Wij zijn op zoek naar een V70, liefst een automaat. Nu is ons oog op deze auto gevallen http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... -line.html
Wat zijn de zwakke punten van deze auto, dus waar moeten we op letten?
Alvast bedankt voor jullie advies.
Aankoopadvies V70 2.3 T5 automaat
- Rippie V70
- 5th Gear member
Zo op het eerste gezicht:
1 : auto is geimporteerd. Niet erg, maar wel een aandachtspunt betreffende de historie.
2 : Ik zie dat volgens mij de letters op de achterzijde niet op de originele plek zitten, en te ver uit elkaar staan. Wees alert op ex-schade
APK is verlopen.
Als je zekerder wil zijn, laat m dan keuren bij de ANWB, dealer of DEKRA.
Gebruik de zoekfunctie op dit forum voor de specifieke T5 problemen/aandachtspunten.
zowiezo checken : draagarmen, ETM, automaat, handremschoenen, airco.
1 : auto is geimporteerd. Niet erg, maar wel een aandachtspunt betreffende de historie.
2 : Ik zie dat volgens mij de letters op de achterzijde niet op de originele plek zitten, en te ver uit elkaar staan. Wees alert op ex-schade
APK is verlopen.
Als je zekerder wil zijn, laat m dan keuren bij de ANWB, dealer of DEKRA.
Gebruik de zoekfunctie op dit forum voor de specifieke T5 problemen/aandachtspunten.
zowiezo checken : draagarmen, ETM, automaat, handremschoenen, airco.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
@ Rippie V70, volledig eens.
Ten aanzien van punt 2: Volgens mij horen de letters linksonder van de achterklep en de typeaanduiding rechtsonder.
Nu zijn er hier, onder ons, ook mensen geweest die dat eigenhandig hebben gewijzigd. Is dit mogelijk een ex-auto van een forummer?
Ten aanzien van punt 2: Volgens mij horen de letters linksonder van de achterklep en de typeaanduiding rechtsonder.
Nu zijn er hier, onder ons, ook mensen geweest die dat eigenhandig hebben gewijzigd. Is dit mogelijk een ex-auto van een forummer?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- elvis69
- 2nd Gear member
Letters zijn eenvoudig te verwijderen/verplaatsen, dit hoeft niet te duiden op schade oid. Overigens spreekt de auto mij niet aan, ben ik de enige hierin?
v70 d5 '02
niets doen is heel moeilijk: je weet nooit wanneer je klaar bent.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Gebaseerd op wat? Het is een erg fraaie wagen met de juiste opties. Kleurstelling is mooi maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zolang de onderhoudshistorie klopt (wordt een uurtje met het buitenland bellen) en de aankoopkeuring goed is zie ik het probleem niet.elvis69 schreef:Letters zijn eenvoudig te verwijderen/verplaatsen, dit hoeft niet te duiden op schade oid. Overigens spreekt de auto mij niet aan, ben ik de enige hierin?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- elvis69
- 2nd Gear member
Joh,..geen idee waarom, te glad? kan t niet uitleggen, word niet blij van deze auto. zoiets.Wolfs XC schreef:Gebaseerd op wat? Het is een erg fraaie wagen met de juiste opties. Kleurstelling is mooi maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zolang de onderhoudshistorie klopt (wordt een uurtje met het buitenland bellen) en de aankoopkeuring goed is zie ik het probleem niet.elvis69 schreef:Letters zijn eenvoudig te verwijderen/verplaatsen, dit hoeft niet te duiden op schade oid. Overigens spreekt de auto mij niet aan, ben ik de enige hierin?
v70 d5 '02
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Het is een import en dus vraagt dat enige extra aandacht ten aanzien van de onderhoudshistorie. Zoals RippieV70 al heeft gesteld: handel zoals hij heeft vermeld.
Dat rijmt.
Dat rijmt.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
En gelukkig mag dat ook, want je hebt met smaak te maken. En die kan voor iedereen anders zijn.elvis69 schreef:Joh,..geen idee waarom, te glad? kan t niet uitleggen, word niet blij van deze auto. zoiets.Wolfs XC schreef:Gebaseerd op wat? Het is een erg fraaie wagen met de juiste opties. Kleurstelling is mooi maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zolang de onderhoudshistorie klopt (wordt een uurtje met het buitenland bellen) en de aankoopkeuring goed is zie ik het probleem niet.elvis69 schreef:Letters zijn eenvoudig te verwijderen/verplaatsen, dit hoeft niet te duiden op schade oid. Overigens spreekt de auto mij niet aan, ben ik de enige hierin?
Persoonlijk vind ik het een nette auto, niet speciaal (maar dat is mijn eigen auto ook niet). Ik denk dat je er erg veel plezier van kunt hebben.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 1st Gear member
waarom een automaat?
vond het een verschrikking de automaat in m'n V70N t5 :-x
de handbak reed super
vond het een verschrikking de automaat in m'n V70N t5 :-x
de handbak reed super
-
- Starter
Bedankt voor de tips. We willen zaterdag gaan kijken en als ie bevalt zullen we hem even laten keuren. De auto komt uit Duitsland en de onderhoudshistorie zit erbij. Dat kunnen we dus gelijk bekijken.
Waar moeten we op letten bij de automaat? Niet soepel schakelen? Komt het vaak voor dat de bak een revisie nodig heeft?
@Huub: wij vinden een automaat relaxed. De vorige had een handbak, nu tijd voor wat anders. Wat waren jou slechte ervaringen met de automaat?
Waar moeten we op letten bij de automaat? Niet soepel schakelen? Komt het vaak voor dat de bak een revisie nodig heeft?
@Huub: wij vinden een automaat relaxed. De vorige had een handbak, nu tijd voor wat anders. Wat waren jou slechte ervaringen met de automaat?
-
- 2nd Gear member
De automaat is erg nerveus. Ik ga er vanuit dat ik dezlefde bak heb... Een klein beetje gas en hij schakelt al terug en dat is in principe niet waarvoor je automaat koopt. Dit betekend in de praktijk dat je als je rustig wilt rijden je gaspedaal bedient in de 1e 20% zeg maar.
Ik ben er nu aan gewend en vind het daarom juist wel bij de t5 passen, maar ik moet daar wel bij eggen dat ik nog nooit met de handbak heb gereden...
De autoheeft ook de nieuwe heldere achterlichten met ledjes in e zijkant. Het lijkt mij dus dat iemand de achterkant het nieuwere achteaanzicht wilde geven...
Ik ben er nu aan gewend en vind het daarom juist wel bij de t5 passen, maar ik moet daar wel bij eggen dat ik nog nooit met de handbak heb gereden...
De autoheeft ook de nieuwe heldere achterlichten met ledjes in e zijkant. Het lijkt mij dus dat iemand de achterkant het nieuwere achteaanzicht wilde geven...
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
- Edwin
- 5th Gear member
Mooie auto, mooie opties! Als het onderhoud klopt en er is geen (slecht herstelde) schade lijkt het mij een goede deal. Zie dat de dolby stereo erin zit, zit er ook een subwoofer in?
Wij hebben ook sinds februari dit jaar een T5 automaat (geen geartronic) en bevalt super relaxed! Ik vind hem juist helemaal niet nerveus, dit i.t.t. de geartronic die dus wèl heel snel en zenuwachtig op en neer schakelt, tenminste in die waarin ik gereden heb. Het adaptieve "leervermogen" werkt heel goed vind ik. Bij rustige rijstijl kun je heel goed op koppel accelereren zonder dat ie terugschakelt, en ben je aan het planken dan schakelt ie veel sneller terug en op, precies zoals bij de rijstijl past!
Wij hebben ook een 855 T5 gehad met handbak maar moet zeggen dat deze beter bevalt qua rijden. Het niet meer hoeven schakelen is een verademing! Zeker in files en stadsverkeer met veel stoplichten en rem- en optrek werk.
Als ik weer eens een schakelbak rijdt denk ik echt wat een primitief gedoe dat toch eigenlijk is! Waarom zou jezelf iets gaan doen wat de auto zelf 10x beter kan?!
Wel even op letten of de automaat soepel en nagenoeg gevoelloos schakelt. Bij koude motor/bak gaat het iets minder verfijnd maar na 5 minuten rijden moet het gaan "als op een vliegend tapijtje"
Het "gevaar" van deze motor/bak combinatie vind ik wel dat je absoluut jiet in de gaten hebt hoe snel je te hard rijdt! Je hoort bijna niets en je voelt bijna niets! Dit is voor ons tevens het ultieme relaxt rijden gevoel!
Dingen die bij onze auto zijn vervangen zijn als gevolg van (te) vroegtijdig stukgaan en dus niet vanwege slijtage zijn:
- ETM
- condensor
- rembekrachtiger
- handremschoenen
- sirene alarm
- dashboardkastje hersteld
- voorwielnaaf vervangen
- motorkoelventilator vervangen
- stabilisatorstangen
Ik weet niet of dit toevalligheden waren of bekende kwaaltjes.
Verder hebben wij bij aankoop nieuwe distributie en schijven en blokken rondom erop gekregen.
Wellicht heb je wat aan deze info? Ik zou i.i.g. de diatributie goed controleren.
Veel plezier en succes met de keuze.
Gr. Edwin.
Wij hebben ook sinds februari dit jaar een T5 automaat (geen geartronic) en bevalt super relaxed! Ik vind hem juist helemaal niet nerveus, dit i.t.t. de geartronic die dus wèl heel snel en zenuwachtig op en neer schakelt, tenminste in die waarin ik gereden heb. Het adaptieve "leervermogen" werkt heel goed vind ik. Bij rustige rijstijl kun je heel goed op koppel accelereren zonder dat ie terugschakelt, en ben je aan het planken dan schakelt ie veel sneller terug en op, precies zoals bij de rijstijl past!
Wij hebben ook een 855 T5 gehad met handbak maar moet zeggen dat deze beter bevalt qua rijden. Het niet meer hoeven schakelen is een verademing! Zeker in files en stadsverkeer met veel stoplichten en rem- en optrek werk.
Als ik weer eens een schakelbak rijdt denk ik echt wat een primitief gedoe dat toch eigenlijk is! Waarom zou jezelf iets gaan doen wat de auto zelf 10x beter kan?!
Wel even op letten of de automaat soepel en nagenoeg gevoelloos schakelt. Bij koude motor/bak gaat het iets minder verfijnd maar na 5 minuten rijden moet het gaan "als op een vliegend tapijtje"

Het "gevaar" van deze motor/bak combinatie vind ik wel dat je absoluut jiet in de gaten hebt hoe snel je te hard rijdt! Je hoort bijna niets en je voelt bijna niets! Dit is voor ons tevens het ultieme relaxt rijden gevoel!
Dingen die bij onze auto zijn vervangen zijn als gevolg van (te) vroegtijdig stukgaan en dus niet vanwege slijtage zijn:
- ETM
- condensor
- rembekrachtiger
- handremschoenen
- sirene alarm
- dashboardkastje hersteld
- voorwielnaaf vervangen
- motorkoelventilator vervangen
- stabilisatorstangen
Ik weet niet of dit toevalligheden waren of bekende kwaaltjes.
Verder hebben wij bij aankoop nieuwe distributie en schijven en blokken rondom erop gekregen.
Wellicht heb je wat aan deze info? Ik zou i.i.g. de diatributie goed controleren.
Veel plezier en succes met de keuze.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
-
- Starter
We hebben de auto gekocht, incl. grote beurt, apk en garantie. Bij het nakijken geen gekke dingen tegengekomen en schade heeft ie ook niet gehad dus we denken er wel een goede auto aan te hebben. De automaat schakelt heel soepel en ik vond niet dat ie zeneuwachtig schakelt.
Edwin, heb er niet op gelet of er een subwoofer inzit... volgende week gaan we de auto halen, dan zal ik er eens naar kijken. Het is wel een mooie stereo, de vorige had geen originele volvo stereo, maar het maakt de auto wel af.
Edwin, heb er niet op gelet of er een subwoofer inzit... volgende week gaan we de auto halen, dan zal ik er eens naar kijken. Het is wel een mooie stereo, de vorige had geen originele volvo stereo, maar het maakt de auto wel af.
- Edwin
- 5th Gear member
Gefeliciteerd met de aanschaf, je zult gaan genieten met een grote G!
De T5 zal je niet teleurstellen!
Echt geloof me, de combi T5/automaat is super!
T5 for life
Ehhh.. foto's??
Gr. Edwin.

De T5 zal je niet teleurstellen!
Echt geloof me, de combi T5/automaat is super!
T5 for life
Ehhh.. foto's??
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
De link werkt inmiddels niet meer. Foto's moeten dan dus komen van de nieuwe eigenaar.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]