ruitenwisser arm demonteren

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
NLMOU
2nd Gear member

Mijn rechter ruitenwisser doet het niet meer. Ik denk dat de as waar hij mee vast zit los is gegaan, of dat de bevestiging arm-as uitgesleten is. Als mijn ruitenwisser aan gaat zie je hem een heel klein beetje bewegen, maar dan bedenkt hij dat ie beter op zijn plek kan bijven zitten....
Weet iemand hoe je de ruitenwisser los kan maken om een te kijken wat er aan de hand is? En is het vervolgens een kwestie van vastdraaien, of moet ik een nieuwe arm halen?
locus
3rd Gear member

Denk dat het vrij simpel op te lossen is. Heb je hier http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... itenwisser al gekeken?
NLMOU
2nd Gear member

Ja, daar al gekeken. Vandaar dat het volgens mij oko niet zo moeilijk kan zijn. Maar ik mijn wisser zit onder een dop en die krijg ik niet los. Weet niet of ik gewoon moet trekken of dat er een speciale manier is. Iemand toevallig foto?
locus
3rd Gear member

hmm de link werkte dus wel...

Die dop waar je het over hebt kun je er gewoon afwippen met een ´platte´ schroevendraaier. Ik meen dat er zelfs een uitspaing in het kunststof voor is. Heb je dop eraf dan zie je de moer zitten. Die zou je kunnen aandraaien (als daar je probleem zit).
NLMOU
2nd Gear member

ok, thanx. Ga ik proberen....
Vrees dat ik mijn ruitenwissen weer nodig ga hebben heel binnenkort.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”