Het pompje waar we het over hebben is eigenlijk hetzelfde als de Hot Frog. Alleen is deze krachtiger zowel qua verwarming als qua pompsterkte.V70/2.4D/2003 schreef:Even voor mij:
Waar jullie het nu over hebben is een pre-heater voor de olie en niet voor het koelwater zoals de Hot Frog dat doet?
(Of snap ik er nu helemaal niks meer?
Is dat redelijkerwijze allemaal zelf te monteren of komt daar een operatie motorblok met allerlei gedoe aan te pas?
En wat ik belangrijker vind is dat de electriciteitskabel er vast aan zit. Bij de Hot Frog is dat een losse euroconnector. Daar gaat vocht tusssen komen, met alle gevolgen van dien.
Het is de bedoeling dat het zelf redelijkerwijs te plaatsen is. Echter is nu wel gebleken uit meerdere inbouwhandleidingen van zowel Volvo als Calix dat de beste plek net voor de oliekoeler is. Dat betekent dat we eigenlijk een brug nodig hebben. Want die zit aan de achterzijde aan de onderkant van de motor. En we hebben een stuk slang nodig per plaatsing. Even doormidden knippen en ertussen hangen wil volgens mij niet.
We houden het dus bij een verwarmer voor de koelvloeistof