geen TMC kanalen op RTI.

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
gray
2nd Gear member

en gelijk heb je, in vlaanderen is er maar 1 zender die gratis tmc-berichten uitstuurd (radio2) en toch blijkt de RTI telkens op gelijk welke random zender te syncen met of zonder berichten maakt blijkbaar niets uit.
corne
2nd Gear member

Mario63 schreef:Oke, maar heeft jouw TMC het in Belgie wel gedaan?
Ik ben vorige week naar plopsaland in de Panne geweest.
Maar TMC gaf netjes aan dat er een ongeluk was op de weg waar ik reed.
Ik weer niet op welke zender dat hij stond.
V50 Summum 2.4i 170pk Geartronic 2006
Honda civic 1.4i 1999
suzuki alto 1990 900cc
V70 classic
3rd Gear member

Ik had met een 2008 auto overal waar ik was verkeers info.
Ik praat dan over belgie frankrijk italie zwitserland en duitsland.
Maar net als in NL klopt de info meestal niet.
Maar dat ligt niet aan de RTI natuurlijk.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
pina
1st Gear member

Als ik bij zender kijk op mijn RTI-systeem, dan vindt hij 5 of 6 zenders, waaronder Radio 2, Klara. Ik kies dan Klara, maar krijg niks binnen :( (belgie trouwens).

edit: daarnet nog eens gekeken in de wagen, en bij zenders zoeken stond plots Radio 2 Vlaams Brabant. Die geselecteerd en plots zag ik de pijltjes staan. Daarna wagen en navigatie afgezet, dan terug op, en het stond nog steeds geselecteerd op radio 2 vlaams brabant.

En volgens mij ligt daar het probleem: ik werk in vlaams brabant, waardoor hij radio 2 vlaams brabant kies. Maar eens ik in pakweg west-vlaanderen ben, zal hij die frequentie van radio 2 vlaams brabant kwijt zijn en schakelt hij wss over naar iets anders, zoals klara, waar klaarblijkelijk niks wordt uitgezonden.

Zou dat niet het probleem zijn? Ik herinner mij vroeger nog dat dat met gewone radiozenderfrequenties ook een probleem was: je vertrekt aan de kust met studio brussel en wanneer je in brussel bent, is die frequentie van studio brussel gewijzigd, waardoor je handmatig de frequentie moest wijzigen...
gray
2nd Gear member

Zoals in de vorige berichten ook staat, radio 2 is in vlaanderen (nog?) de enige zender waar gratis tmc berichten worden uitgezonden. Maar daar houd de rti geen rekening mee :(
gray
2nd Gear member

Momenteel is men Volvo binnen voor de GPS update die dit probleem zou moeten verhelpen. Ben benieuwd!
gray
2nd Gear member

Helaas de update heeft het probleem niet verholpen... Ik vraag mij af waarom Volvo er niet in slaagt dit probleem op te lossen. Er zijn slechts 3 zenders in Belgie, In Vlaanderen slechts 1 (radio2) hoe moeilijk kan het zijn om enkel te syncen op die 3 zenders in Belgie?
http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zend ... 8a90u474t1
VdR
Starter

Ik rijd nu vier jaar met een XC70 en heb hetzelfde probleem met het RTI systeem als hier beschreven.

Even voor de duidelijkheid het probleem zoals ik het zie. Ik woon in Walonie en werk in Vlaanderen. Wanneer ik in de buurt van huis ben neemt het RTI systeem de zender Premiere (Wallonie) als TMC zender. Helaas geeft die zender geen verkeersinformatie voor Vlaanderen of Brussels. Als ik dan naar het werk rijd heb ik dus geen verkeersinfo op de route. De zender Premiere is sterk genoeg om me de hele weg te volgen. Pech dus. In Vlaanderen kan ik handmatig een andere TMC zender kiezen. Radio 2 (Vlaanderen) werkt daar prima als TMC zender. Dit instellen is echter omslachtig en altijd te laat.

Ik had voorheen een BMW en daarvoor een Audi en had op dezelfde route dit probleem niet. Blijkbaar hebben die merken het probleem ondervangen. Ik neem aan dat die TMC informatie van meerdere zenders combineren.

Nu ben ik toe aan een nieuwe auto. Ik wil best graag weer een XC70. Het Sensys systeem lijkt veel verbeterd ten opzichte van RTI. Maar! Het probleem van de 'verkeerde TMC zender' is niet opgelost. Erger nog, ik heb op het nieuwe systeem geen mogelijkheid gevonden om de TMC zender handmatig in te stellen. Als dat zo is zal ik dus nooit bruikbare verkeerinformatie hebben tussen thuis en werk.

Vergis ik mij? Is het met het nieuwe systeem wel mogelijk de TMC zender handmatig in te stellen?

Ik heb dit aan de dealer voorgelegd, maar die vinden het maar raar dat we voor 1700 euro ook echt verwachten dat de TMC werkt.

Toch maar een BMW dan?
dvleeuwen
Starter
Contacteer:

gray schreef:Ik heb ook problemen met men TMC.
Ik had graag gehad dat die steeds op radio 2 bleef staan.
Maar als ik bij instellingen de RTI laat zoeken op TMC zenders lukt het me niet om een zender te selecteren.

Of is het niet mogelijk om een specifieke tmc-zendet in te stellen?
is dit inmiddels opgelost? en zo ja hoe? ik heb het zelfde probleem.
Dey
1st Gear member

Voor mijn zomervakantie is er een update voor de TMC functie op mijn auto gezet ..... en het werkt als een zonnetje!!! Ik krijg sindsdien volledig automatisch en altijd de verkeersinformatie binnen.

Nadeel is dat de Franse flitspalen verwijderd zijn en dat heeft me van de zomer 3x een mooie flits opgeleverd. Gelukkig worden deze bekeuringen nog steeds niet doorgestuurd naar Nederland.
V50 1.6D start/stop sport 2010 | RTI | Sportstuur
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”