Best even voorstellen. Ik kom uit België en rij nu al een jaar rond met een tweedehands V50 1.6D bj 2007. Zeer leuke auto, ben er zeer tevreden van.
Ik had een tijdje last van een piepend geluid bij het rijden over hobbelige en beschadigde wegen (zo hebben we er hier veel

Echter heb ik nu last van een ander soort piepend geluid, die veel constanter is, maar niet altijd aanwezig. Zo kan ik weken rondrijden zonder het te horen, waarna ik het elke dag hoor. Ik heb er al een hele tijd (+6 maanden) last van, maar natuurlijk nooit wanneer ik naar de dealer ging op onderhoud of voor andere zaken. Zo is het me gelukt om op autovakantie te gaan voor twee weken naar Zuid-Frankrijk zonder het ook maar één keer te horen. De laatste dagen is het echter erg.
Feitjes:
- Het komt van achteraan in de wagen, aan de binnenkant
- Het is een gepiep die lijkt te ontstaan door iets wat trilt, een moer of schroef die niet goed vastzit of een rollement die moet gesmeerd worden
- Wanneer het voorvalt dan hoor ik het sowieso vanaf 1800 toeren tot aan 2000 toeren, en dat valt veel voor op een baan waar je 70 mag en constant achter iemand rijdt die niet harder dan 60 kan (4de versnelling).
- Toevallig zat ik nog in de wagen toen mijn vriendin de achterdeur aan de passagierszijde dichtdeed. Wanneer de deur dicht"sloeg" hoorde ik ook kort het geluid
Ik heb al gekeken bij het reservewiel, maar die zit goed vast en de losse dingen die er rond liggen (fluojasjes, gevarendriehoek, etc.) zijn ook de oorzaak niet.
Iemand al een gelijkaardig probleem gehad en het kunnen oplossen? Het is zo'n irritant geluid dat ik al overwogen heb om het interieur op de één of andere manier los te maken en terug vast te zetten om zo de oorzaak te kunnen vinden. Probleem is dat ik niet weet hoe en schrik heb om iets te beschadigen :?