http://www.gromaudio.com/store/most_ada ... 06-11.html
volgens mij hebben velen hierop gewacht. Zo te zien heeft GROM een ipod adapter voor de 30/40/50/70 serie op de markt gebracht. Deze werkt op een single CD speler en ook op de basis audio.
Ik heb de vraag bij grom uitstaan of deze ook op modellen voor 2006 te gebruiken is.
(ps redelijk groot nieuws volgens mij omdat velen hiernaar op zoek waren. post deze post dan ook dubbel in audio en in de 30/40/50 series threat
Eindelijk een Ipod oplossing (zonder cd wisselaar)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de Parrot 9200i kon dit ook al, ook op de base audio
Volvo for life
-
- Starter
klopt, maar deze kan het schijnbaar met dezelfde kwaliteit als de pension 500.
Ben zelf overigens nog op zoek en weet niet hoe goed of slecht het geluid is met een 9200 dus als je hier iets nuttigs over kunt zeggen hou ik me aanbevolen.
Ben zelf overigens nog op zoek en weet niet hoe goed of slecht het geluid is met een 9200 dus als je hier iets nuttigs over kunt zeggen hou ik me aanbevolen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de beperking is de base performance
Volvo for life
-
- Starter
ik heb zelf high performance.
dit leek me alleen een goed en veel goedkoper alternatief voor een wisselaar en pension inbouwen. weet ook nog niet wat een changer inbouwen kost bij de dealer of dat je een "sloop" changer in kan bouwen en de software in laten laden bij de dealer.
ps kun je deze verplaatsen naar imiv v50enz heb hem volgens mij verkeerd gepost
dit leek me alleen een goed en veel goedkoper alternatief voor een wisselaar en pension inbouwen. weet ook nog niet wat een changer inbouwen kost bij de dealer of dat je een "sloop" changer in kan bouwen en de software in laten laden bij de dealer.
ps kun je deze verplaatsen naar imiv v50enz heb hem volgens mij verkeerd gepost
- 360Degreez
- 5th Gear member
He bah, was ik er toch bijna ingetrapt. Vreemde zaak die beperking van Base Audio... Jammer maar helaas! Ik denk niet dat men meer de moeite neemt om een betaalbare oplossing voor de S40/V50 te creëren. Ze richten de pijlen nu op de recentere modellen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
PARROT 9200i! ook bij base audio!!!
Volvo for life
- 360Degreez
- 5th Gear member
Neeheeee.. althans, niet bij mijn radio
Met de parrot bypass je de goede versterker achter in de auto, heb je geen muting meer van je ingebouwde telefoon en heb je geen geluid meer van je RTI. Daarbij moet je een extra display kastje in je interieur schroeven.
Als ik dan toch verder moet zonder digitaal signaal ga ik liever voor de Kenwood KOSA210 Alles werkt en je hebt de tracknames via de RDS. Het enige nadeel is dat je weer een bedieningspaneeltje moet plaatsen.

Met de parrot bypass je de goede versterker achter in de auto, heb je geen muting meer van je ingebouwde telefoon en heb je geen geluid meer van je RTI. Daarbij moet je een extra display kastje in je interieur schroeven.
Als ik dan toch verder moet zonder digitaal signaal ga ik liever voor de Kenwood KOSA210 Alles werkt en je hebt de tracknames via de RDS. Het enige nadeel is dat je weer een bedieningspaneeltje moet plaatsen.
- 360Degreez
- 5th Gear member
Hey, ik kom net op Swespeed forums een topic tegen waarin word gemeld dat er op korte termijn een versie komt (niet de lite versie) die ook de HighPerformance modellen ondersteunt.
Link
Ogen en oren open houden dus
Link
Ogen en oren open houden dus

-
- Starter
ik heb met GROM gemaild. De lite ondersteund nog geen ipod. de versie die komt (jan of feb volgens de verwachting) doet dit wel!
Volgens GROM zou base ook ondersteund zijn! dit kan een fout van de medewerker zijn maar voor alsnog dus ook uitzicht op een oplossing voor hen die base hebben...
enige nadeel is volgens mij het verliezen van de cd functionaliteit!
Volgens GROM zou base ook ondersteund zijn! dit kan een fout van de medewerker zijn maar voor alsnog dus ook uitzicht op een oplossing voor hen die base hebben...
- 360Degreez
- 5th Gear member
Volgens mij is het precies andersemomdvermeulen schreef:ik heb met GROM gemaild. De lite ondersteund nog geen iPod. de versie die komt (jan of feb volgens de verwachting) doet dit wel!

Als het echt zo is kunnen we misschien collectief inkopen!
- 360Degreez
- 5th Gear member
Zo, net antwoord terug van GROM. Ze kunnen nog niet bevestigen of deze oplossing ook voor de "High Performance" modellen werkt. De Base Performance werkt prima maar ze hebben geen auto met High Performance systeem om de module op te testen.
Ze hebben voorgesteld dat ik de module inbouw om te kijken of alles naar behoren werkt (ook de RTI/Telefoon muting) en indien deze niet werkt word 'ie kostenloos gecrediteerd.
Ik ben hiermee akkoord gegaan, binnenkort dus meer nieuws
Ze hebben voorgesteld dat ik de module inbouw om te kijken of alles naar behoren werkt (ook de RTI/Telefoon muting) en indien deze niet werkt word 'ie kostenloos gecrediteerd.
Ik ben hiermee akkoord gegaan, binnenkort dus meer nieuws

- 360Degreez
- 5th Gear member
Update :
Ze krijgen volgende week een V50 binnen met High-Performance systeem etc binnen om intern mee te testen. De engineers bij GROM denken dat deze unit met de huidige softwareversie niet met High-Performance systeem gaat werken.
De komende drie weken wordt er aan het project gewerkt en ze houden me up-to-date over de vorderingen.
Meer info volgt.
Ze krijgen volgende week een V50 binnen met High-Performance systeem etc binnen om intern mee te testen. De engineers bij GROM denken dat deze unit met de huidige softwareversie niet met High-Performance systeem gaat werken.
De komende drie weken wordt er aan het project gewerkt en ze houden me up-to-date over de vorderingen.
Meer info volgt.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ok, let op :
S40 platform -MY2006
Base -> geen Dension mogelijk. Wel Parrot MKi. Maar klinkt ruk, simpelweg omdat die een eigen "versterkertje" aan boord heeft en de speakers het daarmee moeten doen.
HP -> Dension mogelijk MITS er een cd-wisselaar in de HU zit.
(de Dension GW500 emuleert nl de cd-wisselaar die het ook NIET doet als de GW500 actief is. (kan geschakeld worden)).
Tevens Parrot MKi mogelijk.
S40 platform MY2007-2008 (halverwege 2008 ergens... terug te vinden op VIN)
Base -> Parrot MKi mogelijk.
HP -> Parrot MKi mogelijk.
(Volvo had een afwijkende mostbus in die jaren. Dus ook GEEN Volvo iPod/USB adapter mogelijk in die jaren!)
S40 platform MY2008- heden
Alles mogelijk via Volvo.
(tenzij je een telefoon hebt af fabriek etc. )
Zie dealer voor info.
Grom grijpt in op de MY2007-2008 versie.
Wij hebben getest met unit (uit zelfde fabriek als GROM...) en die werkt NIET op een MY2009... (logisch vonden wij al, andere MOST!)
Wel op een base van MY2007.
NIET op een HP van MY2007, logisch, want de Grom kan geen bypass maken op de MOST, alleen injecteren.
Prima, maar gaat dus NIET werken zonder hardware wijzigingen.
(en die komen er volgens fabriek wel, maar pas over 2-3 maanden).
We zullen zelf de unit ook gaan voeren trouwens onder eigen label, klinkt prima (beter dan een Parrot) en bediening via radio en stuur is prettig. Verder geen extra schermpjes etc.
S40 platform -MY2006
Base -> geen Dension mogelijk. Wel Parrot MKi. Maar klinkt ruk, simpelweg omdat die een eigen "versterkertje" aan boord heeft en de speakers het daarmee moeten doen.
(de Dension GW500 emuleert nl de cd-wisselaar die het ook NIET doet als de GW500 actief is. (kan geschakeld worden)).
(Volvo had een afwijkende mostbus in die jaren. Dus ook GEEN Volvo iPod/USB adapter mogelijk in die jaren!)
Zie dealer voor info.
Wij hebben getest met unit (uit zelfde fabriek als GROM...) en die werkt NIET op een MY2009... (logisch vonden wij al, andere MOST!)
NIET op een HP van MY2007, logisch, want de Grom kan geen bypass maken op de MOST, alleen injecteren.
We zullen zelf de unit ook gaan voeren trouwens onder eigen label, klinkt prima (beter dan een Parrot) en bediening via radio en stuur is prettig. Verder geen extra schermpjes etc.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- 360Degreez
- 5th Gear member
Tot zover duidelijk, het gaat in mijn specifieke geval om een '05 V50 met HP audio, RTI en ingebouwde telefoon. Ze zijn op dit moment bezig om hiervan de mute-functies goed te laten werken.VolvoTech schreef:Ok, let op :
S40 platform -MY2006
Zie dealer voor info.
GROM spreekt over de emulatie van de originele, enkele CD speler. Je ziet op de video ook dat er geen CD-Wisselaar controls op het scherm te zien zijn. Alles verloopt via de emulatie van de enkele CD speler.
Dit zou betekenen dat het in dit geval dus niet noodzakelijk is om een 6CD wisselaar in te laten bouwen en te laten activeren bij de dealer.
Off Topic
Mocht het onverhoopt toch niet gaan lukken voor mijn '05 versie, kan ik dan (nadat ik dit emotioneel verwerkt heb) beter uitkijken naar een FM Modulator zoals de Kenwood KOSA210? Dit lijkt me tot op heden de meest functionele oplossing ook in verband met de mute functies van de RTI en telefoon.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
"Tot zover duidelijk, het gaat in mijn specifieke geval om een '05 V50 met HP audio, RTI en ingebouwde telefoon. Ze zijn op dit moment bezig om hiervan de mute-functies goed te laten werken. "
Wie?
Wie?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- 360Degreez
- 5th Gear member
De lui bij GROMVolvoTech schreef:"Tot zover duidelijk, het gaat in mijn specifieke geval om een '05 V50 met HP audio, RTI en ingebouwde telefoon. Ze zijn op dit moment bezig om hiervan de mute-functies goed te laten werken. "
Wie?

-
- Starter
bob,
Enig idee op welke termijn jullie de set op eigen merk kunnen leveren?
Ik heb een v50 uit 2004, single cd high performance systeem.
geen ingebouwde telefoon, wel RTI
Alvast bedankt!
Enig idee op welke termijn jullie de set op eigen merk kunnen leveren?
Ik heb een v50 uit 2004, single cd high performance systeem.
geen ingebouwde telefoon, wel RTI
Alvast bedankt!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
High performance voorlopig niet want brengt most behoorlijk in de war...
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 5th Gear member
wanneer gaan jullie de grom on eigen naam voeren?VolvoTech schreef:High performance voorlopig niet want brengt most behoorlijk in de war...
en bieden jullie ook de MD versie dan aan (met in unit contact gesoldeerd?)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer