onder garantie ivm 3 maand geleden compleet nieuw software pakket laten plaatsen)
auto rijd tot nu toe weer als een zonnetje
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
buikijn schreef:voor een 2.4t uit genoemd bouwjaar kan ook een Bosch gasklep gemonteerd zitten. Bij de Bosch zijn volgens mij de bekende problemen niet aanwzig. (falende sleepcontacen) Ze zijn niet uitwisselbaar.
links op deze foto zie je de Bosch en rechts de Magneti Marelli;
http://www.volvot5.co.uk/forums/showpos ... ostcount=6
Hoi
Ok, lees ik goed dat er 3 types zijn ?
1 de falende (type ?)
2 de Bosch (is ok)
3 de Magneti (is ok ?)
Weet je toevallig welke types/bouwjaren met welke types zijn uitgerust ? Of hoe ik dat kan achterhalen ?
Groet, Jak
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Geweldig ! Er wordt in een bericht ook Bosch genoemd, heb je dr ook zo een ?umpie schreef:nou heb hem er op zitten
de gemodificeerde van ac tronics herken je aan een sticker van ac tronics
plaatsen fluitje van cent ben er een half uurtje mee aan de slag geweest
ook meteen even het banjoboutje van de turbo aansluitng doorgeprikt deze zat potdicht
kosten 225 euro bij ac tronics incl het terug zenden van de gasklep
software opnieuw laden bij de dealer (valt bij mij onder garantie ivm 3 maand geleden compleet nieuw software pakket laten plaatsen)
auto rijd tot nu toe weer als een zonnetje
Banjoboutje zegt me nog niks ..(:
Bedankt voor de feedback.
Jak
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
- Locatie: zwolle
bosch en magneti marrelli zijn niet uit te wisselen
bosch is in 2002 gekomen
de mm met witte stikker is falende type alhoewel mijn oude al voorzien was van gele heeft ie het toch na ruim 240.000km begeven
is nu gemodificeerd dmv de koolbaantje te vervangen door een halsensor
de banjo bout zit ook onder aan het inlaatspruitstuk als je voor de auto staat links vlak bij de dynamo
een prut werk om los te halen maar is te doen
bosch is in 2002 gekomen
de mm met witte stikker is falende type alhoewel mijn oude al voorzien was van gele heeft ie het toch na ruim 240.000km begeven
is nu gemodificeerd dmv de koolbaantje te vervangen door een halsensor
de banjo bout zit ook onder aan het inlaatspruitstuk als je voor de auto staat links vlak bij de dynamo
een prut werk om los te halen maar is te doen
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 12.07.2009 - 16:35
Dat banjoboutje, moet je even uitleggen waar deze zit.
er zijn 2 soorten;
-Magneti Marelli
-bosch
Bosch zie je niet vaak.
de magneti marelli's worden gereviseerd door een bedrijf in Almelo ac tronics, waar de meningen over verdeeld zijn. Voor zover ik weet gebruiken ze ook nog gewoon sleepcontactjes ipv een contactloos hoekmeetsysteem.
ze pretenderen dat ze andere ETM's hebben aangepast, maar bij de volvo etm staat dit niet vermeld. Bij mijn weten gebruiken ze geen hal-sensor.
Die banjo sluiting zit in verbinding met de carterventilatie. Als deze verstopt zit, zou ik het verdere traject (oil-trap etc) ook nakijken. Het spruitstuk moet er dan wel af.
er zijn 2 soorten;
-Magneti Marelli
-bosch
Bosch zie je niet vaak.
de magneti marelli's worden gereviseerd door een bedrijf in Almelo ac tronics, waar de meningen over verdeeld zijn. Voor zover ik weet gebruiken ze ook nog gewoon sleepcontactjes ipv een contactloos hoekmeetsysteem.
ze pretenderen dat ze andere ETM's hebben aangepast, maar bij de volvo etm staat dit niet vermeld. Bij mijn weten gebruiken ze geen hal-sensor.
Die banjo sluiting zit in verbinding met de carterventilatie. Als deze verstopt zit, zou ik het verdere traject (oil-trap etc) ook nakijken. Het spruitstuk moet er dan wel af.
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
buikijn schreef:Dat banjoboutje, moet je even uitleggen waar deze zit.
er zijn 2 soorten;
-Magneti Marelli
-bosch
Bosch zie je niet vaak.
de magneti marelli's worden gereviseerd door een bedrijf in Almelo ac tronics, waar de meningen over verdeeld zijn. Voor zover ik weet gebruiken ze ook nog gewoon sleepcontactjes ipv een contactloos hoekmeetsysteem.
ze pretenderen dat ze andere ETM's hebben aangepast, maar bij de volvo etm staat dit niet vermeld. Bij mijn weten gebruiken ze geen hal-sensor.
Die banjo sluiting zit in verbinding met de carterventilatie. Als deze verstopt zit, zou ik het verdere traject (oil-trap etc) ook nakijken. Het spruitstuk moet er dan wel af.
Hallo
Ruw samengevat
een 24T 2001 heeft een Magneti. Als die niet is gereviseerd (gele stikker of revisie door ACTronics), is de kans groot dat ie rond de 2+ton aan de beurt is.
Vraag: als de meningen verdeeld zijn, zijn er dan nog zekerder opties ? Of is een 24T gedoemd te falen ?
Groet, Jak
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 12.07.2009 - 16:35
opnieuw het origineel (laten) plaatsen heeft voor velen de voorkeur boven de actronics. Een 'foute' gasklep (magneti, witte sticker) hoeft niet per definitie kapot te gaan. het kan sowieso geen kwaad de laatste software te laten laden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
- Locatie: zwolle
buikijn schreef:Dat banjoboutje, moet je even uitleggen waar deze zit.
er zijn 2 soorten;
-Magneti Marelli
-bosch
Bosch zie je niet vaak.
de magneti marelli's worden gereviseerd door een bedrijf in Almelo ac tronics, waar de meningen over verdeeld zijn. Voor zover ik weet gebruiken ze ook nog gewoon sleepcontactjes ipv een contactloos hoekmeetsysteem.
ze pretenderen dat ze andere ETM's hebben aangepast, maar bij de volvo etm staat dit niet vermeld. Bij mijn weten gebruiken ze geen hal-sensor.
Die banjo sluiting zit in verbinding met de carterventilatie. Als deze verstopt zit, zou ik het verdere traject (oil-trap etc) ook nakijken. Het spruitstuk moet er dan wel af.
banjo boutje zit aan de onderkant van het spruitstuk.
als je de etm eraf hebt gehaald kun je er redelijk bij komen.
je ziet hemzitten als je voor de auto staat en tussen de dynamo en het spruitstuk kijkt , zie je hem zitten.
je moet er van onder af bij om hem los te halen .
wbt sleepcontacten... ik heb die mensen van act aan de telefoon gehad ( je kan namelijk niet als particulier daar wat laten repareren alleen via garage) en die vertelden dat er een hal sensor ipv koolstofbaan geplaatst word.
voor mij was de prijs de doorslag om hem te laten herstellen ipv vervangen door een nieuwe etm 225 tov +/- 700 euro ( excl montage en software herladen)
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
- Locatie: zwolle
hoeft er niet af de verstopping zit alleen in het gedeelte van de banj oog waar het dunne slangetje aan zit een 2 mm boordje er doorheen halen en de verstopping is opgeheven
had de rest van de slang wel vervangen want was zo bikkelhard dat ie scheurde met loshalen
had de rest van de slang wel vervangen want was zo bikkelhard dat ie scheurde met loshalen
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!