probleem turbo 940 polar 2.3 lpt
- klaver
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 21:32
- Locatie: Roermond
:shock: bij de 940 heb ik geconstateerd dat de koelvloeistof leiding van de turbo (lpt) naar de radiateur bij de vorige eigenaar is losgekoppeld en afgeknepen. Heeft iemand enig idee waarom dit gedaan is.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21416
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Geen idee. En ik vind het ook onverantwoord. Blijkbaar wordt de turbo gekoeld door het koelwater en dat is nu weg.
Heel snel weer monteren, lijkt mij.
Heel snel weer monteren, lijkt mij.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- klaver
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 21:32
- Locatie: Roermond
Ik zal hem weer monteren en dan maar kijken hoe het gaat.Msuidgeest schreef:Geen idee. En ik vind het ook onverantwoord. Blijkbaar wordt de turbo gekoeld door het koelwater en dat is nu weg.
Heel snel weer monteren, lijkt mij.
bedankt voor de reactie.
Groet Ronald
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wellicht lekt de turbo olie in de koelvloeistof en heeft hij zo het probleem willen verdoezelen. Lijkt me niet goed. Rookt de auto als je hem lange tijd stationair laat draaien? Dan is de kans groot dat de turbo stuk is. Loopt de auto wel goed?
Zowel de mitsubishi als de Garret turbo's zijn water gekoeld.
Zowel de mitsubishi als de Garret turbo's zijn water gekoeld.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waar slaat dit nu weer op? Deze turbo's zijn zowel water als olie gekoeld. Er is geen turbo die niet olie gekoeld is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Groot voordeel van watergekoeld is dat je nog een secundaire waterpomp kunt monteren, die aanslaat nadat je motor is afgezet. Werkt goed voor de levensduur van de turbo. Waterkoeling heb je in my opinion niet nodig tijdens normaal rijden. Want de lagers worden inderdaad zoals Ed vermeldt door olie gekoeld.
- klaver
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 21:32
- Locatie: Roermond
Morgen (vrijdag) ga ik testen. Mogelijk is de koelvloeistofleiding ooit vergeten aan te sluiten. Auto presteert verder normaal geen rook en nauwelijks olieverbruik. tellerstand momenteel 289.000 km. Daar ik nauwelijks olie verbruik verwacht ik dat de turbo redelijk koeling heeft gekregen. (ik ben geen racer)
Bedankt voor de reacties
Ronald
Bedankt voor de reacties
Ronald
- klaver
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 21:32
- Locatie: Roermond
Alles gemonteerd en getest. Geen lekkages te bekennen. Tot zover probleem naar alle waarschijnlijkheid opgelost, Een vorige keer waarschijnlijk gwoon vergeten aan te sluiten. Bedankt voor alle reacties.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Pfff. De groeten
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/