Beste leden,
ik zie dat bij een volvo V40 full option schakelaars staan voor stoelverwarming.
Die connectors komen alsook toe waar de schakelaars normaal staan. vervolgens kan ik ook zien dat er een kabel ( buisje met 2draden) naar beide zetels gaan.
Wil dit zeggen dat de functie aanwezig is maar de schakelaar niet?
Dus kort begrijp ik als ik een schakelaar plaats op de voorziene connector de functie gewoon zal werken?
alvast bedankt
Mvg
stoelverwarming ?
ben bang van niet, want dan zul je ook de verwarmingselementen in je stoelen moeten hebben.
zijn deze niet voor de de gordeldetectie?
Lijkt mij stug dat de heleboel er al inzit en bedraad is op de schakelaars na (en misschien software).
Je zou dan met wel heel geringe kosten een upgrade hebben, terwijl dit af fabriek behoorlijk meer kost.
Lijkt mij stug dat de heleboel er al inzit en bedraad is op de schakelaars na (en misschien software).
Je zou dan met wel heel geringe kosten een upgrade hebben, terwijl dit af fabriek behoorlijk meer kost.
-
- 2nd Gear member
dit had ik ook eerst in gedachten maar mijn linkerstoel heeft dit niet. enkel bestuurdersstoel en na deze kabel gevolgt te hebben blijkt deze het niet te zijn.
er gaat bij elke stoel apart een oranje soepele buis met 2 draadjes in naar stoel die er achteraan onder de stoel ingaan.
bedankt
er gaat bij elke stoel apart een oranje soepele buis met 2 draadjes in naar stoel die er achteraan onder de stoel ingaan.
bedankt
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
De draden van de stoelverwarming zijn behoorlijk dik (2,5 mm2) vanwege de stroom die er doorheen moet.
Als die draadjes heel dun zijn zoals jij schrijft, hebben ze dus een andere functie. Misschien een detectiefunctie dat er iemand in de stoel zit. Of eventueel de stoel-airbag in de leuning.
Als die draadjes heel dun zijn zoals jij schrijft, hebben ze dus een andere functie. Misschien een detectiefunctie dat er iemand in de stoel zit. Of eventueel de stoel-airbag in de leuning.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
Welk bouwjaar komt die wagen.
- laheije
- 4th Gear member
Ik heb een s van laat 1999 en daar zaten de kabels en stekkers in ieder geval wel al standaaed in, ik heb achteraf stoelen geplaatst met verwarming en de stekkers ingestoken en voila kont verwarmen.
Huub

Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- 2nd Gear member
De orange kabel is van de airbag!tom200 schreef:dit had ik ook eerst in gedachten maar mijn linkerstoel heeft dit niet. enkel bestuurdersstoel en na deze kabel gevolgt te hebben blijkt deze het niet te zijn.
bedankt