Paar vraagjes van aanstaande 460 rijder.

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Boterbloem
1st Gear member

Hallo,

ik ben helemaal nieuw hier en ik wil een Volvo 460 aanschaffen voor komende winter. Ik heb zelf een Saab 900 Turbo, maar die wil ik graag stallen.
Nu heb een Volvo 460 op het oog, maar die heeft een versleten fuseekogel en roest op de remleiding.
Zijn dit kostbare onderdelen? Ik koop de auto namelijk voor alleen de winter en wil er verder niet te veel aan kwijt zijn.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Iroll
6th Gear member

Een fuseekogel kost iets van €40-€50 p.st.
En remleidingen zijn niet kostbaar, alleen kan het flink wat werk zijn afhankelijk waar de roest zit. Als het zoals vaak de achterste remleiding is die boven de tank loopt zou ik hem een andere route geven. Anders moet je de hele tank eronderuit halen.
Boterbloem
1st Gear member

Dank voor je reactie.
Dus, wanneer ze hem een andere route zouden geven zou het in de kosten/uren al heel wat kunnen schelen?
De auto houdt af en toe ook wat in bij optrekken. Kan dit te maken hebben met de olie of vervuiling in het brandstofsysteem?
Iroll
6th Gear member

De auto houdt af en toe ook wat in bij optrekken. Kan dit te maken hebben met de olie of vervuiling in het brandstofsysteem?
Als je hem koopt zou ik 'm gelijk een beurt geven. Dus bougies (NGK), rotor, verse olie plus lucht-en oliefilter (Mann of origineel) . Mocht dat niet helpen dan pas verder kijken.
Dus, wanneer ze hem een andere route zouden geven zou het in de kosten/uren al heel wat kunnen schelen?
Ja, als het om de achterste leidingen gaat. Zo heb ik het ook bij mijn 480 gedaan.
Boterbloem
1st Gear member

Top!
Is de olie bij een 440 makkelijk zelf te verversensen?
Boterbloem
1st Gear member

eh..460..
Iroll
6th Gear member

Ja, maar je moet eigenlijk wel een speciale sleutel hebben. Die is verkrijgbaar bij bijv. Brezan. Goedkoper is een deurkruk nemen. De vierkanten pen past precies om de aftapplug mee los te draaien.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”